Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

Klar för den här omgången...

Bild

Nu blir det 40K. Primaris Marines...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Ismeno »

Jädrigt nice, skön retrokänsla på de där. Svart är inte lätt att få snyggt, bra jobbat!
Vad blir det för kulör på jättemarinerna då?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

Ismeno skrev:Jädrigt nice, skön retrokänsla på de där. Svart är inte lätt att få snyggt, bra jobbat!
Vad blir det för kulör på jättemarinerna då?
Tack.

Primaris Marines blir bruna med röda och benvita detaljer. Hade mitt eget Chapter när jag började spela för 16 år sedan. Då såg de ut som Raven Guard ovan i färgerna ungefär. Sen gjorde jag mitt eget chapter igen för runt 5 år sedan. Då i brunt, rött och benvitt. Jag gillade verkligen det färgschemat men köpte på mig för mycket grejer och det blev mig övermäktigt. Nu kör jag alltså tredje varvet.

Kapitlet kallar jag The Aesir. De bruna tonerna ska föra tankarna till läder och trä utan att vara det, typ. De bär benvita runor där runans symbolvärde på något sätt ska hänga ihop med enheten. Kapitlets symbol är en triskele. En trebenad symbol man ofta hittar i mitten av flätmönster från bronsålder, tidig järnålder och Vendeltid. Och nej, de är inte Space Wolves...

Jag letade efter bilder i min gamla målartråd men de har tyvärr gått sönder eller slutat fungera.

Har lite Kharadron bitz på ingång för att ge mina gubbar lite små talismaner och annat plock. Ska bli skoj det här...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

Skönt med lite ny plast på hobbybordet...

Bild

Och ja, det är Roddbåt till vänster... Sa ju att jag antagligen inte skulle kunna låta bli att måla en...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

Ursäktar om bilderna inte är så upphetsande. Testar lite nya bildlagringssidor...

Bild

Första tjommen monterad.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

Monterat resten av första femman på morgonen. Tänker att jag ska sätts ihop en Karaktär också och så måla dem innan jag bygger nästa squad.

Fick hem en laddning startbox-Marines till igår...

De olika fälten på rustningarna inbjuder till lite olika färgsättning. Kan bli smidiga "squad markings". Ska bli riktigt skoj det här...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

Liten arbetet fortskrider bild...

Bild

Lite svårt med att ställa skärpan idag med kliande allergiögon, men jag tycker det funkar ändå. Håller mig till planen om en karaktär och en Unit än så länge. Tror det blir bäst så...

Ser mycket fram emot nya Librarian som är på ingång.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Rödes tråd...

Inlägg av NilssonHarHund »

Grymt snyggt som vanligt. Lättare att ta bra bilder på icke-svart också. Eget chapter?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

NilssonHarHund skrev:Grymt snyggt som vanligt. Lättare att ta bra bilder på icke-svart också. Eget chapter?
Jupp. Mitt eget Chapter... vänta ska du få se... :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Ismeno »

Mycket lovande.[THUMBS UP SIGN]

Skriv svar