En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
Snyggt där, önskar min sambo var lika "lättlurad".
Angående rengöringen så är det vad som tar tid med en airbrush, jag kör med fönsterputs. Funkar bra för mig, sprayar i lite i koppen varje gång jag fyller på med färg så hinner den inte klunka igen. Så några droppar färg, spray spray, fönsterputs, spraaaaay, några droppar färg, spray spray. Så även om jag kör samma färg så kör jag igenom rengöring då och då.
Sen när man är klar brukar jag (de gånger man inte blir avbruten, går iväg och glömmer bort rengöringen tills man ska använda sprutan nästa gång så den blir helt igenkloggad) plocka ut nålen och dra den igenom lite papper med rengöring.
Angående rengöringen så är det vad som tar tid med en airbrush, jag kör med fönsterputs. Funkar bra för mig, sprayar i lite i koppen varje gång jag fyller på med färg så hinner den inte klunka igen. Så några droppar färg, spray spray, fönsterputs, spraaaaay, några droppar färg, spray spray. Så även om jag kör samma färg så kör jag igenom rengöring då och då.
Sen när man är klar brukar jag (de gånger man inte blir avbruten, går iväg och glömmer bort rengöringen tills man ska använda sprutan nästa gång så den blir helt igenkloggad) plocka ut nålen och dra den igenom lite papper med rengöring.
Ha! Easy peasy... Min håller på med ridsport. Figurspel är asbilligt i jämförelse t.o.m. den minsta ponny.leidstedt skrev:Den jobbiga frågan skulle jag inte kunna slingra mig från. Kul att det funkar för vissa.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ismeno skrev:AB is da shit!
(Smart drag att lura in frugan i hobbyn.)
Det var nog mer tur än skicklighet i båda avseendenaleidstedt skrev:Kul är det med Airbrush. Ska bli kul att se vad du kan åstadkomma.
Den jobbiga frågan skulle jag inte kunna slingra mig från. Kul att det funkar för vissa.
Ja, vi får se hur väl jag lyckas med AB men skam den som ger sig. Hoppas det kan utgöra ett komplement till vanligt målande för att få till lite snyggare modeller.
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 10 gånger.
Aaaaaaaaah... nästa gång jag kommer hem med en påse leksaker leder jag samtidigt in en liten shetlandsponny i vardagsrummet. "Här älskiling är din nya hobby"Röde skrev:Ha! Easy peasy... Min håller på med ridsport. Figurspel är asbilligt i jämförelse t.o.m. den minsta ponny.
Naz87 skrev:Snyggt där, önskar min sambo var lika "lättlurad".
Läste i AB-tråden att du använde fönsterputs så testade faktiskt med det. Men spädde ut och körde stora mängder, så vet inte riktigt om jag fick till det så bra.
Kör du helt rent då alltså? Och inget vatten däremellan utan bara fönsterputs, tömsprut och sen färg igen?
Röde skrev:Ha! Easy peasy... Min håller på med ridsport. Figurspel är asbilligt i jämförelse t.o.m. den minsta ponny.leidstedt skrev:Den jobbiga frågan skulle jag inte kunna slingra mig från. Kul att det funkar för vissa.
Det är känner jag igen. Ibland är det sjukt skönt att ha den billigare hobbyn i ett förhållande.
Använder inget vatten alls, kör direkt från flaskan. Har en stor ica basic fönsterputs på hobbybänken som går åt fortare än den till fönstrena.Nurgle skrev:Naz87 skrev:Snyggt där, önskar min sambo var lika "lättlurad".
Läste i AB-tråden att du använde fönsterputs så testade faktiskt med det. Men spädde ut och körde stora mängder, så vet inte riktigt om jag fick till det så bra.
Kör du helt rent då alltså? Och inget vatten däremellan utan bara fönsterputs, tömsprut och sen färg igen?
Ska på turnering och tar med min Storm Raven. Den har inte sett turnering sedan jag blev av med turneringsoskulden. Så för att fira börjar det bli dags att färdigställa den..
Putsar upp insidan för att äntligen kunna limma fast hytterna. Har varit ett dåligt samvete sedan jag fick den för 1 1/2 år sen.

Eftersom det blir permanent när jag väl limmar fast det hjälps det inte att det bara kommer synas som ett blurr genom glaset. Jag går all in för perfektion. Så långt min förmåga räcker i alla fall.
Klockar in på ca 30+ timmar bara på insidan. Men snart klaaaart...
Putsar upp insidan för att äntligen kunna limma fast hytterna. Har varit ett dåligt samvete sedan jag fick den för 1 1/2 år sen.

Eftersom det blir permanent när jag väl limmar fast det hjälps det inte att det bara kommer synas som ett blurr genom glaset. Jag går all in för perfektion. Så långt min förmåga räcker i alla fall.
Klockar in på ca 30+ timmar bara på insidan. Men snart klaaaart...
Snyggt, som sagt synd att täcka över med grumlig plast