Spelade en match till mot en elitkombonarme. Det var en enhet med mechanicumrobotar på 1000p (!!!) två små enheter scouts, en death company enhet och sen en formation med Dante och två hårda assault enheter son fick assaulta runda. Med rerolla scatter... De dödade min Lynx runda ett... den fick skjuta en enda gång igen. Robotarna lyckades med sin specialssave studsa ett skott tillbaka på lynxen så den gjorde ett HP på sig själv

Dantegänget sprängde lynxen med en meltapistol. De behövde inte ens assaulta den.
Sen sköt hela min arme på hans 10 assaultmarines, och han klarade 25 2+ saves i rad innan en enda marine dog... Så de gjorde lite mer skada men sen sköt jag bort alla. Det var svårt att avgöra hur listan funkar när jag dödade det mesta utom dödsstjärnan som inte gjorde så mycket. Jag märker avsaknaden av assaulttruper. Min lilla jag hade kunde inte sätta upp måt mot hans 2+ en miljon attacker jumpkillar.
Listan spelar rätt likt Eldar vilket jag hoppades att inte den skulle göra. Eldar är för tråkiga. Men några matcher till krävs innan jag säljer klabbet