Då måste man ju ta en dreadnought också och lite hög skatt för att göra slarvsylta av de få byggnader som finns. Men i kampanjspel kan det vara riktigt kul tror jagJesper77 skrev:Vill man cheesa ut dom kan man ju alltid ta den där helt överbra centurion formationen så står inte en byggnad säker på hela brädet
En oändlig rivstart - resan mot en målad arme
Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar
-
Iambroborn
Blir farligt att åka i fordon med! 2D6 S6 eller något liknande gör ju så att man gärna inte vill sitta och trycka i sina tanksJesper77 skrev:Vill man cheesa ut dom kan man ju alltid ta den där helt överbra centurion formationen så står inte en byggnad säker på hela brädet
Nu har jag inte codexen framför mig men påverkar verkligen formationen även fordon? I så fall hade ju det varit riktigt trevligt att göra dem ännu mer brutala mot fordon & walkersIambroborn skrev:Blir farligt att åka i fordon med! 2D6 S6 eller något liknande gör ju så att man gärna inte vill sitta och trycka i sina tanksJesper77 skrev:Vill man cheesa ut dom kan man ju alltid ta den där helt överbra centurion formationen så står inte en byggnad säker på hela brädet
Centurions WIP

Sista enheten som får agera assault centurions börjar närma sig klart. Är nöjd med hastigheten. För lite drygt en vecka sen var de skrubbade plastbitar efter ett missöde med primern. Jämfört med mina första centar som i kalendersida tog drygt ett år att få klart.
Sen vafan hände med huvudena? Jag vet faktiskt inte riktigt? Planen var att köra på vanliga hjälmar och en kvinnlig sergeant barhuvad med hjälmen i armvecket.
Men sen tänkte jag att jag lika gärna kunde prima barhuvudena i bra grundfärg när jag ändå målade gubbarna.
Sen fick jag helt enkelt en så obeskrivlig lust att måla huvudena så jag inte kunde sluta när jag väl börjat förrän jag målat klart dem. Då var klockan fem på morgonen och det kändes löjligt att inte låta dem se stridens hetta efter allt arbete med dem så nu är de hjälmlösa!
Men estetiskt är de som sagt alldeles för små :/

Sista enheten som får agera assault centurions börjar närma sig klart. Är nöjd med hastigheten. För lite drygt en vecka sen var de skrubbade plastbitar efter ett missöde med primern. Jämfört med mina första centar som i kalendersida tog drygt ett år att få klart.
Sen vafan hände med huvudena? Jag vet faktiskt inte riktigt? Planen var att köra på vanliga hjälmar och en kvinnlig sergeant barhuvad med hjälmen i armvecket.
Men sen tänkte jag att jag lika gärna kunde prima barhuvudena i bra grundfärg när jag ändå målade gubbarna.
Sen fick jag helt enkelt en så obeskrivlig lust att måla huvudena så jag inte kunde sluta när jag väl börjat förrän jag målat klart dem. Då var klockan fem på morgonen och det kändes löjligt att inte låta dem se stridens hetta efter allt arbete med dem så nu är de hjälmlösa!
Men estetiskt är de som sagt alldeles för små :/
-
Elevatorlake
Den regeln med 2D6 S6 när man förstör något är mot byggnader och fordon. Däremot fungerar den självklart bara på transports och om det finns en enhet i transporten/byggnaden eftersom träffarna är mot enheter i transporten/byggnaden.Nurgle skrev:Nu har jag inte codexen framför mig men påverkar verkligen formationen även fordon? I så fall hade ju det varit riktigt trevligt att göra dem ännu mer brutala mot fordon & walkersIambroborn skrev:Blir farligt att åka i fordon med! 2D6 S6 eller något liknande gör ju så att man gärna inte vill sitta och trycka i sina tanksJesper77 skrev:Vill man cheesa ut dom kan man ju alltid ta den där helt överbra centurion formationen så står inte en byggnad säker på hela brädetSom om S10 armourbane inte hade räckt ..
Den första specialregeln för formationen med att slå om ap-rolls är bara mot byggnader och för enheter som har minst en omniscope.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Den måste testas vid tillfälle 
Armén redo för endagars turnering i Örebro på Lindhska!

Magnetiserat allt utom poddar så det reser säkert utan skavsår

"The Emperor did not give Adeptus Astartes the role of protecting mankind and the entire universe to crumble and fold at the first sign of resistance. We follow the Codex Astartes and honor it by giving death to our enemies, not by improvising unapproved tactics which desecrate our ancient scrolls of war. Where the enemy may sense our presence, it is a good thing. For it will make them regret the day they laid eyes on us. And it gives us the chance to prove our loyalty and honor the emperor with the blood and carcasses of humanity's enemies in much vaster numbers than sculcing in the shadows. Those tactics we leave to the cowardice forces of chaos.
Burn the heretics! Slay the xenos! Death to the fallen! Courage and honor!"
- Chief Librarian Tigurius, campaign commander of the elite forces from Ultramarines II & lII companies with the mission to cleanse the infested planet of Oerebro.

Magnetiserat allt utom poddar så det reser säkert utan skavsår

"The Emperor did not give Adeptus Astartes the role of protecting mankind and the entire universe to crumble and fold at the first sign of resistance. We follow the Codex Astartes and honor it by giving death to our enemies, not by improvising unapproved tactics which desecrate our ancient scrolls of war. Where the enemy may sense our presence, it is a good thing. For it will make them regret the day they laid eyes on us. And it gives us the chance to prove our loyalty and honor the emperor with the blood and carcasses of humanity's enemies in much vaster numbers than sculcing in the shadows. Those tactics we leave to the cowardice forces of chaos.
Burn the heretics! Slay the xenos! Death to the fallen! Courage and honor!"
- Chief Librarian Tigurius, campaign commander of the elite forces from Ultramarines II & lII companies with the mission to cleanse the infested planet of Oerebro.
-
Elevatorlake
Vilken uppställning!
Men vad har du i alla drop pods?
Elevatorlake skrev:Vilken uppställning!
Ska man ha nåt i dem
Tre av dem har 5 tacticals. Varav en med flamer och två med melta/combimelta.
Resterande är fast attacks så där kan jag stuva in lite vad jag känner för. Har en TFC, Tigurius, gravcentar, Culexus & två assault centurionenheter. Sen LOTD också men de dyker upp från warpen.
-
Elevatorlake
Du får berätta hur det gick efteråt 
Jag har valt lite mellan rhinos och drop pods som transporter men just nu lutar jag mot rhinos för att dels få allt på bordet från början men framförallt för mobilitet och för att ta objektiv.
Jag har valt lite mellan rhinos och drop pods som transporter men just nu lutar jag mot rhinos för att dels få allt på bordet från början men framförallt för mobilitet och för att ta objektiv.