Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Gillar tornet! Det blev snyggt. Påminner lite om den gamla Razorback tornet, fast roligare.
Tack! :)
Ah, den riktiga Razorbacken menar du. :wub:
Twin-linked plasmagun med lascannon i mitten, på ett bemannat skyttetorn lång bak på rhinon. Det var grejer det!

Gnuggar vidare på Bork's Rhino, a.k.a. The Khorne Party Wagon
Trogna läsare kan ha snappat upp att jag vill bli en jäkel på drybrush.
Enkelt att lära sig, svårt att bemästra.

Bild
Grundmålad. (Något för ljus bild.)
Svart spray i botten, sedan målad med Rhinox Hide för en skön brun bas till det röda.
Drybrush genom röd skala och stor Drybrush: Khorne - Mephiston - Evil Sunz - Wild Rider.
Sen washat med Baal Red, eller vad den nu heter. Carroburg Crimson tror jag.

Bild
Klar med det röda på den vänstra sidan.
Samma metod som ovan, men nu med medium Drybrush och panel för panel, eller ytor, för att ge skiftningar och liv.
På de mörka partierna är svärtan förstärkta med Nuln Oil.
Jag vet att det inte är där som skuggorna skulle falla naturligt, jag bara målar som jag tycker blir fint.

Det känns bra, genom 8 Berzerkers och nu en Rhino så har jag lärt mig massor om hur jag vill måla mitt röda och fått till en bättre nivå.
När metallen kommer på plats längre fram så kommer det röda att poppa än mer, det här blir nog en riktigt fin bil! :wub:

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Precis den! Och allt i metall! :D När man skulle på match förr och tog med en Razorback och en original Dreadnought i metall innebar det att du var tvungen att lyfta med benen och inte med ryggen. Det var tider det!

Tycker dry brush:en fungerar bra på Rhinon. Jag hade misstänkt att det kunde bli lite svårt att få till drybrush på en jämn yta men det funkar ju! Du verkar verkligen få till det nu. Jag kämpar med betydligt enklare modeller men får inte till dry brush:en lika bra.

Skuggningen ger verkligen liv i modellen. Låt gå att det kanske inte blir skuggor i traditionell bemärkelse men jag tycker det blir jäkligt snyggt. Behöver någon en bättre förklaring i så, hänvisa bara till kundtjanst@chaos.com. Eller för en mer vetenskaplig approach: Bilen är förmodligen besatt av massvis av demoner och dessa påverkar ljusets brytning vilket ger ett konstigt skuggfenomen. :D
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ha! Den kundtjänsten ska jag absolut hänvisa till! :lol:

Mycket annat har kommit emellan, men lite mera gnuggande på Rhinon har det blivit!
Båda sidorna klara.
Fronten, ovansidan, insidan (det är öppet baktill) och lite extra lullull kvar att fixa.

Bild
Khorne Party Wagon

holyalex

Inlägg av holyalex »

Kaptenen skrev: Bild
Khorne Party Wagon
gillar verkligen hur skuggningen faller och bryter av och skapar spännande kontraster överallt. blir en riktigt snygg arme detta

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

holyalex skrev:gillar verkligen hur skuggningen faller och bryter av och skapar spännande kontraster överallt. blir en riktigt snygg arme detta
Tack!

Då så, klar med Rhinon!
Beväpningen är en Combiflamer och en Havoc launcher, besättningen är bara där för att sätta en galen stämning.
När World Eaters säger:
- Drive me closer, I want to hit them with my sword!
så menar de det. :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Så nu har jag en enhet med 8 Berzerkers, och en Rhino!
Jag har en blivande Exalted Champion att bygga ihop, väntar vara på lite extra stuff för att kunna göra honom som jag vill.

Med min Champion så får jag 1 HQ, 1 Troop och 1 Transport - en bra början!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Jag gillar den! :wub:

Nästan lite Ork-vibbar över alla entusiastiska gossar som bara vill platta till motståndare men det är ju inte negativt. :lol:
Massor av härliga detaljer och snyggt gjord. Jag får nog banne mig ge en golfapplåd. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Jag gillar den! :wub:

Nästan lite Ork-vibbar över alla entusiastiska gossar som bara vill platta till motståndare men det är ju inte negativt. :lol:
Massor av härliga detaljer och snyggt gjord. Jag får nog banne mig ge en golfapplåd. :)
Tack! :D

Måste ha någon som leder mina grabbar in i strid!
Exalted Champions har mystiskt nog ingen riktig modell, så jag skummade igenom AoS-sortimentet och hittade en som såg riktigt arg ut! :mrgreen:

Bild

Efter uppdateringen av Codex Chaos så kan de ha Thunder Hammers, så det ville jag ha på honom.
Yxa bort, hammare in.
Wargear säger faktiskt inte Power Armor, bara 3+ save, så han kan fajtas i bar överkropp och ha lite demonisk tuffhet istället.
Däremot så gillade jag inte hornen som vilar på axlarna, så de klippte jag bort och ersatte med green stuff.
För lite mera 40k-känsla så satte jag dit 2 metallslangar på ryggen på honom och skippade halsbandet, och för lite mera Khorne-känsla så satte jag kedja runt hammaren.

Bild

Bild

Jag kände för att göra honom med vit hud.
Rött, guld och vitt är snyggt tillsammans, och vit hud är ett klassiskt bad-guy-kännetecken, så det passade bra.

WIP

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Lite mera fixat på huden

Bild

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Tycker det vita fungerar bra! Får lite Prometheus vibbar av killen men det kan ju passa. :)
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Tycker det vita fungerar bra! Får lite Prometheus vibbar av killen men det kan ju passa. :)
Tack! :)

Klar med min Exalted Champion of Khorne med Thunder Hammer.

Bild

Bild

Bild

Med honom så har jag 1 HQ, 1 Troop och 1 Transport!
Nu blir det nog en Elite eller Heavy som nästa enhet.

Skriv svar