Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Grudge

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Grudge »

Grattis! Det är du verkligen värd, det är en sjukt snygg modell!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tack Röde & Grudge!

Sent from my iPhone using Tapatalk

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Ja grattis till segern. Det är ruggigt snyggt när man tittar in på denna flik av forumet.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

leidstedt skrev:Ja grattis till segern. Det är ruggigt snyggt när man tittar in på denna flik av forumet.
Tack o bock!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

JA!! HÄRLIGT! :D :D :D
Snyggt jobbat och stort grattis!!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Brukar du köra oljewash eller enamelwash i din airbrush? Är det något man ska tänka på som skiljer sig från vanliga akrylfärger och hur rengör man den? Blåser man lite white spirit genom den efteråt och sedan är det klart? :) Jag blev sugen på att prova för att göra appliceringen av filter lite snabbare än med pensel när jag målar flera modeller på en gång.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Kaptenen skrev:JA!! HÄRLIGT! :D :D :D
Snyggt jobbat och stort grattis!!
Tack Kapten!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Brukar du köra oljewash eller enamelwash i din airbrush? Är det något man ska tänka på som skiljer sig från vanliga akrylfärger och hur rengör man den? Blåser man lite white spirit genom den efteråt och sedan är det klart? :) Jag blev sugen på att prova för att göra appliceringen av filter lite snabbare än med pensel när jag målar flera modeller på en gång.
Nej!!! Låter aldrig annat än vattenlösliga färger komma i närheten av min AB. ;)
Handlar om två saker; svårt att rengöra och misslyckas man är det tack o godnatt. Har inte heller något utsug, så det blir fort fullt med farliga ångor.
Sedan har jag läst att proffsen aldrig använder akryl/enamel i samma AB, tror det har med rengöring att göra. Målar ju inte enorma mängder gubbs längre så det är inget bekymmer för min del.

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Även om en är sent ute måste säga grattis till priset.
Välförtjänt! =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:
Elevatorlake skrev:Brukar du köra oljewash eller enamelwash i din airbrush? Är det något man ska tänka på som skiljer sig från vanliga akrylfärger och hur rengör man den? Blåser man lite white spirit genom den efteråt och sedan är det klart? :) Jag blev sugen på att prova för att göra appliceringen av filter lite snabbare än med pensel när jag målar flera modeller på en gång.
Nej!!! Låter aldrig annat än vattenlösliga färger komma i närheten av min AB. ;)
Handlar om två saker; svårt att rengöra och misslyckas man är det tack o godnatt. Har inte heller något utsug, så det blir fort fullt med farliga ångor.
Sedan har jag läst att proffsen aldrig använder akryl/enamel i samma AB, tror det har med rengöring att göra. Målar ju inte enorma mängder gubbs längre så det är inget bekymmer för min del.
Jag har iofs någon gammal biltemaspruta liggande som skulle kunna användas specifikt för ändamålet då precisionen inte är jätteviktigt när man ska måla med det. Däremot är det ju en god poäng om ångorna, jag har inte heller något utsug utan brukar bara öppna fönstret bredvid mig. Det funkar sådär :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar