Min motståndare har jobbat på en 1750p lista till en turnering som ska ducka en kompmall och maxa max i snällhetsgrad. Och det har han lyckats bra med. Han får ända in i sina IG, 4 artellerifordon, 6 scoutande sentineler, en maaaaassa infanteri och ett gäng laserkanoner. Och allt toppas med allas favorit Marbo. Så en rätt hård lista för min arme att möta.
Och vi spelade dessutom med kortsidorna som deploymentzone, så hans artilleri hade en potentiell perfekt lång skjutbana. Men jag vann slaget om att få gå först och deployade ovanligt aggressivt
Jag tog initiativet och boostade in min Wracks Raider och Wyche Raider med min Succubus i. Resten flyttade framåt och höll sig på bra avstånd för max cover av natten men kunde ändå skjuta på hans Quadcannon. Efter att allt skjutit, Scourges, Venom Ravager så hade Quaden bara tagit ett enda wound. Och det var allt jag gjorde i min runda. Inte bra.
Hans runda var lite bättre men inte för farlig. Han skulle inte outflankat sina Sentineler. 18 Multilaser skott hade gjort stor skillnad.
Men mina Mandrakes med Haemonculus outflankade som vanligt och dök upp nära hans aegis och sköt ihjäl lite killar i hans Stubborn Blob med Kommisar. Mina Wychar assaultade densamma och vann men han höll killarna i schack med LD och reroll
Sen var det game over. Mina killar hade nått hans linjer och klubba ihjäl allt. Beastenheten slog ihjäl hans HQ. Jag hade fått first Blood runda två.
Det ska tilläggas att han slog HIT med typ ALLA scatterdice han rullade. Jag tror en enda template missade på de fyra rundor han sköt. Efter min runda 4 gav han upp. Han hade i princip inget scoring kvar.
Så det gick bra igen. Böskombon funkar bra. Jag tycker att att jag har för mycket fordon med 5 båtar men alla är glatt överraska över att slippa tråkigt Venom eller fordon i allmänhet-spam. Skulle vilja få in en Talos också för variantion eller lite fler Wychar. Överväger allvarligt att skippa Succubusen för nån en liten enhet med något.
Phantasm Grenadelaunchern var lite bra faktiskt i den här matchen. Jag lyckades få användning för Stealthtillägget om man är inom 8" från något som skjuter på en. Det blir rätt bra för wychar på andra sidan en Aegis och ännu finare när de har FnP!
Det här var listan:
THE FAST AND THE FALLEN v10
Haemonculus: venom blade; liquifier gun. 65
Succubus: agoniser; splinter pistol. 85
10 Mandrakes: Nightfiend. 160
5 Wyches: haywire grenades. 140
• Venom: splinter cannon; grisly trophies; night shields.
10 Wracks: Acothyst; 2× liquifier gun. 205
• Raider: retrofire jets; night shields.
8 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades. 191
• Raider: night shields.
8 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades. 191
• Raider: night shields.
7 Scourges: Solarite; 2× blaster. 194
3 Beastmasters: 5× Khymerae; 4× Razorwing Flock. 156
5 Scourges: Solarite (venom blade); 2× splinter cannon. 145
Cronos Parasite Engine: spirit vortex. 100
Ravager: 3× disintegrator cannon; night shields. 115
1 747 points