Kreativitet är en komplicerad mental egenskap
Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande
Ruskigt snyggt som vanligt 
Läckert!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tack tack snälla alla för era tummar upp, det värmer =)
Baserna för plankorna är bus-enkel :)
Balsaträ en skär till efter egen form och tycke så de blir plankor :)
Sen filas/rispas/repas de lite så blir lite "slitet
Därefter badas dem rejält med ett lager Agrax Earthsade som sen följs av ett blygsamt lager Nuln Oil
Och så moteras det med hederligt superlim :>
Hålen borras med en lite borr sen har en stoppat i avklippta ståltrådsbitar bara =)
Fann en gammal Green Glaze från GW 1800-frös ihjäl en använde till topparna av "spikarna" så de ska se lite oxiderade ut
Klart =)
Hade gärna fått till ett huvud på spikarna med och inte bara ett stift som nu fast det får duga, som början :)
En tar vad en har hemma när lusten infaller sig :>
Baserna för plankorna är bus-enkel :)
Balsaträ en skär till efter egen form och tycke så de blir plankor :)
Sen filas/rispas/repas de lite så blir lite "slitet
Därefter badas dem rejält med ett lager Agrax Earthsade som sen följs av ett blygsamt lager Nuln Oil
Och så moteras det med hederligt superlim :>
Hålen borras med en lite borr sen har en stoppat i avklippta ståltrådsbitar bara =)
Fann en gammal Green Glaze från GW 1800-frös ihjäl en använde till topparna av "spikarna" så de ska se lite oxiderade ut
Klart =)
Hade gärna fått till ett huvud på spikarna med och inte bara ett stift som nu fast det får duga, som början :)
En tar vad en har hemma när lusten infaller sig :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
-
Elevatorlake
Tackar, de färgerna ska jag prova på ett projekt jag håller på med men jag körde glasspinnar istället 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Dra mig baklänges in i fågelholken, nu är tre filurer till klara =)

Vågar inte sia om vad nästa projekt kommer bli, finns alldeles för många påbörjade saker och än fler tankar :o
Trevlig söndag med alla och fritt fram komma med synpunkter/kommentarer som vanligt :)

Vågar inte sia om vad nästa projekt kommer bli, finns alldeles för många påbörjade saker och än fler tankar :o
Trevlig söndag med alla och fritt fram komma med synpunkter/kommentarer som vanligt :)
Senast redigerad av 1 Leffegnu, redigerad totalt 24 gånger.
Tror jag kommenterat det innan, men jag diggar verkligen den realistiska looken du får till på dina baser! Riktigt snyggt!
Gubbarna är också riktigt trevliga, med "rätt" stämning.
Gubbarna är också riktigt trevliga, med "rätt" stämning.
Blir en kalasfin armé detta! Smuts och mera smuts-gillas!
Sjukt snygga! Gillar verkligen de kladdiga baserna.
tack alla för era snälla kommentarer =)
ni får en gammal och trött man att sprorra sig vidare i det dysta 40k livet :D
ni får en gammal och trött man att sprorra sig vidare i det dysta 40k livet :D
Ruskigt vad tätt en är inne på ert fina forum och skriver nu för tiden, tror en för stunden fått lite blodad tand :)
Några bilder på ens senaste "projekt". Kunde inte hålla mig längre, var tvungen att gå på en av julklapparna (har två till +3 uppsättningar crews som ligger och väntar). I min takt lär dessa tre med tillhörande besättning vara klara lagom till kommande jul haha =)
Grundat och klart, minus en hög småprylar som en inte grundat, typ slägga, par spett och andra detaljer
Limmat ihop vad jag vågat på vagnen, vill inte upptäcka det inte går att måla saker som en måste ha målat :>

"Obligatoriska storleksjämförelsebildensomallavillse" =)

Hadde ingen lös pipa från mösaren att ta fram, de en har o-färdiga är i påsarna och helt ofilade/omålade så tog vad en hadde närmast till hands när lusten för bilder smög sig på :o

Kort sagt så är pjäsen gigantisk :D
Lavetten är enbart den bra mycket större än både en thudd och/eller en mortar, by far :)
Klurar redan på hur en ska göra med basen, eller om en ska lämna den obasad. Som tur är är det en stund tills det "problemet"
Antingen så gör en en egen bas som mer eller mindre följer pjäsen ganska tight, eller så gör en en lite större bas där en gör plats för alla fem tillhörande crews. Kruxet blir dock att flytta den framöver i så fall :)
Vill ha något som går att spela med, inte bara stå i ett glasskåp :o
Har magnetiserat så en kan ta bort "tornet" så det hoppas jag underlättar flyttande till diverse slagfält
Avslutningsvis ett annat sido-spår :)

Kommer inte ihåg vad företaget heter som en hittade denna av, får återkomma med det. Snabb leverans och bra detaljer. Vill gärna ha lite annat blandat med det strikta GW/FW som finns. Tycker deras ordninare HQ´s är lite "stela" så får bli några damer med också, de kan lika bra de som herrarna :D
Några bilder på ens senaste "projekt". Kunde inte hålla mig längre, var tvungen att gå på en av julklapparna (har två till +3 uppsättningar crews som ligger och väntar). I min takt lär dessa tre med tillhörande besättning vara klara lagom till kommande jul haha =)
Grundat och klart, minus en hög småprylar som en inte grundat, typ slägga, par spett och andra detaljer
Limmat ihop vad jag vågat på vagnen, vill inte upptäcka det inte går att måla saker som en måste ha målat :>

"Obligatoriska storleksjämförelsebildensomallavillse" =)

Hadde ingen lös pipa från mösaren att ta fram, de en har o-färdiga är i påsarna och helt ofilade/omålade så tog vad en hadde närmast till hands när lusten för bilder smög sig på :o

Kort sagt så är pjäsen gigantisk :D
Lavetten är enbart den bra mycket större än både en thudd och/eller en mortar, by far :)
Klurar redan på hur en ska göra med basen, eller om en ska lämna den obasad. Som tur är är det en stund tills det "problemet"
Antingen så gör en en egen bas som mer eller mindre följer pjäsen ganska tight, eller så gör en en lite större bas där en gör plats för alla fem tillhörande crews. Kruxet blir dock att flytta den framöver i så fall :)
Vill ha något som går att spela med, inte bara stå i ett glasskåp :o
Har magnetiserat så en kan ta bort "tornet" så det hoppas jag underlättar flyttande till diverse slagfält
Avslutningsvis ett annat sido-spår :)

Kommer inte ihåg vad företaget heter som en hittade denna av, får återkomma med det. Snabb leverans och bra detaljer. Vill gärna ha lite annat blandat med det strikta GW/FW som finns. Tycker deras ordninare HQ´s är lite "stela" så får bli några damer med också, de kan lika bra de som herrarna :D
Senast redigerad av 1 Leffegnu, redigerad totalt 24 gånger.