Hemogoblin & the Sons of Horus

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Hemogoblin

Re: Hemogoblin & the Sons of Horus

Inlägg av Hemogoblin »

Lite Lightning claw Terminator WIP:
Bild

Var väldigt tveksam emot att använda en hjälmlöst huvud då jag tycker det är skit snyggt dock sjukt orealistiskt. men behövde något att få honom att sticka ut som sergeant.
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Vaddå hjälmlös, han har ju läderhätta!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Excessus skrev:Vaddå hjälmlös, han har ju läderhätta!
Jo det lär ju skydda lika bra :P

klar med Storm-shields!
Nu måste dom (2 stycken) liquid greenstuffas lite smått och sedan målas :D
Bild
Bild
Bild
Fluffmongo

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Lite nytt!!
Färdig CC Justaerin Terminators:
Bild

närbilder:
Bild
Bild

WIP 3 av 5 devastators:
Bild

Har även fått förstärkning i form av en Stormeagle. Hört mycket dåligt om den; att den ska vara krånglig att sätta ihop osv. Jag har aldrig riktigt lyssnat på sån här gnäll angående FW gubbar, då jag aldrig haft några dåliga erfarenheter.... tills nu.
För er som funderar på att köpa en se, till att skicka iväg famlijen eller köpa hörselskydd åt dom! Jag har aldrig svurit så mycket när jag byggt en modell eller haft så mycket problem!
Varenda del var böjd, och inte en enda del satt bra utan en jävla massa trimmande/sågande. Efter 3 timmars byggande och 2 timmars reparationer med plasticard och greenstuff så är hon iaf ihopsatt. Ska förhoppningsvis måla henne nästa vecka, hoppas att jag kan dölja med färg det den ovanstående reparationer inte kunde täcka!!
Kan alla säga att jag kommer nog inte köpa en till, och ska funderar länge innan jag köper fler plast+resin hybrider. Men hur som helst så har jag alla gubbar jag behöver för min 1850poängs lista :D
Fluffmongo

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

tycker det ser väldigt bra ut! det enda jag har att anmärka på är att baserna känns lite halvfärdiga, med fläckar av brun färg på kanten och även lite vitt. är det meningen att dom ska se ut så?
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Nej då :)
Har tappat lite färg på tidigare målade plattor, så ska måla klart dom sista 5 gubbarna och sedan måla om baskanterna.
Fluffmongo

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Uppdatering:
Spelade mitt första match 40k med SoH igår. (dock glömde att ta bilder)
Spelade 2000pts mot Eldar, uppdraget var big guns never tire, förlorade 4-7

Min lista var
Captain
Assault Termosar
4x 10man tactical squads med Heavy bolters, plasma, och combi-plasma
Contemptor
Storm Eagle
2x 5man Devastators med missile launchers

Listan fungerar, dock behöver jag jobba på lite taktik vad gäller termosarna. Är även lite osäker på Stormeaglen; för 330 poäng skulle jag kunna skaffa en hel del annat roligt, och mer effektivt

En till match är inbokad tills på måndag mot Necrons.
Fluffmongo

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

vad kör du på sin storm eagle? Jag brukar köra multi-melta eftersom den har machine spirit och då ramlar den in på 300 poäng. Din lista ser riktigt roliga ut! Mina ultras har en liknande grund med mycket tacs sedan har jag många contemptors eftersom de är så sjukt snygga enligt mig.

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Kör stormeaglen med missiler både i näsan och på ryggen med lazcannons. hade svårt att bestämma mig för vilket nos-vapen jag ska ta, och hatar magneter, så det blev rule of cool. missiler är balla :D

Vad tycker folket; hur leverar man terminators intill strid på bästa vis? deepstrike? land raider? gåendes?
Fluffmongo

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Hemogoblin skrev:Vad tycker folket; hur leverar man terminators intill strid på bästa vis? deepstrike? land raider? gåendes?
Eagle ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar