Orks orks orks

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Orks orks orks

Inlägg av bolterochkniv »

mer flejms! annars asnice!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Orks orks orks

Inlägg av guildmaster »

Gangstertrukken blev grym. Mer nitar!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

tackar :-) har provat med både röda o svarta Flames men jag får inte till det. jepp mer nitar hade inte skadat, tids nog så kanske jag tar tag i det. de gjorde bra ifrån sig mot Blood Engels igår :-)

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

lite storskalig produktion på gång i orkfabriken. tre battlewagons i början av målningen:

Bild

har satt igång en batch med 20 shootas till o ska fixa lite crew t mina big gunz.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Har inte haft nån tid att måla på länge. Idag tog jag mig dock tid då inspiration infann sig och jobbade lite vidare på min Stompa. Inte jättemycket framsteg men skorstenarna och kanonen har fått lite färg samt lite mer färgklickar på axelskydd, lite slangar, missiler med mera. Mycket att fixa till efter denna omgången, blir lätt så med stor pensel :-)

Bild

Användarvisningsbild
guildmaster
Inlägg: 787
Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Orks orks orks

Inlägg av guildmaster »

Stilig Stompa. Är huvudet scratchbyggt?
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

tack! :-) ja, jag fick den så vid ett begagnatköp. har bara lagt till lite plåtar på det. tror jag har en underkäke nånstans, ser lite roligt mysko ut utan men det ska på en. blev lite ljusare än irl, metallen är washad mörkt och det gula är något mer åt senapshållet.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Efter 1,5 år i garderoben blev denna ihopbyggd o målad. lite battle damage och basning kvar men annars fit for fight.

Bild

Bild

Bild

har för övrigt gjort mig av med en battle wagon, bytte den mot en predator till mitt space marines-projekt. har som mest spelat med 4 så kändes onödigt att sitta på 7 stycken.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Orks orks orks

Inlägg av Röde »

Heja, heja!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Lite ytterligare framsteg med det grön-gula laget. Känner en viss stress inför kommande codex, både vill och vill inte att det skall komma snart...Vet med mig att jag nog kommer handla en hel del nya modeller (om inte det blir en totalflopp och allt nytt blir töntigt, men det hoppas jag såklart inte) så lite jobbigt att ha så mycket omålade modeller som det är. Men det går framåt! :-)

Har fått en battlewagon/looted wagon (ännu ej bestämt mig för vad, den är stor som en battlewagon så lutar nog åt det) i stridbart skick, samt skorcha no 5 och ytterligare 17 shootas. Så totalt 84 shootas klara, har väl knappt 20 till som väntar.

I vanlig ordning är grejerna målade i nån slags TT, finns en hel del detaljer kvar att jobba med när tiden tillåter.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Skriv svar