Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
katzenjammer

Re: Captains Corner

Inlägg av katzenjammer »

Jag tvättar alltid mitt resin (osäker hur pass mycket det hjälpt dock) och så kör jag plastprimer från biltema (glöm inte skaka den i 5-10 minuter först bara) innan jag primar någonting. Alltid bäst att förbereda så gott det går imo.
Flesh is a design fault

Balder

Inlägg av Balder »

Kan verkligen rekommendera att tvätta resinet. Har Tyranid Spore chimneys som jag inte tvättade. Färgen fastnar inte utan lägger sig som ett skal en halv millimeter utanför modellen. Lyfter man på fel sätt så spricker all färgen och ramlar av...

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Även jag rekommenderar att tvätta resin extremt noggrant. Jag hade en Hellhound som det var helt omöjligt att få fast spray på. Det slutade med att jag fick måla på en blandning av lack och svart färg kvadratmillimeter för kvadratmillimeter... Jag spraylackar dessutom alla mina resinbitar innan jag grundsprayar dem. Det hjälper det med.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Då ska defintivt Sherridan få skumbada sen innan jag börjar bygga ihop henne!
Tack för tipsen!

Projekt Monster

Bra målarhelg, jag har hunnit väldigt långt på den andra Brodern Carnifex!
Blenda de stora klorna, lite småfix på basen, lite skottskador, sen är han klar.
Jag kanske t.o.m. hinner imorgon! :D
PHOTOBUCKET :cry:
WIP bilder och en bild med två av tre bröder. (Nummer 3 är inte ens köpt ännu)

På monsterkartan händer ingenting när den här brodern är färdig, krävs alla 3 för att rutan Carnifex Brood ska bli komplett. Tror jag. De kanske ändrar maximal Broodstorlek när nya boken kommer, vi får se vad som händer.
PHOTOBUCKET :cry:
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 20 gånger.

frigobben

Inlägg av frigobben »

Lol! Avundsjuk på ditt engagemang och kanske tid över till hobbyn. :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack!
Min sambo och barnen är fast i WoW. (Barnen är 12år och fick det i julklapp av sin moster)
Det lämnar en hel del tid över för mig när väl mat, läxor, disk och annat är gjort om kvällarna. :D

Själv har jag valt att skala bort mycket annat och fokusera på mitt målande.
Två exempel:
Jag har aldrig spelat WoW, för jag vet jag skulle fastna.
Jag sitter i köket och målar, sitter jag i soffan vid TV'n får jag inget gjort.

Sen har jag hittat ett upplägg som passar mig.
Tydliga mål som driver mig.
Bara en armé igång, bara en box med modeller. Det håller mig motiverad.
Carnifexen jag målar på nu är det enda omålade jag har, när han är klar går jag ner till butiken i stan och köper något nytt, som jag kan öppna upp och börja på bums utan att parkera något annat.
Utöver det får jag en jäkla energikick av att kolla på andras målarbloggar och att läsa allt peppande folk skriver till mig i min. :wub:

3 dagar i veckan är jag ute och springer och jag har precis börjat läsa HH-serien (är i bok två) men i övrigt lägger jag det mesta av den lediga tid jag har för mig själv på att måla, vilket oftast blir någon timme varje kväll.
Att jag väljer att lägga 10-15 timmar i veckan på att måla gör att jag hinner måla ganska mycket på ett år, med mina mått mätt.
Jag kanske missar en del andra upplevelser när jag lägger så mycket tid på att måla, men att ha den avkopplingen varje kväll är guld värt för mig, jag trivs med att ha det så här.

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Här kämpas det på som vanligt, kul! :D

Balder

Inlägg av Balder »

Ruskigt snyggt!! Din självdisciplin är imponerande :)

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Balder skrev:Ruskigt snyggt!! Din självdisciplin är imponerande :)
Va han sa..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Kan bara ge ett stort gillande till allt man ser i denna bloggen och allt som skrivs. Gillar din inställning till hobbyn och försöker själv skapa ett litet hobbyhörn så man kan sätta sig de där 30 minuter per kväll och slappna av och kladda med lite färg.

Skriv svar