Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: 4000p Tyranids

Inlägg av Kaptenen »

Tack! Sabelhuggen är bara målade.
Vissa hack i kanterna är bara målade, vissa är förstärkningar av hack som modellen har från början.
Själva skalet är lätt repat med en kniv.

frigobben

Inlägg av frigobben »

Ser väldigt bra ut!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack!

Projekt 4000p Tyranider 2013
Nu när jag bestämt att jag ska måla om skalen på de Tyranider jag redan har målade så är det fasen långt till 4000p färdigmålat i år.
Bara att elda på och beta av dem så jag kan börja på fler helt nya sedan!

Har nu gjort klart 14 Termagants, 3 Raveners och 2 Zoanthropes. That's it just nu.

17e Januari: 295p
Bild

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jag tycker att det ser lovande ut. Och det verkar ju gå snabbt ändå.

Heja heja!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Tycker att skalen verkligen ser bra ut. Hack och battle scar gör bara intrycket bättre.
Keep up the good work!
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

+1
Blir cool det här.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack för alla komplimanger! :D

Har tagit tjuren vid hornen nu under helgen och målat upp de 5p Termagants jag hade kvar, samt nästan alla mina Genestealers.
Med 5-poängarna borta så kommer totalpoängen förhoppningsvis att växa snabbare framöver, även om 8p Hormagaunts och 10p Devilgaunts inte är massiva poäng de heller.

Genestealersen har inte Wysiwyg Scything Talons, när jag en gång i tiden limmade ihop dem tog jag de armar jag tyckte såg snyggast ut (influerad av hur de såg ut i datorspelet Space Hulk, där såg jag dem först) och så har de sett ut sedan dess. De spelas dock alltid med att de har Scything Talons så det kommer jag att räkna in på dem när jag räknar samman totalpoängen.

20e Januari: 462p
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

4000p Tyranids

Inlägg av Ismeno »

Går ju smidigt det här och snyggt blir det!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno: Tack - du är en trogen kommenterande följare :D

Några Devilgaunts fixade i veckan, samt 2 Warriors - det känns bra nu, börjar få till den rätta knycken!

Jag experimenterade även med en annan typ av battledamage än svärdshugg och chippade armour som jag gjort hittills: Brännskador.
Ett vanligt anti-horde vapen är ju flamern, jag ville få fram att det inte alltid räcker att elda på honom för att stoppa en Tyranid.
Hjärnan hos en vanlig gaunt är snudd på obefintlig, de styrs helt av the Hive Mind, så varför skulle gaunts stå och gnälla över smärta?
Jag tycker det blev en häftig effekt.

27:e Januari: 690p
Bild

Mina två brännskadade Termagants
Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Trög målarvecka, bara tre Tyranider fixade - Två Devilgaunts och en Warrior

Totalt har jag då, den 3e Februari: 745p
Bild

De lite större modeller med mer armour, som Warriors, får lite mer kärlek och detaljer
Bild

Har även gjort gult gojs på brännskadorna jag gjorde förra veckan och brännskadat någon till.
Stackarn här överst heter numera Stumpen :wub:
Bild

Siktar på att nästa vecka blir mer produktiv, har dock hamnat på ett litet sidospår då jag även deltar i den Målarutmaning som finns på den här sidan.
Får inte lägga för mycket tid på det dock, ska få färdigt 3255p Tyranider till innan året är slut!
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 3 gånger.

Skriv svar