Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
bolterochkniv

Re: The Emperor protects...

Inlägg av bolterochkniv »

ser skitbra ut! ska bli kul att se när den är färdig!

angående listan känns det tyvärr som att det är svårt att få till kul matcher på det antalet poäng med knights och tempestus. känns som att om motståndaren ska kunna hantera två knektar så kommer den kunna blåsa bort dina scions utan större problem.. vet inte om det kommer bli så kul att spela, varken med eller mot :(
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Det här förstod jag inte riktigt...
bolterochkniv skrev:känns som att om motståndaren ska kunna hantera två knektar så kommer den kunna blåsa bort dina scions utan större problem..
Jag är medveten om bräckligheten i Tempestusdelen. Alla delarna i den behöver samverka för att de ska ha någon slagkraft. Om man däremot kan få till det så tror jag den har lite punch.

Tanken är ju att motståndaren ska ha fullt upp med Knights när Taurusarna kommer sättandes.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Hemogoblin

Inlägg av Hemogoblin »

Fantastiskt snyggt som vanligt Röde!
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Röde skrev:
Ancalagon skrev:Vill man ha dem för att de ser coola ut eller passar temat (vilket de inte gör med tanke på hur fullproppat det är med plasma/S7 i övrigt) så visst.
Nja. Där är vi lite oense. Jag tyckar att de följer "Gets hot"-temat hos infanteriet rätt bra. ;)

Eller menar du att jag ska fylla upp med mer plasma för att det ska vara ett tema? Jag antar att du tycker beväpningen på dem kan vara lite tråkig, eller? Jag tycker den är rätt standard för en Veteran IG-lista alla dagar i veckan. Undantaget skulle väl vara Plasma Pistols. Skulle jag byta Volley Guns till Meltor blir den ännu mer standard tycker jag.

Men jag ska fortsätta fundera på Melta kontra Volley Guns...
Nej jag menar att Volley Guns enbart skulle finnas där om det fanns ett sorts tema (t.ex mass-volley-guns-anti-riot style :p). De är ganska dåliga på infanteri eftersom de bara skjuter 2 skott på 12 tum, speciellt infanteri som ska hoppa ur, skjuta, hoppa in igen eller iaf röra sig hela tiden (små enheter som är bräckliga blir otroligt viktigt att ha cover etc). Nu betalar du 10 poäng gubben för S4 istället för S3. Hot-Shot lasguns har redan AP3, och 2 skott på 9". Chansen är stor att om du är inom 12 kan du också vara inom 9.

Jag tror nog att du får mer nytta av meltas. Dessutom behövs de verkligen för att ha en chans mot av14.

Personligen tycker jag ground assault formation verkar jäkligt kul att spela. Dundra fram med en massa Tauroxar, poppa smoke, sen nästa runda hoppa ur och skjuta skiten ur saker. Däremot tror jag de fungerar dåligt tillsammans med Knights. Tror de liksom behöver "försvinna" lite bland en massa annat. Jag kommer nog köra en MT formation tillsammans med mina Astra Militarum, eller kanske tom med mina Eldar.

Detsamma gäller nog knightsen, de behöver en hel del understöd, så Astra Militarum är nog egenligen ett bättre val än elit-Tempestus.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Så listan totalt sett är för klen?

Om så är fallet borde den ju inte kompa 6.

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Kör vad du vill spela, skit i vad alla andra tycker ;-) bygg listan på ditt sätt Röde :-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Röde skrev:Så listan totalt sett är för klen?

Den kompar 6 för att folk helt enkelt inte vill spela mot super-heavies.

Den är såklart inte dålig, men tror du skulle få ut betydligt mer av dem genom att alliera med AM istället för MT, eller byta ut de dåliga vapnen mot bättre.

Sen som dennis skriver ska du så klart bygga och köra med vad du vill, men räkna med att super heavy hatet kommer fortsätta ett bra tag.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ancalagon skrev:
Röde skrev:Så listan totalt sett är för klen?

Den kompar 6 för att folk helt enkelt inte vill spela mot super-heavies.

Den är såklart inte dålig, men tror du skulle få ut betydligt mer av dem genom att alliera med AM istället för MT, eller byta ut de dåliga vapnen mot bättre.

Sen som dennis skriver ska du så klart bygga och köra med vad du vill, men räkna med att super heavy hatet kommer fortsätta ett bra tag.
Jo, du har nog rätt.

Jag kommer sannolikt att peta in några Melta som du sa. Jag behöver nog dem både i större matcher och i Zone Mortalis-listan som delar av Tempestus Scions kommer att utgöra. Är det några andra vapen än Volley Guns i listan som är dåliga enligt din uppfattning?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Nej, inte direkt :)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Funderat lite till pä komposition och färgsättning på Infanteri och bilar. Hoppas hinna förbi hobbybutiken alt. leksaksaffären och plocka åt mig ytterligare en ask Scions, för att få ihop första tian, och en Taurox under fredagen eller i helgen.

Klurar också på hur jag ska färgsätta nästa Knight. Alternativen jag funderar på är ytterligare en Östergötland men med Linköpings vapen på lilla skölden. Småland (för där har jag också bott en sväng), Dalarna för där har jag min gamla vän Bulgrim med familj eller Södermanland för där bor Arioch med familj.

Om jag kommer nöja mig med en Knight till så lutar det åt något av de två första alternativen. Om jag tänker mig att skaffa fler så lutar det åt de två sistnämnda. Vore lite roligt att dedikera en varsin Knight till vännerna.

Det som tar emot en smula är väl att plöja ner så många tusen kronor i en armé som jag nästan aldrig kommer att få spela... Jag får väl göra inköpen över tid och sprida ut kostnaden och sedan hoppas på att Bagarn eller någon annan lokal arrangör också vill spela med något annorlunda och tillåter Appendixar alt. spelar utan kompmallar överhuvudtaget.

Skriv svar