Rödes Zone Mortalis

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Nu när det börjat dyka upp en massa nasty allied armélistor och annat på forumet och i turneringstrådar här och där så blir jag istället mer sugen på casual-spel. Har plockat fram mina Grey Knights till Zonen igen. Har grundat allihop och torrborstat dem i boltgun. De håller på att få första och andra lagret wash och jag jagar bitz till Valerias alvsköld.

Funderar också på hur framför allt skyttereglerna i 6e kommer påverka spelat i zonen. Ska bli skoj att testa att spela snart igen.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Tankarna fortsätter att snurra i huvudet... Jag tror att jag kommer vara skeptisk till turneringsspel framöver då jag tror att 6e ed. är ett dåligt format för turneringar.

Jag tror därför att zone mortalis kommer passa 6ed bättre i mitt tycke. Poängen blir så pass låg att man slipper allies. Fordon och därmed flyers är inte att tänka på. Mystisk terräng går bort... Mystiska objektiv kan man kanske stå ut med liksom War Lord-grejen då formatet är så pass litet och kanske funkar bra med dessa saker.

Nu är kniggitsarna washade...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Lillen »

Röde du borde komma till Nycon. Vore kul att ha dig och Norrköpings gänget över i Nyköping.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Lillen skrev:Röde du borde komma till Nycon. Vore kul att ha dig och Norrköpings gänget över i Nyköping.
Men du har ju lagt det samma helg som både min syster och dotter firar födelsedag...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Lillen »

Ah just det! Fan också! Dock vill jag gärna kanske komma förbi och testa detta zone mortalis. Vore kul och testa. Vad är restriktionerna på armé bygget?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Lillen skrev:Ah just det! Fan också! Dock vill jag gärna kanske komma förbi och testa detta zone mortalis. Vore kul och testa. Vad är restriktionerna på armé bygget?
Vi har kört 625pts. 1 Hq, 1 Troop, 1 Elite och sedan valfritt. Vi satte också en poänggräns på Hqet på 180pts. Sedan finns en länk tidigt i tråden till reglerna som används. Det tar upp ex. fordonsrestriktioner och annat.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Kommit en bit på Kniggits nu. Dreadnoughts (med assault cannons och close combat weapon) blir ganska blå. Lite mer än jag tänkt mig... Ja, ja. Blom lär ju gilla dem.

Ska försöka plåta lite under veckan och lägga upp några bilder.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Blom »

Röde skrev:Kommit en bit på Kniggits nu. Dreadnoughts (med assault cannons och close combat weapon) blir ganska blå. Lite mer än jag tänkt mig... Ja, ja. Blom lär ju gilla dem.

Ska försöka plåta lite under veckan och lägga upp några bilder.
:wub: 8-)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Röde »

Kvaliteten på bilderna är rätt taskig men det är ju trotts allt wip-bilder...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Håll till godo...

Kommer fler och bättre bilder när allt ser lite bättre ut...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Rödes Zone Mortalis

Inlägg av Blom »

Dina dreadar är ser väldigt cygnar ut! Du målar rätt till fel spel!

Men utöver det ser det väldigt bra ut som vanligt!
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar