Captains Corner
Re: Captains Corner
Vad är dubbelt så tufft som en Khorne Berzerker?

Love it :wub
Men ännu tuffare är 2 Wold Eaters -> 30k style
Målade figurer / omålade figurer. 102/276
[950] måla upp 2K Astra Militarum
[ ] Måla upp minst 2K marines till Legion VI 30k
[ ] åka på minst 1 turnering
[ ] måla upp 1k till XIIIth 30k
[1] måla 3 Primarker/Karaktärer till 30k
Sköna snubbar!
Tycker du fått till skuggningen bra på figurerna. Intensivt röda "i mitten", med lika intensiv skuggning vid kanterna. Nice!
Tycker du fått till skuggningen bra på figurerna. Intensivt röda "i mitten", med lika intensiv skuggning vid kanterna. Nice!
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
instämmer med förgående talare, skuggningen är riktigt snygg, gillar övergången som accelererar ju närmare kanten den kommer. svärdet poppar riktigt bra med den finfina highlighten! färgerna är riktigt ögonfallande med, snygg röd som inte är helt platt, guld/bronset sitter på plats och de gröna ögoen som söker sig in i själen. vet inte hur de spelar i 40k men hoppas de bygger på många modeller, tror verkligen de gör sig till en riktigt snygg arme med många bodies!
Tack!Gullberg_ skrev:Love it :wub
Tveksamt... 30k är tuffare, men rött power armour är tuffare än vitt!
Tack!RUNE skrev:Sköna snubbar!
Jo precis det var hela tanken! Att det ska gå från i princip svart upp till en klarröd, så att den klarröda blir highlighten istället för att någon blandning mellan rött och vitt eller rött och orange ska sticka ut. Det känns som om jag hittat rätt nu efter två gubbar!
Tack!holyalex skrev:instämmer med förgående talare, skuggningen är riktigt snygg, gillar övergången som accelererar ju närmare kanten den kommer. svärdet poppar riktigt bra med den finfina highlighten! färgerna är riktigt ögonfallande med, snygg röd som inte är helt platt, guld/bronset sitter på plats och de gröna ögoen som söker sig in i själen. vet inte hur de spelar i 40k men hoppas de bygger på många modeller, tror verkligen de gör sig till en riktigt snygg arme med många bodies!
Nej nej nej din tok, INTE många bodies, nu vill jag måla något som inte är en horde som omväxling från mina Tyranider!
Först ut blir 8 Berzerkers, sedan en Rhino. Zerkers måste åka bil!
Sen tror jag det blir en Dark Apostle och en Exalted Champion, som får åka i samma bil. Den ena ger reroll to hit, den andra reroll to wound.
Det är en skön känsla att göra klart en basic Trooper och få klart 17 poäng istället för 5!
8 Zerkers med Icon på någon och Powerfist på bossen blir typ samma poäng som 30 Hormagaunts!
Sakta men säkert som alltid! Gillar dem riktigt mycket men frågan är ju nu med nya boxen
kommer Abaddon få vara deras ledare?!
Målade figurer / omålade figurer. 102/276
Tack!Gullberg_ skrev:Sakta men säkert som alltid! Gillar dem riktigt mycket men frågan är ju nu med nya boxenkommer Abaddon få vara deras ledare?!
Jag tror faktiskt inte att Abbe får vara med. Jag har aldrig varit något större fan av honom. Kharn däremot, han ska vara med!
Knegar på med Zerkers...
Fjärde gubben blev ett test på andra hållet med målningen:
Måla plain rött och skugga ner det istället för att måla mörkt och highlighta uppåt.
Kändes inte rätt, blev inte lika bra och gick inte snabbare.
Skomakare bliv vid din läst, jag har ju gett mig fanken på att bli bra på att drybrusha!
Men det blev en fjärde snubbe av det iaf!

Test som inte går bra är också bra test. Efter 4 gubbar så tror jag att jag vet hur jag vill måla dem!

Lite mer dynamik behövdes tyckte jag!
För att kuta ut ännu mera ur min comfort zone så skulle jag prova NMM på alla guldkanter, men det är ju hur jäkla mycket kanter som helst och jag misstänker att det är en väldigt tidsödande teknik innan man uppnår en nivå som blir snygg, så det får vänta till något singelmodell istället för en enhet.
Fjärde gubben blev ett test på andra hållet med målningen:
Måla plain rött och skugga ner det istället för att måla mörkt och highlighta uppåt.
Kändes inte rätt, blev inte lika bra och gick inte snabbare.
Skomakare bliv vid din läst, jag har ju gett mig fanken på att bli bra på att drybrusha!
Men det blev en fjärde snubbe av det iaf!

Test som inte går bra är också bra test. Efter 4 gubbar så tror jag att jag vet hur jag vill måla dem!

Lite mer dynamik behövdes tyckte jag!
För att kuta ut ännu mera ur min comfort zone så skulle jag prova NMM på alla guldkanter, men det är ju hur jäkla mycket kanter som helst och jag misstänker att det är en väldigt tidsödande teknik innan man uppnår en nivå som blir snygg, så det får vänta till något singelmodell istället för en enhet.
Jag tror det är ett klokt val angående att inte använda NMM. Jag kan bara prata för mig själv men det tog många försök för att få det till något som ens påminde om metall. Kanske på en större karaktär men på vanliga infanterister tror jag det är overkill.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019