Pers fulkaoz
-
Silvertejp
Re: Pers fulkaoz
Ser bra ut, så länge du målar dem rosa, kanske ge dom en tunga som keepern?
-
the godfather
Skeptisk, för mycket warhound. Om du nu ska använda dessa figgar kanske göra något med hornen och att något spröt sticker ut ur munnen. Svår modell att utgå ifrån, kommer hänga mycket på målningen.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
-
the godfather
säger killen som spelar värsta armen av alla 
??? Mina fiends of slaanesh (om det är de du tänker på) är större, spawns, pepprade med slaasnesh-symboler, demonett-klor och ser inte ut som små fjösiga hundar. Min andra uppsättning finds baseras på sea trolls som jag tycker är en bra mycket bättre grund att stå på än warhounds. Att konvertera chaos är inte "anything goes".

Nej, det var inte meningen! Jag tycker bara du gör svårt för dig själva med grundfiguren då den är något liten rent LOS-mässigt (kanske stå på någon ruin?). Att de har fått klor är ett steg i rätt riktning (de ser mindre fjösiga ut) och precis som jag skrev tycker jag du kan höja figuren ytterligare. Jag ser hellre att man argumenterar för sin sak än att göra det lätt för sig än att slänga in
, men igen, detta är som sagt din tråd, jag fick bara behov att visa min poäng då mina figurer blev onödigt indragna i din tråd. Jag tycker dock inte warhound-figgen passar som den är, (det kommer jag stå fast vid) men jag tror dina fiends kommer bli läckra om du hittar sätt att höja dem ur warhound-känslan genom konverteringar, vilket du ju är på g med.
.LillePer skrev:Äsch höjden spelar ju ingen roll. Bara jag är jäkligt givmild med LoS.
Fiends, om något, mår bra av att vara låga och små. Jag tycker klor och svansen gör en hel del, men jag tycker de bör basas högre. Man kan säga att man ska vara snäll med LoS, men det tycker jag är en onödig komplikation, jag vill inte behöva hävda att jag ser saker som jag inte ser. Kanske är jag bara bitter för att jag sitter på 12 metallmonster här hemma...
Skulle kanske ett extra par ben hjälpa? Att de står på ett par ben och har klor som bonus?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Pers fulkaoz
Aha! Armén är inte död, jag har sparat kanske den mysigaste modellen till sist, herr blodstörstare.
Lite WIP med grönsak osv. Måste bara rätta till jätteskarven i halsen också...

Lite WIP med grönsak osv. Måste bara rätta till jätteskarven i halsen också...