Rödes tråd...
Re: The Emperor protects...
Jag körde en ground assault formation snudd på exakt likadan som din idag. Den är sjuuuuukt bräcklig. 20 IG killar går åt som smör. Tauroxen tål väldigt lite och går sönder väldigt lätt. De har helt klart en hel del punch, men det är också helt klart att de typ alltid måste åka ihop så de kan ge lite iaf lite stöd till varandra. Använde inte en enda order under hela gamet heller, så de kändes ganska överflödiga.
MT kan absolut funka som en del av AM, men på egen hand (eller med Eldar allies som jag hade idag) var de nog lite för bräckliga och för få.
MT kan absolut funka som en del av AM, men på egen hand (eller med Eldar allies som jag hade idag) var de nog lite för bräckliga och för få.
Gött. Körde du med 5-manna grupper? Jag kommer köra 10-manna grupper. Antar att 36 toughness 3 killar går åt ungefär lika fort...Ancalagon skrev:Jag körde en ground assault formation snudd på exakt likadan som din idag. Den är sjuuuuukt bräcklig. 20 IG killar går åt som smör. Tauroxen tål väldigt lite och går sönder väldigt lätt. De har helt klart en hel del punch, men det är också helt klart att de typ alltid måste åka ihop så de kan ge lite iaf lite stöd till varandra. Använde inte en enda order under hela gamet heller, så de kändes ganska överflödiga.
Jo, jag tror också att de måste hålla ihop.
Kul att du testat formationen.
Sitter och limmar ihop min första Taurox. De är mycket mindre och smäckrare än jag trodde de skulle vara. En riktigt skojig liten modell, faktiskt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ja, jag körde 5or, men det hade inte gjort någon större skillnad. Det som sköt på dem nu gjorde stor overkill ändå, som antagligen hade rensat en 10manna lika gärna. Det kan såklart vara nåt man måste spela in sig på ordentligt, och de behöver rätt sorts understöd för att vara effektiva 
Jag är väldigt kluven när det gäller Taurox. Jag skulle vilja ha den som 6wheeler istället för de larviga banden (haha :p)
Jag är väldigt kluven när det gäller Taurox. Jag skulle vilja ha den som 6wheeler istället för de larviga banden (haha :p)
Hjul hade varit tuffare. Men modellen i sitt grundutförande (liksom Scions) har en hel del detaljer som funkar finfint ihop med Imperial Knights.
Då har jag fått ihop två Taurox.

Bilen med kanonen och lejonen på plåtarna kommer att vara HQ-bil.

De andra tre grupperna kommer ha Stalinorgel på sin bil.

Gallren för grillarna på bilarna kommer jag montera efter att plåtarna bakom dem är färdigmålade.
Jag funderar lite på färgsättningen på bilarna. Jag hade tänkt använda bruna toner för camouflagemönster från början. Nu lutar jag mer och mer åt att måla dem röda, och lite gula, i samma nyanser som "The Saint". Vad tror ni skulle vara fräsigast?
Infanteriet kommer att ha bruna tyger och röda rustningar.

Bilen med kanonen och lejonen på plåtarna kommer att vara HQ-bil.

De andra tre grupperna kommer ha Stalinorgel på sin bil.

Gallren för grillarna på bilarna kommer jag montera efter att plåtarna bakom dem är färdigmålade.
Jag funderar lite på färgsättningen på bilarna. Jag hade tänkt använda bruna toner för camouflagemönster från början. Nu lutar jag mer och mer åt att måla dem röda, och lite gula, i samma nyanser som "The Saint". Vad tror ni skulle vara fräsigast?
Infanteriet kommer att ha bruna tyger och röda rustningar.
Så jävla söta de är!! Måste skaffa lite sådana 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ja, ja... Men vad säger du om mina tankar kring färgsättningen av dem?Flogger skrev:Så jävla söta de är!! Måste skaffa lite sådana
Så länge armén inklusive knektarna håller ett enhetligt tema tror jag det blir skitbra. Vore ballt om HQ bilen hade liknande färger och mönster som knekten.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag ser dock inte behovet av att Knightsen ska ha samma tema som Scions.. Knightsen kommer ju trots allt ifrån houses/mechanicum forgeworlds/freelancers medan Scions är Militarum Tempestus som är en helt annan gren inom Imperiets försvar. Skulle väl ändå kännas mindre fluffigt korrekt om Scions har exakt samma färgshema som Knightsen?Flogger skrev:Så länge armén inklusive knektarna håller ett enhetligt tema tror jag det blir skitbra. Vore ballt om HQ bilen hade liknande färger och mönster som knekten.
Inte springer AM gubbar runt klädda som små mjuka blåa smurfar bara för att de hjälper (eller ja, de kan väl själva tro att de skulle hjälpa några Ultramarines, då det snarare är att de är där för att ta de första kulorna) ett detachment Ultramarines.
@ Lakhota. Jag förstår din hållning. Däremot så är Imperial Knights, Scions och Taurox mycket lika i sitt utförande och det i sig gör att det är tilltalande att måla den som en armé. Finns ett rätt bra exempel på detta på GWs hemsida idag (1 maj 2014).
Håller på med den lilla flaggan som hänger och dinglar... Just nu har den en röd bård och är styckad i fyra fält. Två gula och två blå. De blå ska senare prydas med en vit resp. en röd Grenadjärs granat.
Håller på med den lilla flaggan som hänger och dinglar... Just nu har den en röd bård och är styckad i fyra fält. Två gula och två blå. De blå ska senare prydas med en vit resp. en röd Grenadjärs granat.