Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Captains Corner

Inlägg av Serpent »

Roligt att du bytt nick också! :wub:

Ser fram emot att se din armé på framtida events. Och förlora mot den i Best Painted (på Fantasia gillar de Nids mer än vanligt, till exempel!). :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Serpent skrev:Roligt att du bytt nick också! :wub:
"Captain Gallas" var ett gammalt namn som blivit värre och värre med åren..
En gång i tiden var William Gallas och Kolo Touré stabilt (nåja..) mittbackspar i vårt Arsenal.
Samtidigt spelade jag och en vän mittbackar i Väskinde AIS fruktade div.5 lag här på Gotland.
Precis som Gallas var jag kapten, vi var King Kolo och Captain Gallas. Vi spelade varje match och vi vann serien storstilat.
Namnet var bra då, det var aldrig upptaget på olika forum så jag heter det lite varstans.
Sen slutade Gallas spela bra. Sen gick han till Spurs. Och blev kapten där.. :o
The Horror... Det var plötsligt det sämsta namnet ever.

På de flesta forum går det inte att byta namn, men när jag märkte att jag blev refererad till som "Kaptenen" både här på forumet, och faktiskt även på Gamers Weekend, så kände jag att det var ett mycket mycket bättre namn.
Katarsis var snäll och lät mig byta så gjorde jag det.
Bilden på en piratkapten gillar jag bara, han har hängt med länge och är också med på alla möjliga forum :wub:
Serpent skrev: Ser fram emot att se din armé på framtida events. Och förlora mot den i Best Painted (på Fantasia gillar de Nids mer än vanligt, till exempel!). :)
Jo jag har fått blodad tand, det beror på vilka datum det blir, men M-Wolfs Summerfight känns väldigt lockande just nu!
Jag hoppas på en ny chans på Best painted i framtida event. Jag ska måla på här hemma för att förbättra min målning och förtjäna en ny nominering, det är nog i den kategorin jag har störst chanser att vinna något! :D

Projekt Monster

Hon tar sin lilla tid att torka, Sherridan.
Igår var det wash, idag 'ardcoat.
Imorgon hoppas jag att jag hinner med att måla en del armour och detaljer i ansiktet.
Sjukt små ögon har hon, de syns knappt.
Även basen har fått lite mer kärlek.

Bild

Projekt Magnetizaion

När Sherridan torkar får jag tid att jobba igenom havet av Gaunts som är fastlimmade på enkronor.
8st omgjorda igår, 4st till idag. Några om dagen så har jag snart alla på magneter istället!

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Det är så gött att se! Jag har till slut fattat att i min ålder gäller det att fokusera på EN armé och göra den till något extra. Har alldeles för många halvfärdiga projekt genom åren som aldrig blir klara. Så nu blir det DG med allierade som gäller.
Ditt Nidz-projekt har varit en stor inspiration!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Jo jag har fått blodad tand, det beror på vilka datum det blir, men M-Wolfs Summerfight känns väldigt lockande just nu!
Så känns det här med. Hoppas du får med dig resten av gotlänningarna dit :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Ismeno skrev:Jag har till slut fattat att i min ålder gäller det att fokusera på EN armé och göra den till något extra.
Känner precis samma sak.. Det tar sin man att inte låta sig distraheras av alla de där som vore kul att bygga lite på, utan hålla sig till det man måste för att bli klar.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev:
Ismeno skrev:Jag har till slut fattat att i min ålder gäller det att fokusera på EN armé och göra den till något extra.
Känner precis samma sak.. Det tar sin man att inte låta sig distraheras av alla de där som vore kul att bygga lite på, utan hålla sig till det man måste för att bli klar.
Pratar vi warhammer eller förhållanden?
Same same. :D

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Kaptenen skrev:
L3go skrev:
Pratar vi warhammer eller förhållanden?
Same same. :D
Hur kopplar du att bygga warhamsters till förhållanden? :lol:
Jag trodde inte det var ett gotländskt uttryck, utan ett norrländskt.. Same same, but different. ;)

(Äntligen dags att byts arbetsstation mot hobbyhörna. :) hurra för helger!)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev: Hur kopplar du att bygga warhamsters till förhållanden? :lol:
Ismeno skrev:Jag har till slut fattat att i min ålder gäller det att fokusera på EN /../ och göra den till något extra. Har alldeles för många halvfärdiga projekt genom åren
L3go skrev: Känner precis samma sak.. Det tar sin man att inte låta sig distraheras av alla de där som vore kul /../, utan hålla sig till det man måste.
Det är väl solklart! :D
Hitta den rätta och se till att göra det till något alldeles extra, för det finns inte tid eller energi till att följa alla impulser och lustar som dyker upp. Det blir ändå inte färdigt och sen sitter man där med ännu en låda halvbyggen som är ganska tråkiga när första nyfikenheten lagt sig och glöden svalnat. Tradera nästa.
Nej fokus! Lika a Pro! :mrgreen:

Nu ska det strax målas vidare!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Så då förväntar jag mej stordraken klar innan måndag då ;)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Du är skön du Jörgen :D
Jag är nöjd om själva kroppen är klar då, där gör jag framsteg just nu!

Skriv svar