Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:... och då måste man köpa...
Precis.. och icke-hobbyister tror att det är ett val. Mugglare.

Snart klar med Zerker den sjunde!

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Zerker VII klar!

Bild

Bild

Jag körde den gamla "superlimma-dit-ett-hårstrå-och-blaska-på-Blood-for-the-Blood-God" på svärdet.
Hårstråt hamnade lite snett, vilket egentligen är lätt att rätta till i efterhand, men jag tyckte det blev såg så bra ut och gav rörelse till modellen när de hängde snett så jag behöll det så! :D
Nu ska jag börja måla på enhetens champion!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Det är lite en utmaning att få till blodstänk på en mörkröd figur men det funkar ju. :) Blodstänk är också en form av vädring så det ser bra ut.
Hårstrået har jag banne mig aldrig testat men jag tycker också att det "sneda" ger lite dynamik till figuren.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Det är lite en utmaning att få till blodstänk på en mörkröd figur men det funkar ju. :) Blodstänk är också en form av vädring så det ser bra ut.
Hårstrået har jag banne mig aldrig testat men jag tycker också att det "sneda" ger lite dynamik till figuren.
Tack! Det går ju inte att ha World Eaters, och speciellt inte Berzerkers, utan blodstänk!
Blod på rustningen anses inte som smuts bland mina grabbar, tvärtom så är det bästa möjliga bling bling! :D

Sista gubben i enheten klar idag, då allt annat än 8 per enhet är en hädelse som platsar i Guillimans bok.
Bork Skullcrusher, Berzerker Champion, är nu redo att leda sina 7 Berzerkers till strid!
Svärdet, Powerfisten och hjälmen kommer från lite varstans - inte från Berzerkerboxen.

Bild
Bork Skullcrusher

Årets glaskanon! T4, W1 och 3+ save, MEN:
På chargen 4st S10 attacker och 1st S5 attack - och Berzerkers får slåss två gånger per fight phase!
Bork kan därmed veva fram 8st S10 attacker helt själv i en enda Fight phase, med AP-3 och D3 Damage.
Inte konstigt att Khorne är nöjd med honom så här långt!

Bild
Bork's Berzerkers

Nu ligger jag så här fantastiskt i fas som jag alltid velat göra om jag startade en ny armé!
Igår hämtade jag ut paketet på posten med nya grejer, vilket var nya codexen, lite färger och en Chaos Rhino.
Idag blev jag klar med nuvarande enhet, så Rhinon ska jag unboxa och börja bygga ihop imorgon!
Något mer har jag inte, utöver resterna i Berzerkerboxen, som skulle kunna bli fler gubbar med lite vapen adderade, men de flyttar över till Bitzboxen.
En enda omålad modell, vilken jag börjar på imorgon.
Living the Dream! :wub:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Superduper!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Zerkers är grymma i närstrid. Speciellt den där grejen med att slå två gånger kom som en kalldusch för mig i alla fall när man mötte de.
Skitsnygg enhet. Tummen upp!
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tackar! :)

Målar på Borks Rhino, som blir rejält pimpad.
Bemannat kanontorn är tuffare än att bara sticka upp huvudet ur en lucka.

Bild

I år är även mössa med tofs mer inne än någonsin!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Spexigt!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev:Spexigt!
Tack! :)

Mer fixat på Bork's Rhino!
Havoc launcher och tornet med combiflamern sitter fast med magneter - de är jag klar med nu!
Kedjorna limmar jag på sist, de satt i vägen för målning av själva tanken, så de rev jag loss igen.
Nu blir det målning på själva tanken.

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag tror det tillkommer lite mer pryttlar på den sen, jag har lite olika idéer som ligger och gror.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Gillar tornet! Det blev snyggt. Påminner lite om den gamla Razorback tornet, fast roligare.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar