En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Tack för återkopplingen :) Kör då vidare på spåret att bygga den coolaste highlander-armen.

Har kopplat bort 40k fram tills nu men fick tillbaka suget efter nåt facebookinlägg som suktade med drömmen om episka slag. Så agerade direkt på impulsen och inhandlade diverse prylar, bl.a. min tredje (!) Dark Vengeance-box.

Jag var tvungen - ville ju ha den smäckra, lilla pocketregelboken. Så jag sparade ju pengar jämfört med att köpa den på tradera för halva priset av boxen, om man räknar in värdet av gubbarna. Logiskt, eller inte... Men nu kan jag tapetsera väggarna med bits..

Kört igång min thunderfire cannon som legat och mognat till sig. Finecast är dock fortfarande fulcast trots mellanlagring.

Även såg inköpt, så dags att bygga ihop min Chaptermaster smashf***er extra allt, 2++ samt bike o grav gun på kompisarna.

Mouahaahaaa...

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Har konstaterat att jag är inte så överdrivet bra på att måla men väldigt envis och noggrann. Det innebär att det tar enormt långt tid för mig att få klart saker.

Bild

Har fått klart min andra gubbe - Tech marine till TFC. Eller - klar och klar. Basen är kvar. Och fixa till plasma-highlights. Samt måla signumet på backpacket svart/vitt.

Bild

Har även målat basen till min Imperial Knight. Nu fick jag äntligen användning för min hemmagjorda taggtråd. Visste att det inte var slöseri med tid :)

Eller klar och klar - kanten kvar att måla..

Bild

Samt klar med ett av huvudena till Centurion devastators. Första linsen jag gjort :) Är nöjd med linserna, det gick t.o.m. bra med den yttepyttelillla linsen ovanför den gröna.

Eller, klar och klar - tuppkammen är kvar.

Ja, så det tar sin lilla tid. Ska på Wettcon om en knapp månad. Bara tech marinen tog minst 6 timmar att måla - ex montering. (Edit: jag räknade fel. Har lagt 15 timmar+ på den jäveln.)

Hur mycket jag ska hinna till dess vågar jag inte ens tänka på.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Var gick det fel med Highlander egentligen?

Hur kunde det bli så fel?

Image

Nu kanske ni tror att jag funderar på varför en av världshistoriens bästa filmer slaktades i pinsamt usla efterföljare...
Så dåliga att Sean Connery tappade håret och Christoffer Lambert aldrig mer fick göra en bra film igen.

Det är visserligen sant men det jag främst tänkte på är vad som hände med min plan att köra Higlanderstuket - max en av varje, förutom nån extra tactical unit. Nu har jag vips beställt fyra drop pods. Var gick det fel?

Jag blev lite sugen på att åka på turnering. Mest för att jag hört att det är sjukt mycket brudar och galna efterfester. Så hittade Wettcon som passar i tiden och bokade in mig. Den verkar rätt hård. Inget komp. Sverigeeliten flyger in med sina mörktonade privatjet och vandrar fram längs röda mattan till färdiguppställda bord ackompanjerade av Carmina Burana på öronbedövande volym. Ångesten sätter in.

- Vet du ens vad som händer om du möter fem Flyrants? Hur ska du göra om du möter nya Eldar? Då är du och dina smurfer DÖDA. SLAKTADE. Mouahahaaaa. Du är en förrätt. En speed bump!

- Men jag vill ju bara ha kul, säger jag.

- Kul? KUL? Hur kul tror du det känns att få musklerna avslitna från kroppen, bioteknisk utrustning inopererad, skaka runt i ett hundratusen år gammalt rymdskepp för att landa på en ogästvänlig planet och ha en beräknad livstid på femkommafyra sekunder? Tänk på det när du jassar runt bland borden med din frappelattechino och har KUL!

- OK, kanske får vässa listan litegranna då?

SÅ, för att tillfredsställa Chapter Master Ågren har jag delvis övergett Highlander-konceptet och spammar lite drop pods. Och köpt på mig en knight. Förlåt. Men tänker att i övrigt kör jag loss med fetcoola modellerna.

Hoppas vi ses där.
Det ska bli kul. NEJ, inte kul, jag menar brutalt till sista blodsdroppen. Slå mig inte. Inte med hammaren. Aj...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Riktigt snygg bas på knight!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Man får inte in 5 flyrants på wettcon, bara Max 4 (och då är listan ganska bajsig). Så räkna med 3 ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Hahaha!
Väl mött :-)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Riktigt snygg bas på knight!
Tack tack. Måste dock säga att det är bara målningen, taggtråd och flock jag stått för. Men ska bli kul att fielda den.
Flogger skrev:Man får inte in 5 flyrants på wettcon, bara Max 4 (och då är listan ganska bajsig). Så räkna med 3 ;)
CM Ågren lugnar sig lite :)
MITTZ skrev:Hahaha!
Väl mött :-)
Japp, då kör vi :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Det var ju bara lite puts kvar på TFC och tech marinen. Räknade med att det tar max en timme? Elleeeer....

Image
Tre och en halv timme tog det! Helt galet!
Vad är det som tar sån j-a tid då?
Ja, att jag washade dödskallen med svart färg istället för svart shade hjälpte knappast.
Bild

Klockan ett fungerar tydligen inte hjärnan riktigt som den ska. Nån annan som känner igen känslan av att vara en full schimpans i ett flygledartorn? Jag tänker att göra en bas, tre kugghjulsskallar, en lins, en vit örn och lite extra drybrush på plasman borde gå lite fortare än så men icke sa nicke.

För att göra den vita örnen tänkte jag testa något annat än bara soft quick shade. Har denna wash som jag aldrig använt:
Bild

Hmmm... kanske skulle testa det även på det vita på kugghjulsdödskallen. Blev ju rätt nöjd med att lägga in "blänk" i det svarta på skallen.

Bild

Fast det var det där med att bli klar då...

Så - nu får jag anse mig klar med min TFC. Så får jag spara extraputset tills allt annat är färdigt.

Bild

Det är första gången jag målar "kanten" på basen. Undrar om färgen blir bra, jag velar lite där. Bättre att bestämma rätt nu än att ändra sig när jag målat 20 gubbs. Så, kör nog på fur brown enligt bilden. De andra bruna blir lite väl kalla färger, jämfört med denna lite varmare jordton som borde gå bättre med baserna som helhet.
Elleeeer?
Senast redigerad av 6 Nurgle, redigerad totalt 3 gång.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Svarta baskanter är snyggare tror jag :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Bra, bra. Tycker den bruna är lite för röd. Jag kör mournfang, tror jag. Den som ersatt bestial iaf. Den gillar jag. Svarta kanter funkar på vissa arméer men inte alla.

Skojigt att läsa dina reflektioner. Bra jobbat!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar