Det här blev lite som en julkalender....ett nytt avsnitt om dagen
Eldar Alaitoc
Re: Eldar Alaitoc
återigen tack!
det var det hela!
en sista överblick över allt målat
från och med nu kommer jag lägga ut bilder och tankar om pågående projekt.
närmast i tiden ska jag konvertera och måla upp swooping hawks. Andra saker jag har planer på att skaffa mig är enhet striking scorpions, 10+1 wraithguards, eldrad och kanske en Avatar. En del av enheterna var sådana jag valde bort för att de kändes tråkiga men ska man spela turneringar utan komp kan de komma väl till pass.
Sen har jag en wraithguard och en hög med guardians liggande som nog borde målas upp innan jag börjar på nästa projekt. Var sjukt sugen på en riktigt sliten systerarmé men får se hur det blir med den nya codexen först.
en sista överblick över allt målat
från och med nu kommer jag lägga ut bilder och tankar om pågående projekt.
närmast i tiden ska jag konvertera och måla upp swooping hawks. Andra saker jag har planer på att skaffa mig är enhet striking scorpions, 10+1 wraithguards, eldrad och kanske en Avatar. En del av enheterna var sådana jag valde bort för att de kändes tråkiga men ska man spela turneringar utan komp kan de komma väl till pass.
Sen har jag en wraithguard och en hög med guardians liggande som nog borde målas upp innan jag börjar på nästa projekt. Var sjukt sugen på en riktigt sliten systerarmé men får se hur det blir med den nya codexen först.
Senast redigerad av 1 MITTZ, redigerad totalt 26 gånger.
VAD FAN?! SINNESSJUKT SNYGG BÅT! hur har du gjort blixtrarna?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
det tog några försök innan jag fick dem som jag ville ha dem men jag tycker det blev bra.daskad skrev:VAD FAN?! SINNESSJUKT SNYGG BÅT! hur har du gjort blixtrarna?
svart
två (tjocka) lager levitan purple
två lager lila wash (kommer inte ihåg vad den heter)
två lager levitan purple igen
ett lager ljus rosa
och slutligen ett lager vitt
tricket är att kladda ganska brett från början och sedan när man målar nästa lager skall det undre (mörkare) sticka fram vid sidorna. Alltså blir varje steg ovan smalare och smalare.
jag övade på några warp spiders först
-
Simon Talltorp
jävligt snygga båtar, bara en sak som jag stör mig på. Skillnaden mellan nightspinnern och falken är att dom blixtriga plåtarna har en blå highligt på kanterna medan cammoplåtarna inte har den. Detta leder till att NS-plåtarna flyter ihop lite för mycket med resten av båten och poppar inte riktigt lika mycket... Det skulle nog vara snyggare med grå highlight eller kanske gå mot mörkgrönt för att få lite djup i dom?
Mycket möjligt att det ser annorlunda ut i verkligheten men det var något jag reagerade på iallafall...
Mycket möjligt att det ser annorlunda ut i verkligheten men det var något jag reagerade på iallafall...
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
åh fan!Simon Talltorp skrev:jävligt snygga båtar, bara en sak som jag stör mig på. Skillnaden mellan nightspinnern och falken är att dom blixtriga plåtarna har en blå highligt på kanterna medan cammoplåtarna inte har den. Detta leder till att NS-plåtarna flyter ihop lite för mycket med resten av båten och poppar inte riktigt lika mycket... Det skulle nog vara snyggare med grå highlight eller kanske gå mot mörkgrönt för att få lite djup i dom?
Det var ju synd att du inte gillade det. Själv tyckte jag att den detaljen som band ihop hela utseendet på båten. Min tanke var att få ett intryck av att båten var blå i grund och att blixtfälten flyttade runt på båtkroppen. Därför lät jag det blåa gå in på det svarta och gradvis bli mörkare mot det svarta. Jag var rädd att det skulle bli för uppdelat om det var svart och blått för sig.
jag håller med dig MITTZ, tycker det blir grymt snyggt som du har det där
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Tack!daskad skrev:jag håller med dig MITTZ, tycker det blir grymt snyggt som du har det där
-
Simon Talltorp
jag menar inte på något sätt att det är katastrof utan bara att det är en detalj där du är lite inkonsekvent mellan dom olika båtarna. Jag gillar plåtarna med cammo på just för att dom bryter av mot det blåa. Jag tror inte att blixtplåtarna skulle tappa så mycket på att vara lika tydligt separerade från det blåa.
Det är ju lätt att bli petig när resten ser så bra ut.
Det är ju lätt att bli petig när resten ser så bra ut.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....