Captains Corner
Re: Captains Corner
Måste ju bara få lägga in att denna arme är så sjukt nice, att få se den in real life var kanon!
Härlig läsning Kapten! 
Du borde komma till Jönköping och spela turnering!
Bara att måla upp alla nya monster nu med nya codexet i hand!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ungefär som du beskriver i battelreporten brukade mina Nidz-partier spela upp sig. Fienden står långt bak på bordet och ballanserar och maler ner allt man skickar fram mot honom. Inget konstigt egentligen, det är få raser som vinner på att rusa fram och möta Nidz i närstrid.
En gång i en dammig forntid så använde jag en taktik som kunde fungera för två codex sedan. Mycket Hormagaunts eftersom dessa hade 1D6 fleet of claw + 12" assult move. Tanken var att dessa skulle vräka fram och binda upp fienden i närstrid medan de tunga gossarna kunde avancera. Detta fungerade inte jättebra på turneringsscenen då efarna spelare visste hur man skulle krama bakkanten på bordet. Där blev en killzone där mina Hormagaunter inte kunde ta sig förbi utan klev in i en osynlig vägg av eldgivning. När de var bortblåsta så hade de tunga pojkarna ingen chans.
Nåväl, mina Nidz föll i glömska till förmån för Imperial guard och Space marines. Men nu, åtta år senare efter ett nyinköpt codex och den här tråden så ska mina tyranider rustas så att de kan få tugga i sig biomassa på Gothcon och Lincon.
Tummen upp för hela ditt Tyranidprojekt, Battle-report:en och inspirationen det har bidragit till.
En gång i en dammig forntid så använde jag en taktik som kunde fungera för två codex sedan. Mycket Hormagaunts eftersom dessa hade 1D6 fleet of claw + 12" assult move. Tanken var att dessa skulle vräka fram och binda upp fienden i närstrid medan de tunga gossarna kunde avancera. Detta fungerade inte jättebra på turneringsscenen då efarna spelare visste hur man skulle krama bakkanten på bordet. Där blev en killzone där mina Hormagaunter inte kunde ta sig förbi utan klev in i en osynlig vägg av eldgivning. När de var bortblåsta så hade de tunga pojkarna ingen chans.
Nåväl, mina Nidz föll i glömska till förmån för Imperial guard och Space marines. Men nu, åtta år senare efter ett nyinköpt codex och den här tråden så ska mina tyranider rustas så att de kan få tugga i sig biomassa på Gothcon och Lincon.
Tummen upp för hela ditt Tyranidprojekt, Battle-report:en och inspirationen det har bidragit till.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
Du är en sann inspiration!
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
- Pappersbåt
Re: Sv: Captains Corner
+1!Denkan skrev:Du är en sann inspiration!
Mycket trevlig match! Dark Eldar är ju som anticimex i 40k så det var ingen lätt match-up
Men som sagt, du kanske inte vann mr average men jag tror många hade skrivit upp på att du skulle vunnit mr inspiration!
Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.
Tack!Ancalagon skrev:Bra skriven rapport, kul läsning, och skönt med en som spelar med helt rätt inställning
Tack! Ah så var det, glömde bort vad han sa, har ändrat Carls a.k.a nu!Lottomannen skrev:Härlig sammanfattning! Carl är 'Pappersbåt' här på forumetJag blev också sjukt inspirerad till bättre listbygge, sitter just nu och river armarna av lite marinens för att byta vapen på dem
![]()
Jepp. Nästa år får du och jag ha tuffare listor. Kanske komp 12.
Tack Jörgen!Jörgen skrev:Måste ju bara få lägga in att denna arme är så sjukt nice, att få se den in real life var kanon!
Tack!Flogger skrev:Härlig läsning Kapten!
Jo Jönköping är faktiskt ett okej avstånd. Båten är ett aber så det blir övernattning dagen före och även speldagen om det inte är slut före 17, men trots det är det inte så långt till Jönköping när jag väl kommit i land.
Mjo. Det här gav ny målarmotivation. Tror jag har ändrats lite. Jag vill ha en del modeller nu för att de är bra, inte bara för att de är fina. Skum känsla..
Då har vi kommit till samma insikt. Det behövs tuffare och snabbare monster.RUNE skrev:Ungefär som du beskriver i battelreporten brukade mina Nidz-partier spela upp sig... //.. massa kloka ord...//..Men nu, åtta år senare efter ett nyinköpt codex och den här tråden så ska mina tyranider rustas så att de kan få tugga i sig biomassa på Gothcon och Lincon.
Tack! Och kul att du återupplivar dem!!
Tack!!Denkan skrev:Du är en sann inspiration!
Tack! Jepp de var sabla bra på insektsutrotning. Riktigt jobbiga för mig!Pappersbåt skrev:+1!Denkan skrev:Du är en sann inspiration!
Mycket trevlig match! Dark Eldar är ju som anticimex i 40k så det var ingen lätt match-up
Men som sagt, du kanske inte vann mr average men jag tror många hade skrivit upp på att du skulle vunnit mr inspiration!
Mr Inspiration.. DET vore ett fantastiskt bra pris. Tack!
Ok, då vet jag! Ändrar!Max skrev:Heter Max på forumet också
Ah yeah!!Captaingallas skrev:Projekt Monster
Plötsligt händer det.
Nu är hon på gång!![]()
[img]http://i1201.photobucket.com/albums/bb346/captaingallas/IMG_6057b_zps4f51110.jpg[/]
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen