Salamanders utan Vulkan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Alle man till rakning! De flesta kvarvarande tactical marines från den gamla armén sönderslitna (gammalt superlim ftw) i väntan på rejäl gjutskäggsrakning.

Bild

Veteran sergeant till plasma-squaden och en första sternguard modellerade som omväxling

Bild

Eftersom failcast-modellerna var undermåliga bestämde jag mig i enlighet med tidigare inlägg att prova bygga egna. Bitz från skeleton-regimentet, death company och från empire battle wizard. Såhär i efterhand hade det nog varit enklare med vanliga tactical marines att utgå ifrån, för även om dessa death company-modeller har mycket dödskallar gratis så blir det många blodsdroppar att skrapa bort.

Bild

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Tips från coachen är att de flesta av de nya kitsen till de odöda har ganska mycket facklor och eldkar. Om du vill ha mer eld och dödskallar... ;)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Länge sedan något blev klart här. Efter att inte ha fått nära något alls gjort i september har projektet fått fart igen.

Under veckan färdigställdes två tactical squads. Dock minus squadmarkings, då det eventuellt blir lite omkastning mellan squads när allt är klart för att få någorlunda jämn fördelning av beakies, hjälmar med sikten, poseringar osv.

Plasma gun och plasma pistol:

Bild

Flamer och combi-melta:

Bild

frigobben

Inlägg av frigobben »

Snygg clean stil!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

frigobben skrev:Snygg clean stil!
Tack! Clean är den enda stil jag kan, dessvärre :oops:

Härnäst på tur är sex sternguard. Planen är färdigställande denna helg.

Bild

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

frigobben skrev:Snygg clean stil!
instämmer... gillar att sergeanterna får lite extra bling. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

L3go skrev:gillar att sergeanterna får lite extra bling. :)
Fanns ju massa coola bitz över i sternguardlådan (kanske bästa marineboxen hittils?). Kan ju inte låta sånt gå till spillo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Arbetet går framåt. Resultatet av gårdagenkvällens målande:

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Har ännu inte bestämt hur den sjunde modellen, sergeanten ska bli. Alternativ:

1. Master of the fleet, den med thunder hammer, fast med ett annat vapen (sternguard-sergeanter får inte ta thunder hammer). Fördelar: cool modell jag har liggande. Nackdelar: kunde bli alternativ kapten istället. För mycket bling för att funka som sergeant?
2. Gammal sternguard-modell med combi-melta. Fördelar: Bra beväpning (gratis master craft), Nackdelar: inte nog med bling; ingen tabard som övriga i squaden, fast det kanske blir lättare att skilja ut honom då?
3. Gammal sternguard-modell med bolter. Fördelar: respekt med master crafted bolter, cool pose (den gamla pekande MK6:an), nackdelar: samma som 2.
4. Konvertera 3 till att peka med power sword, chainsword eller liknande för tydligare rang.

edit: illustrativ bild på alternativen:

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Mer sternguard-progress. Första fyra är näst intill klara bortsett lite axelskyddsdetaljer och ögon.

Kombinationen dawnstone och longbeard grey är riktigt trevlig för edge highlight av svart. Betydligt bättre än gamla tiders adeptus battlegrey/codex grey/skull white.

Bild

Skriv svar