Jag måste börja nånstans med Corsairsen. Nyårslöfte blir nog tufft misstänker jag

Men några enheter färdiga innan året är slut är inte helt omöjligt!
Nu har jag spelat en första match! Fick möta en Iron Hands arme med lite allt möjligt. 2 enheter tacticals i 2 Razorbacks med lasplas, en i Rhino, en trea gravcenturions med Coetez som hoppade in i en bra placerad Bastion i mitten av plan. Sen hade han en Demolister och grädde på moset var en storm raven med en 5a rejält kittade veteraner eller nåt med jumppacks. Det var typ det. Han vann slagen om att välja sida och gå först, det var sned deployment... Jag deployade:
min Warlord Prince
Trollis Void Dreamern
1 Vyper med Dark Lance
och sen infilterade 5 Rangers. Så jag hade lite mindre än 1400p i reserve

Det mesta deepade eftersom jag hade rerolla reserves och deepa 1D6" på det mesta. Inte Lynxen dock, den körde vanlig reserve och Jetbiksen outflankade.
Jag gömde allt, men han tog första rundan ändå. Han hade inget att panga på men tog lite objektiv. I min runda flat outade min Warlord nära hans 5 Scouts som höll ett objektiv. Tog nåt objektiv. I hans runda kom flygaren in och toksprängde min Vyper, hans 5a Scouts pangade bort mitt Shadowfield på Prinsen och sen slog in ett till i close combat! Men inte innan han hann klyva 4 stycken med sin Void Sabre. +1S och AP3 Rending är najs
I min runda 2 så kom nästan allt in. Jag deepade järnet, kom in rät bra, en Vyper scattrade av plan men gick in i Ongoing Reserve. Jag pangade överallt men lyckades inte döda nåt viktigt. Lynxen kom in, och sköt in 3 D skott på Bastionen. Och rullade 3 st 1D3 Hullpoints... Och sen rullade tre 1 or... snark. Bastionen har 4 hp... Så min Baletstrikesquad fick sätta det sista hp på den och sprängde den. Coetez dog faktiskt av allt pangande på Bastionen och samma gjorde en 5a Scouts som stod ovanpå och 3 Centurions ramlade ur relativt oskadda. Vi pangade på varann men Corsairsen för övertaget från runda tre och sköt bort alla marinsen under resten av matchen. Jag fick till en lyckoträff med en Blaster på Storm Raven som hovrade och slog en penetrating hit och sen sprängde den... På ett skott. Det händer aldrig med Dark Eldar
Det var väldigt bra att deepa in med fordon som bara scattrar 1D6 och sen har 4++ med reroll rundan de deepar! Det gjorde att allt hans skytte var i princip helt oversamt en runda medans jag inte behövde jinka!
Lynxen är nog inte värd poängen, den fick sin stora D kanon bortskjuten av en laserkanon runda 2 och fick bara skjuta ett enda skott... Men jag ska testa den mer. Den känns roligare än att ha med 2 Warp Hunters. Modellen är fin, så den stannar i listan.
Jag märkte att listan har alldeles för lite Assaulttrupper. Nu åkte jag runt och det var i princip bara mina Prince och Baron som kunde göra nåt, men är bara S4 så de är inte det hårdaste man kan slänga in i en enhet. Och Baronen kommer alltid sitta fast i Jetbikeenheten. Jag kikade på alternativen, det finns en rätt rolig enhet som heter Malevolents. Det är 2W alver som är lite demontainted. De får köpa Power Swords, och är Fearless med FnP och lite mer. Men får inte ha transporter. Vilket suger. De kan ha Jetpacks, det är allt. Sen finns det Felarchenheter. Och det är typ Veteraner. De har fler attacker och WS 5, men dålig save, och får bara köpa ett specialskjuta-vapen. Men de får köpa Venoms, vilket jag har en som ligger och skräpar. Så det får det nog bli. Och med lite annat slimmande så är jag uppe i 1750p!