Jörgen skrev:Ser jättebra ut

Tack!
katzenjammer skrev:Ser apbra ut kapten! Jag håller på med en liknande men har lite problem att hitta rätt storlek på hålsågen. Har du koll på vilken du köpt? Hur tajt passar baserna?
Tack!
Jag har provat mig fram med lite olika. Första gången så köpte jag en vanlig kvistborr, 25mm för 25mm bas tänkte jag.
Det blev snortajt och med färg på så skavde de mot varandra.
26mm kvistborr likt den på bilden under fungerar bra tycker jag, sett till hålstorlek.
Jag har dock ingen arbetsbänk och inget borrstativ, utan jag kör med handborr på köksgolvet, och då kan borren ibland vibrera lite eller slita tag i trät och ta sönder för mycket och på så sätt göra ett ojämnt hål eller värre riva sönder så två hål blir ett stort.
Därför köpte jag hålsågar till den här displaybrädan.
Jag har inte provat det förr men är väldigt nöjd.
Fanns ingen på 26mm men 27mm funkar bra, jag har dessutom enkronor under mina 25mm baser för att få bättre stabilitet och kronorna är lite större än 25mm så det blir en lagom glipa runt om för dem.
Där är några närbilder nedan som du kan se passformen ganska bra på.
Till 40mm hålen har jag en 41mm hålsåg av samma märke,
Luna.
För hålen till Carnifex, Biovore och Trygons baser har jag ingen lösning ännu, men jag är säker på att Framtidsjag kommer på något skitsmart.
Kvistborr och hålsågar
frigobben skrev:Har man bara trevligt så är det inte så mycket att fundera på. Skall bli kul att se hur det ser ut färdigt.
MITTZ skrev:KUL!?
Själv drivs man av ångesten som blir kvar efter overksamma dagar!
Lottomannen skrev:Vad han sa!
L3go skrev:
och för att du vill ge din publik vad den önskar..
skämt åsido, vilken härlig inställning. *ful-gul-tvåhänt-tummen-upp-smilie* (is that even a word?

)
va ballt det vore om fler gjorde display-trays...
Ångest som drivkraft? Låter som en Norénpjäs..
"
För att jag tycker det är roligt" är oftast ett väldigt bra svar på frågor om min hobby.
- Varför köper du White Dwarf? Det är ju bara GW's reklam.. inga hobbyartiklar.. jadda jadda samma gamla visa..
- Hur kan du köpa lite plastgubbar för 300kr?
- Hur kan du sitta en hel söndag och bara måla små gubbar?
- (Insert valfri dumförklarande hobbyifrågasättande fråga)
-För att jag tycker det är roligt.
Mer motivering än så behövs inte. Ingen frågar sedan varför jag tycker det är kul, men skulle de göra det så tar jag dem gärna med på en resa genom fluff, barndomsminnen, episka tärningskast och målarprojekt.

Det blir nog bra i slutändan ändå.
Våning 2 klar och tillslipad.
Jag siktar inte skitdåligt med borren, Gauntsens svansar fick inte plats med hålen så långt bak.
Med modellerna
Warriors och Ymgarl Genestealers
Hinner troligen en våning till imorgon kväll.
Himla kul bygge, då det går fort framåt!