Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Smaug skrev:Man får inte chargea första rundan om man går som förste spelare. Kan vara bra att tänka på till turneringen.
Ah. Nu ringer det en klocka, det har jag läst något om. Ingen charge i first playerturn.
Det är en hel bibel med regler att hålla reda på.
Tack!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Kul med lite bilder, sånt uppskattas :wub:

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Fast visst gäller "no-1st-turn-assault" bara för units som scoutat eller infiltrerat?

(Frågar av ren nyfikenhet)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

L3go skrev:Fast visst gäller "no-1st-turn-assault" bara för units som scoutat eller infiltrerat?

(Frågar av ren nyfikenhet)
Sitter inte med regelboken i handen men jag är ganska säker på att man aldrig får assault första spelarrundan även om man inte har scoutat eller infiltrerat

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Man får visst charga runda 1 såvida man inte scoutat, infiltrerat etc. Om någon scoutar mot dig kan du absolut charga dem om du har första rundan.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Men då är det ju super safe att scouta fram 12" från en nid arme som börjar. Känns lite fel.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Lillen skrev:Men då är det ju super safe att scouta fram 12" från en nid arme som börjar. Känns lite fel.
Känns lite WAAAAAAAAAAGH!! :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ancalagon skrev:Man får visst charga runda 1 såvida man inte scoutat, infiltrerat etc. Om någon scoutar mot dig kan du absolut charga dem om du har första rundan.
Det här låter sant. Det kör vi på. Punkt.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Lillen skrev:Men då är det ju super safe att scouta fram 12" från en nid arme som börjar. Känns lite fel.
Fast det är ju inget som säger att du måste scouta framåt. Du kan lika gärna "baita" och ställa dig långt fram för att sen scouta bakåt, eller i sidled, eller bara ställa dig i en bättre position beroende på hur motståndaren ställt upp sig. Eller inte scouta alls. :)

Scoutar du 12" rakt in i en tyranidhord, ja, då får du fan skylla dig själv att det känns fel ;)

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Japp verkade som jag hade fel igen :( får fan ta och läsa igenom regelboken igen...

Skriv svar