Mattias Moraeus skrev:@Blue_ork: ta assult temenators, så kan du få aliera dig med mig!
Nä BlåOrken gör inte det, jag tror att vanliga Terminators är bättre. Dessutom aspirerar Mattias på att falla till Chaos. Du är väl mer en Kejsar-kille...
Jag tror att Sgt med Power Sword, Grunt och Grunt mad Assault cannon är bra. I synnerhet om vi skulle ändra tabellen så att "Hull Breach" resultatet skulle bli vanligare.
Om jag vill ha en Dreadnought och 3 Terminators och kunna skifta mellan speltillfällena... Får jag det då? Jag skulle ju vilja bygga, måla och spela med båda delarna...
Samma här..... har modeller till båda alternativen.
Kan man komma överens om att man få skifta sitt elite-choice från gång till gång?
Assault terminators är coola men får inte skjuta, kommer därför hålla mig till "vanliga".
Och ja, jag är mer en Honour & Valor-kille... rena skinande rustningar ska det vara! Inget slem & corruption här inte.
Fråga: Kommer våra hq precis som dom är eller kan man göra tillval/uppgraderingar? Precis börjat trixa med min librarian.
Borde inte byta lite som man vill komma efter första elite valet? Vill man hålla på och byta enheter under pågående spel så tycker jag att man först måste ha enheten i sin styrka först
Tillåt mig citera Herman, "Nu förstår jag inte riktigt och då måste jag nog ta till trubbigt våld".
Med risk för att Kreatören slår tillbaka så röstar jag för scenariot att vi ägnar några matcher till att leta runt i dread-maskinhallarna - sen får man växla/flasha sina eliteval/-målningsskills.
Bulgrim skrev:
Tillåt mig citera Herman, "Nu förstår jag inte riktigt och då måste jag nog ta till trubbigt våld".
Med risk för att Kreatören slår tillbaka så röstar jag för scenariot att vi ägnar några matcher till att leta runt i dread-maskinhallarna - sen får man växla/flasha sina eliteval/-målningsskills.
Fast jag har ju redan valt en Ironclad Dreadnought som Elite choice. Så medan ni andra letar Dreads så får ju jag i så fall leta Terminator Armours. Och tänk om Blom (som är helt osynlig i tråden) tänkt att spela Sternguards eller tech Marine... Då får han leta lite av varje...
Ser ut som majoriteten tycker att vi ska ha is i magen och välja en sak i taget. Jag känner, som Arioch skrivit tidigare i tråden, att det finns ett litet pyssel och målarsug kopplat till dessa små enheter.
När ska vi öppna för att utvidga sin Combat Squad till en full Tactical?
Bulgrim skrev:
Fast jag har ju redan valt en Ironclad Dreadnought som Elite choice. Så medan ni andra letar Dreads så får ju jag i så fall leta Terminator Armours. Och tänk om Blom (som är helt osynlig i tråden) tänkt att spela Sternguards eller tech Marine... Då får han leta lite av varje...
Ser ut som majoriteten tycker att vi ska ha is i magen och välja en sak i taget. Jag känner, som Arioch skrivit tidigare i tråden, att det finns ett litet pyssel och målarsug kopplat till dessa små enheter.
När ska vi öppna för att utvidga sin Combat Squad till en full Tactical?
Tänk att jag alltid ser så mycket klarare när jag bankats i huvudet - fascinerande!
Klart att vi ska hålla igång målning & pyssel. Ser ju fram mot att ibland kunna springa runt Rödes dread som fastnat i trånga zonenkorridorer. Jodå, ser lika mycket fram mot att hitta dreaden i det enda rum jag vill in i - också.
Röde skrev:När ska vi öppna för att utvidga sin Combat Squad till en full Tactical?
När alla i Combat Squaden har ett specialvapen? Då måste/får du påbörja nästa Combat squad? Jag menar - du kan ju inte ha en tactical innan du har två troops?
@ Bulgrim. Nä, inte special vapen väl? Någon form av specialutrustning kanske. Jag menar, Jag kanske inte vill ha specialvapen på alla utan Bolters med ap3 ammunition...
Annars kanske idén med att ha 2 troops innan man fyller ut gruppen vara ok. Sen kanske man iofs vill ha infiltrerande Scouts...
Har jag fattat rätt om valen hittills ser ut som följer: