Zone Mortalis "A Tale..."

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Bulgrim

Re: Zone Mortalis "A Tale..."

Inlägg av Bulgrim »

Om jag tar en techie med servitorer då? (Trist om jag också kör termosar från början...) Utrustning, begränsning av utrustning?

Mattias Moraeus

Inlägg av Mattias Moraeus »

!
Får jag ta "Legion of dammed squad" som mitt Elite Choise?
Fast dom måste göra en deep strike in? :wub:

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Bulgrim skrev:Om jag tar en techie med servitorer då? (Trist om jag också kör termosar från början...) Utrustning, begränsning av utrustning?
Vi sa att man förutom "val" som är kostnadsfria får göra 1 val av utrustning. Alltså ett val som är förknippat med en faktisk "poängkostnad"
Mattias Moraeus skrev:!
Får jag ta "Legion of dammed squad" som mitt Elite Choise?
Fast dom måste göra en deep strike in? :wub:
.

There is no deep striking in the zone... Vilket vi iofs säkert kan göra undantag från i ett sådant fall. Frågan är bara hur ofta du kommer att få misshap. Även om det är en tuff tanke så tror jag att din frustration över att ofta ha en enhet mindre än oss andra kommer att vara enorm. Reserva in dem sent och/eller misshap kommer att göra dig tokig tror jag. Dessutom tycker jag kanske inte att de är så Khorne-iga...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Ok, då ska jag läsa på & kolla vad jag har i bitzväg. Och bygga terräng! Sju dagar på snö tar sin tribut på farbror... :D

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Bulgrim skrev:Ok, då ska jag läsa på & kolla vad jag har i bitzväg. Och bygga terräng! Sju dagar på snö tar sin tribut på farbror... :D
Stel?

Vad tror du det blir för Elite Choice då?

Användarvisningsbild
Blue_Ork

Inlägg av Blue_Ork »

Hmm men ex. assaultcannon till termosarna, var det ett kostnadsfritt val? Isåfall vad kan man göra för val utöver det som kostar med termosarna?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Blue_Ork skrev:Hmm men ex. assaultcannon till termosarna, var det ett kostnadsfritt val? Isåfall vad kan man göra för val utöver det som kostar med termosarna?
Nej. Titta i Codex. Vanliga Terminators har inga gratis uppgraderingar. Assault Terminators däremot kan välja beväpning utan extra kostnad. För en vanlig Dread finns också något enstaka gratis-val annars kostar även de uppgraderingarna.

Användarvisningsbild
Blue_Ork

Inlägg av Blue_Ork »

Jag fattar! :) Tänkte att vi i zonen "fick" ett gratisval som i vanliga fall kostar enl. codex, men så var inte fallet då.
Vi får ett gratis + ett som kostar ex. assault cannon.

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Röde skrev:
Bulgrim skrev:Ok, då ska jag läsa på & kolla vad jag har i bitzväg. Och bygga terräng! Sju dagar på snö tar sin tribut på farbror... :D
Stel?

Vad tror du det blir för Elite Choice då?
Nja, stel av träningsvärk - blåslagen i svanken av en praktbakåtvolt... fick lära mig laga belag... plockar upp en ny bräda på vägen ner till er.
...
Jag kör en standarddread som första elite! Har nästan alla bitar, bygger det som saknas. :P
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Målat lite på min 4e Marine parallellt med Dreaden. Dreaden är grundad, limmad på basen och kroppen har fått ett lager wash. Han saknar fortfarande "skalle" för den väntar jag på då den ska dyka upp med posten.

Kul att det sannolikt dyker upp en fluffmongoturnering nästa år så att armén jag bygger på till zonen kan expandera och kanske bli ett större projekt som ändå känns roligt. Zonen och fluffmongoevent kanske kan göra att det känns vettigt att ändå måla upp 1500pts.

Skriv svar