The year we lost control

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: The year we lost control

Inlägg av imp »

cadelin skrev:jag är lätt med på hårdrockstrivia!
Du kan få vinna över mig i det så tar vi naturvetenskapen sen
En bild säger mer än 1000 kaniner

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: The year we lost control

Inlägg av cadelin »

så kan vi avsluta med klassisk filosofi.. bäst av tre ? :)

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: The year we lost control

Inlägg av imp »

Bara om vi delar upp naturvetenskapen i många delar
En bild säger mer än 1000 kaniner

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Fler saker färdigmålade!

Den sista sanguinary guarden, men en "flesh tearer" (counts as powerfist).
Bild
Bild
Arg kille det där...

Och det innebär att squaden är klar:
Bild

Sen har jag målat upp två meltaguns till en gammal assault squad.
Bild

Den squaden kommer att se ut så här på Lincon:
Bild
Den är en av de första squadsen jag målade till armén och är därför lite klarare röd än de nya sakerna i armén. GW bestämde sig för att byta nyans på Scab red när jag hade målat halva den ursprungliga armén. Fast det spelar inte så stor roll eftersom mina FT är såpass slitna. Rustningarna har helt enkelt reagerat olika på sol, damm, kemikalier i luften, tyranidslem och annat.

Och till sist en sanguinary priest med combimelta.
Bild
Den modellen muterade en hel del medan jag byggde honom. Från början skulle han ha combimeltan händandes i en rem runt sin högerarm och ha en rätt passiv pose. Men eftersom jag var tvungen att bygga en egen Narthecium beslutade jag mig för att passa på och byta hand på den, så den blev högerhänt. Alltså flyttades combivapnet över till vänsterhanden. Och där passade jag på att använda en gammal idé till enhands-combimelta som jag hade tänkt bygga till mina Storm falcons, men som antagligen aldrig kommer att bli av. Först tänkte jag att han skulle hålla den lite passivt neråt, men när jag testade lite så såg det så coolt ut att han sköt istället. Flesh tearers är inte passiva! Raaargh!

Bild
Min Narthecium/Blood chalice.

Bild
I know what you're thinking. "Has he fired that melta yet?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a 'Jackal' pattern combi-melta, the most powerful one-handed anti tank weapon in the universe, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question - "Do I feel lucky?"
Well... Do ya... punk?

Jag är riktigt nöjd med hur prästen blev. Jag hade lite svårt att föreställa mig hur en präst med combimelta skulle kunna se vettig ut och skulle förmodligen aldrig byggt en själv. Det här var precis varför jag satte igång det här projektet!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The year we lost control

Inlägg av Röde »

:wub:

Prällen är riktigt bra...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: The year we lost control

Inlägg av Serpent »

Gôrsnygg!

Hur har du byggt Nartheciumen?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Andy Grey
Inlägg: 472
Blev medlem: 11 feb 2009, 02:02

Re: The year we lost control

Inlägg av Andy Grey »

Riktigt fina gubbs. Unikt med sågklingor till fistar och prällen är superb!

Två tummar upp :)
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: The year we lost control

Inlägg av Per Pirat »

Sanguinary priesten är lätt en av de tuffaste/snyggaste figurerna jag sett dig måla.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: The year we lost control

Inlägg av cadelin »

Skitsnyggt ooan! Men jag måste bara få säga att det är synd att du inte gs-at hans JP det ser ut som skräp med en kant/glipa på den cylinderformade delen

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Tackar!

@Serpent: Det är en bit av en arm från en terminator med thunder hammer. Sen har jag lagt till toppen av ett nerskuret chainsword, ett av provrören som hänger i snören på vissa BA-modeller, sladdarna från en thunder hammer och lite plasticardbitar.

@Cadelin: Jo, det hade nog varit en bra idé. Det syns inte så mycket i verkligheten, men kollar man noga så märker man det. Kanske är något att fixa efter Lincon...

Skriv svar