katzenjammer skrev:Zoantrlper glömde jag! Dom är fina, och ja, den lictorn är inte dum. Hade den inte gått så dyrt på ebay så hade jag skaffat en. Det får bli senare.
Fast jag gillade din lista, du kan ju lämna den så ett tag och fundera. Det känns ju trist att ta bort genestealers, och du har tillräckligt med mys ändå.
Är de dyra på ebay?
Jag köpte en fyndlåda för 1000kr med massa gubbar som de såg ut till 40k 2nd edition. 2 Zoanthropes, 2 Lictors, 2 Screamer Killers, 2 Raveners, 1 Hive Tyrant, massor av Genestealers, massor av Hormagaunts och en hel del annat.
Antar att det verkligen var ett fynd!
MITTZ skrev:Vill tacka för en trevlig målarresa!
Kul oxå att du kommer ut o får leka med likasinnade på gamers.
Skulle själv vilja va me men vi ska ha barn i de dagarna. Nästan lika roligt det!
Jag gillar shrikessvärden grymt mycket! Mer målat åt folket! Förslac inför nästa år är ymgarls. Spökar fett med motståndarn

om nu inte nya boken sabbar dem.
Crap glömde dig i Oscarstalet, sorry.
Barn är överskattat, speciellt i början. De bara sover äter skriker och skiter. Det tar 7-8 år innan det går att spela 40k med dem, mina är 12 men ändå inte helt intresserade ännu.
Tack, ska måla tre svärd till inom kort!
Även om vi får ny bok i början av januari så spelar jag det här slaget som ett sista Huzzah för den här codexen, och Ymgarls var ett jättebra tips! Genestealers, men ännu mer Tyranid-unika med sina specialregler!
Flogger skrev:Tycker du ska köra den gamle galoschen som Deathleaper, han är ju bra på riktigt!

Sant!
bolterochkniv skrev:i mitt tycke är det roligaste med nidscodexen, som den ser ut nu, alla dom knasiga specialgrejerna man kan få in i listan. jag vill se fler listor med parasiten, deathleaper osv. annars tycker jag du är helt rätt ute! hade dock kunnat tänka mej att man skippar genestealers. dom är ikoniska, visst, men ingen särskilt kul enhet tycker jag. minst lika ikoniskt isf med mängder av hormagaunts, även om det är rätt kasst spelmässigt..
Nu snackar vi! Du tänker så rätt, och jag var så fel på det!
Självklart ska de udda typerna med!
Att Genestealersen var så många var främst för att de faktiskt skulle nå fram till närstrid, med Ymgarls så är det mer spännande, en av väldigt få units som får charga direkt från reserve!
Deathleapern är ju också väldigt rolig.
D3 minus på Ld till valfri motståndar IC, för att han känner sig förföljd och spenderar slaget med att titta sig mer över axeln än att leda andra.
En trollklarl med Ld7 är inte lika tuff, kan bli helt galet!
Sen kan Deathleapern ju faktiskt döda något också, innan han blir sönderskjuten.
Nu känns det ännu bättre, så här kör jag istället!