FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Sådärja, 5 killar till klara. Nu börjar det ta slut i bitzboxarna, ivarjefall med Dark Eldarkroppar att bygga infanteri av. Jag har kanske 5 stycken kvar. Nu har jag byggt 1750p med bara två inköp:

En Forgeworld Lynx och Corsair Jetpackonverteringskit till 15 modeller.

Inte illa. Billigaste armen nånsin. Om man inte räknar med att jag nångång för länge sen köpte de flesta modellerna eller bytte till mig dem av annat jag köpt... Den lilla detaljen.

5 medlemmar av ett Corsair Voidstorm Band:

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Necron

Inlägg av Necron »

Jag diggar hjälmarna och hästsvansarna!

Och cockpiten ser bra ut, kommer lysa fint ☺

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Förlåt en är otydlig, menade ni tar nyårslöfte nu till nyår och målar för nästa år :)
Med din takt borde det finnas goda hopp :D

Kul notis med den lilla detaljen
Det ska "löna sig" samla på och byta saker ibland :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

benmannen

Inlägg av benmannen »

Första testmålningen klar!

Lila och Iraqui Sand. Samt lite smådetaljer som är gråa. Kritvit hud som vanligt med mina alver.

Vad tycker ni? Väldigt väldigt färgglatt för mig men jag hade tänkt försöka göra weathering på fordonen med svampning och lite metallskav. Så det ser ut som om att de varit ute på räder länge... Dvs lite skitigare än vad infanteriet kommer bli. Bilderna gör det inte riktigt rättvisa. Färgerna är lite klarare i verkligheten. Modellen ser lite renare ut.

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

BoBo

Inlägg av BoBo »

Kul att du målar med lite mer färg :) Ser bra ut

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

En ödmjuk hög tanke är att ni kaaaanske kanske skulle testa edga ett varv till lite lätt på rustningen med någon ljus färg?
Vid de ytligaste punkterna, tror det skulle kunna ge en lite mer distinkt look :o

Gillar ert färgval =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

benmannen

Inlägg av benmannen »

Spelade en match till mot en elitkombonarme. Det var en enhet med mechanicumrobotar på 1000p (!!!) två små enheter scouts, en death company enhet och sen en formation med Dante och två hårda assault enheter son fick assaulta runda. Med rerolla scatter... De dödade min Lynx runda ett... den fick skjuta en enda gång igen. Robotarna lyckades med sin specialssave studsa ett skott tillbaka på lynxen så den gjorde ett HP på sig själv :) Dantegänget sprängde lynxen med en meltapistol. De behövde inte ens assaulta den.

Sen sköt hela min arme på hans 10 assaultmarines, och han klarade 25 2+ saves i rad innan en enda marine dog... Så de gjorde lite mer skada men sen sköt jag bort alla. Det var svårt att avgöra hur listan funkar när jag dödade det mesta utom dödsstjärnan som inte gjorde så mycket. Jag märker avsaknaden av assaulttruper. Min lilla jag hade kunde inte sätta upp måt mot hans 2+ en miljon attacker jumpkillar.

Listan spelar rätt likt Eldar vilket jag hoppades att inte den skulle göra. Eldar är för tråkiga. Men några matcher till krävs innan jag säljer klabbet :)

benmannen

Inlägg av benmannen »

Här kommer lite mer omålat.

Lynxen anlände och var lätt att limma ihop. Den fick en magnetad Dark Lance och en Shuriken Cannon. Det är en riktigt fin modell, som inspirerar till lite mer spelande med Corsairsen. Jag måste bara hitta ett bra färgschema för armen, jag är inte helt såld på det jag har postat tidigare.

Lynxen måste få överleva mer än en runda! Håll tummarna!

Curse of New Model + Curse of Unpainted Model är för stark!

Bild

Bild

Bild

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Grym modell! Finns mycket gott från fw till eldar :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

benmannen

Inlägg av benmannen »

Elevatorlake skrev:Grym modell! Finns mycket gott från fw till eldar :)
Ja, de har fått en massa kärlek från FW. Det är nån där på hög position som spelar dem själv helt klart :)

Skriv svar