En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Flogger skrev:Svarta baskanter är snyggare tror jag :)
Hmmm.. kan vara. Får testa..

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Röde skrev:Bra, bra. Tycker den bruna är lite för röd. Jag kör mournfang, tror jag. Den som ersatt bestial iaf. Den gillar jag. Svarta kanter funkar på vissa arméer men inte alla.

Skojigt att läsa dina reflektioner. Bra jobbat!
Tack för det. En försöker så gott en kan. Har ju lite att hinna ikapp för att komma till vissas nivå, så lita bra att köra på ;)

Hmm.. mournfang ser bra ut, tack för tipset. Ser ut att vara bryggan mellan mina olika nyanser. Att blanda för att göra basarna lär inte hända. 50 shades of brown eller nåt.
Får köpa den och testa om svart inte fungerar.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Från lekrum till 40k-tempel!

Om jag uppfattas som lite lätt galen och väldigt intensiv i denna tråden just nu så beror det nog på att jag är det.
Som sann ADHD-nörd gäller det att passa på så länge drivet finns där, tills jag blir helt mätt och inte vill se en pensel eller höra talas om 40k på ett par månader. Max två-tre månader funkar en hobby, sen måste jag växla över till nåt annat.
Så när frugan föreslog att vi kanske kunde göra om en del av ungarnas lekrum till pysselhörna vaknade jag till.

- Ja, så kan du måla dina gubbar där och ha en hörna för det. Förresten, ska du inte ha en sån där lampa med förstoringsglas?

Sagt och gjort, 24 timmar senare är allt uppsatt och klart.

Image

Belysning är ofta ett problem när det mörknar, så slängde upp en massa spottar för att få bra allmänbelysning vid sidan av taklampan. Förstoringslampan var helt magisk. Jag förstår inte hur jag klarat mig utan den. Tänk vad skönt att slippa ryggont och grus i ögonen efter en sen målarkväll. (Finns på Clas Ohlson för 600 bagare - sök på förstoringslampa).

Image
Lekrummet är inte längre ett rum där vi kastar in leksaker när barnen somnat. Det är numera ett tempel... En ny hylla ovanpå den förra ger gott om 40k-utrymme. Undrar bara om jag får plats med resten av 40k-prylarna som ligger i friggeboden och mognar till sig :)

Även om det var ett alibi för att få iväg mig till IKEA och köpa sminkbord samtidigt, så låter jag mig gladeligen utnyttjas. Är lycklig som ett litet barn. Nu är det slut med att sitta krokig som en märla vid köksön och måla under några klena spottar. Får köpa rosor eller nåt till min kära fru.

Måste gå in och mysa en sista stund innan det är dags att packa ner sig. Over and out!

PS. Nån som har nåt bra tips på färgburksställ som går att hänga på väggen? DS.

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Nurgle skrev: PS. Nån som har nåt bra tips på färgburksställ som går att hänga på väggen? DS.
Sök på nagellacks hyllor ;)

Tilioch
Kontakt:

Inlägg av Tilioch »

Nurgle skrev: PS. Nån som har nåt bra tips på färgburksställ som går att hänga på väggen? DS.
Annars kan jag rekomendera att titta på;
http://www.hobbyzone.pl/en/stands-racks ... anger.html

Har en del av deras grejer och kan inte annat än rekomendera dem.
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Naz87 skrev:
Sök på nagellacks hyllor ;)
Bra tips! Hittade en del tutorials kring att bygga en. Uj vad många sminkbloggare som söker efter det. Verkar finnas en marknad för det :)
Tilioch skrev:
Annars kan jag rekomendera att titta på;
http://www.hobbyzone.pl/en/stands-racks ... anger.html

Har en del av deras grejer och kan inte annat än rekomendera dem.
Riktigt snygga - tack för tipset!

Så kör nog på nåt av ovan. Får se om jag testar bygga eller beställer en från hobbyzone.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Meltabomb!

Image

Fixat meltas till mina Legion of the damned it hurts! Gick bra att switcha vapen, även om LOTDs original är svårslagna estetiskt...

Droppade power axe till förmån för chainsword för att få ner poängen. De ska ju ändå bara dö...

Hmmm - kanske köra benknote-tema på svärdet? Hoppas nu inte nya codexen droppar dem bara, vore otroligt synd :cry:

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Wurrkop skrev: Kolla upp våtpalette, jag svängde ihop en av en matlåda, en halv disktrasa och lite ugnspappet, helt underbar att jobba med, man tar ut färg man ska använde på den, rör runt lite, den får perfekt koncistens och torkar inte ut.
Man slipper röra om med mer och mer vatten för att hålla den flytande, en sån befrielse för man kan koncentrera sig på att måla istället för skötseln.
Vilket otroligt bra tips! Ett av de bästa hittills faktiskt. Kom mig för att testa först igår - det gick otroligt smidigt och fungerar klockrent! Precis som du säger - man kan koncentrera sig på att måla istället för att fjösa med vatten.

Jag får säkert dubbla målningstiden jmf med innan. Så hade jag gjort detta från början hade jag varit klar nu...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Jag tycker power fist fungerar bra för lotd-chef. Det gör att de kan döda tunga närstridsenheter, monstrous creatures och fordon utan att dö power weapon-döden.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

NilssonHarHund skrev:Jag tycker power fist fungerar bra för lotd-chef. Det gör att de kan döda tunga närstridsenheter, monstrous creatures och fordon utan att dö power weapon-döden.
Kan vara värt att testa. Hade precis det problemet sist. Fastnade med ett MC. Men, det förutsätter förstås att de blir kvar i codexen.. The emperors will!

Skriv svar