Var gick det fel med Highlander egentligen?
Hur kunde det bli så fel?
Nu kanske ni tror att jag funderar på varför en av världshistoriens bästa filmer slaktades i pinsamt usla efterföljare...
Så dåliga att Sean Connery tappade håret och Christoffer Lambert aldrig mer fick göra en bra film igen.
Det är visserligen sant men det jag främst tänkte på är vad som hände med min plan att köra Higlanderstuket - max en av varje, förutom nån extra tactical unit. Nu har jag vips beställt fyra drop pods. Var gick det fel?
Jag blev lite sugen på att åka på turnering. Mest för att jag hört att det är sjukt mycket brudar och galna efterfester. Så hittade Wettcon som passar i tiden och bokade in mig. Den verkar rätt hård. Inget komp. Sverigeeliten flyger in med sina mörktonade privatjet och vandrar fram längs röda mattan till färdiguppställda bord ackompanjerade av Carmina Burana på öronbedövande volym. Ångesten sätter in.
- Vet du ens vad som händer om du möter fem Flyrants? Hur ska du göra om du möter nya Eldar? Då är du och dina smurfer DÖDA. SLAKTADE. Mouahahaaaa. Du är en förrätt. En speed bump!
- Men jag vill ju bara ha kul, säger jag.
- Kul? KUL? Hur kul tror du det känns att få musklerna avslitna från kroppen, bioteknisk utrustning inopererad, skaka runt i ett hundratusen år gammalt rymdskepp för att landa på en ogästvänlig planet och ha en beräknad livstid på femkommafyra sekunder? Tänk på det när du jassar runt bland borden med din frappelattechino och har KUL!
- OK, kanske får vässa listan litegranna då?
SÅ, för att tillfredsställa Chapter Master Ågren har jag delvis övergett Highlander-konceptet och spammar lite drop pods. Och köpt på mig en knight. Förlåt. Men tänker att i övrigt kör jag loss med fetcoola modellerna.
Hoppas vi ses där.
Det ska bli kul. NEJ, inte kul, jag menar brutalt till sista blodsdroppen. Slå mig inte. Inte med hammaren. Aj...