Claras DE
Re: Claras DE
...vad förvånade de kommer att bli när de väl är i butiken... 
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Tjusigt, basen, pistoler, ögon ja svårt att plocka ut något särskilt - bra helhet! Nu är tråden fyra sidor lång och fler bilder krävs.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
10 warriors kommer vara färdiga ikväll har jag bestämt, då blir det bilder.
Hmm nej, tycker nog att tatueringarna ska bort. Det blir lite för lite kontrast och det kommer inte att synas så speciellt bra på avstånd är jag rädd.
Båtarna kanske skulle vara snygga i samma färg som rustningarna men med snirkligheter i rosa, vita segel med rosa snirkligheter?
Båtarna kanske skulle vara snygga i samma färg som rustningarna men med snirkligheter i rosa, vita segel med rosa snirkligheter?
Warriorsen blev inte klara, men allt är i princip grundmålat. Det finns tydligen andra saker att göra än att måla så min tidsplan sprack direkt. Så nu får ni ta del av hur det ser ut mitt i målningsprocessen när jag är som mest frustrerad över hur dåliga de nya färgburkarna är. Färgen rinner ju för i helsike ut bakåt när jag lyfter locket, det kan ju inte vara meningen tycker jag.
Jag undrar över vad den där runda brickan är som alla warriors har på höften. Jag målade den ljusblå för att få lite balans i färgskalan runt om hela figuren, men jag skulle vilja veta vad det är om någon har någon bra gissning. Gevären ska målas som pistolerna, med ljusgrå blad där fram. Jag kommer nog vänta med att måla baserna tills jag har tjugo warriors som jag kan basa samtidigt.
Jag undrar över vad den där runda brickan är som alla warriors har på höften. Jag målade den ljusblå för att få lite balans i färgskalan runt om hela figuren, men jag skulle vilja veta vad det är om någon har någon bra gissning. Gevären ska målas som pistolerna, med ljusgrå blad där fram. Jag kommer nog vänta med att måla baserna tills jag har tjugo warriors som jag kan basa samtidigt.
- Bilagor
-
- IMG_0189.JPG
- (101.35 KiB) Nerladdad 410 gånger
-
- IMG_0187.JPG (97.65 KiB) Visad 1616 gånger
-
- IMG_0186.JPG
- (123.33 KiB) Nerladdad 410 gånger
Ser bra ut ^^ gillar kontrasten mellan rustningen och vapnen ^^
rustningen och det rosa är dock färdigmålat
Jo, det blir nog bra, de har ju många små rör på höften också så de kommer nog bli rätt så äckelgröna runt om.
En gång i tiden köpte jag ett par hörlurar som kom i ett runt platt fodral som var ganska stort och chromat...de kanske har köpt samma hörlurar i bulk?Clara skrev:...
Jag undrar över vad den där runda brickan är som alla warriors har på höften. Jag målade den ljusblå för att få lite balans i färgskalan runt om hela figuren, men jag skulle vilja veta vad det är om någon har någon bra gissning.
- speedfreek
Jag tror att det är magasin av något slag, men håller med om att de ser konstiga ut.
Skulle det varit jag som målat så skulle jag målat med utspädd rabadab i ansiktet, men i övrigt ser det riktigt nice ut.
Skulle det varit jag som målat så skulle jag målat med utspädd rabadab i ansiktet, men i övrigt ser det riktigt nice ut.