Khorne Demons

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Seregon

Re: Khorne Demons

Inlägg av Seregon »

Plus att han har örhängen i den sista bilden. :lol:

I övrigt ser allting skitsnygg ut! :wub:

Edit: Jag tror på att skippa magrutorna och göra det till en större och mer solid rustningsbit.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Clara

Inlägg av Clara »

Tuff som bara den. Jag tror att det ser ut som en korsett för att du har rundat av den upptill så att den har en hjärt-form, plus att den har rätt mycket green stuff upptill så den får lite mer kvinnliga former. Gör brösten mer kantiga så försvinner nog korsettkänslan litegrann. Magrutorna känns helrätt tycker jag.

BoBo

Inlägg av BoBo »

Tackar för den konstruktiva kritiken! Det uppskattas verkligen!
Ja ibland blir man hemmablind o behöver lite input utifrån.....dock är jag lite osäker på hur jag ska få bort korsett känslan men som Clara föreslog får jag nog bryta upp formerna lite o får dem kantiga! Iom att det är undersidan på figuren hade jag hoppats att inte behöva lägga en massa tid där men det är svårt att släppa om man inte är nöjd :)
/Peder

Tist

Inlägg av Tist »

Bredare "axelband" skulle nog få det att se ut mera som bröstharnesk romarstyle och mindre korsett burleskstyle?
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

tror på att minska dekolletaget på harnesket...
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Apressiss.

Höj det i mitten så att överkanten blir mycket rakare.
(som plastrustningar man kan köpa till småbarn)

BoBo

Inlägg av BoBo »

Ok...nu gör vi ett nytt försök!
Har ändrat formen upptill (dekolletaget?) och gjorde den mer bruten från muskelpartierna eller hur man nu vill säga! Ändrade från de alldeles för klena kedjorna till ordentliga remmar och har hyvlat bort större delen av volymen på "bröstmusklerna"....det ska mer detaljer in sen grundformen måste ju vara rätt innan dess!
Bild

Har även fixat lite dödskallar på axelplåtarna
Bild
Vad tycks?? Bättre? Sämre?........skitsamma?

Har även börjat så smått på hundarna o den sista heralden! Bilder kommer snart på dem med!
/Peder

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Det där är fantastiskt mycket bättre än tidigare. Riktigt juste!
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Dock ser benplåtarna lite kala ut, kanske ett par spikar/taggar på dem? :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Och glöm inte den extremt manliga tangakalsongen...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar