Captains Corner
Re: Captains Corner
Kan det inte funka med chaos cultisterna och göra dem lite mer stealercultiga dvs sätta på lite stealer armar etc.
Jag tycker de är ganska fina.. fast det kan ju också bero på att jag en gång spelat Skaven och har en soft spot för dem.katzenjammer skrev:Det enda tråkiga med de modellerna är att de är sjukt odetaljerade. Jag tycker att du skulle gå en annan väg, men med din målning kan det funka ändå.
Jag kan se om jag har några omonterade du kan få att prova med?
Sitter du på några sådana här du inte behöver så skulle jag gärna köpa dem och testa lite!
Kanske, jag kan inte de modellerna så bra, har de inte chaos-ikoner lite här och där?kombat skrev:Kan det inte funka med chaos cultisterna och göra dem lite mer stealercultiga dvs sätta på lite stealer armar etc.
Jag provade en gång med Gauntdelar på Dark Eldar Whyches, men även om Gaunts och Stealers ser små ut, så är de ganska grova i anatomin mot GW's människor, det blev inte tip top.
En annan tanke är de nya Dark Elf Witch brudarna, de är snygga och ser galna ut.. men vad fasen 420kr för 10 st???
Jag tror mer på skaven än DE. Men det kanske är smart att testa med lite extra armar och tyranid-stuff på några få modeller först. Vill se bilder också. 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Kaptenen skrev:Genestealer Cults
Projekt Kultister
Kunde inte hålla mig!
I lokala butiken, dvs Skuggspel här i Visby, fanns den här sköna boxen till extrapris:

Bra pris för 20 gubbar!
Jag involverade familjen i projektet genom att berätta en fluffsaga om Genestealer Cults.
Med modeller på bordet som karaktärer i sagan. Kanske hade jag roligast.
Kortfattat:
Kultisterna är inte Tyranider, de är vanliga invånare på planeten, men förda bakom ljuset.
De tror att Tyraniderna är det bästa som kan hända dem, motarbetar försvaret och förbereder ankomsten.
Som barnen beskrev dem: Aha, de är alltså Tyranidernas fans?
Jepp, men som sen ändå blir uppätna.
Funderade på grå eller bruna kåpor för en allmänt skabbig look, varpå min sambo inflikar:
- Varför ska de vara mörka, det är ju tråkigt. De är ju inte fattiga. Mer Ku Klux än Trailer Trash. Gör vita kåpor!
Jag vet inte om jag är mest glad för att hon aktivt lyssnat på berättelsen eller för att det var ett bra förslag.
Jag har gjort en testmodell ikväll.
Vit kåpa, sedan lila krage för att det dels är min spot-colour i armén men också för att lila är en färg för de som har det gott ställt, historiskt sett. De här kultisterna har själv valt sin väg och sitter på resurser, typ.
Jag fick även in lite grönt på några runor för att ännu mera knyta till min gröna armé.
Jag känner mig nöjd!
Tyranid Kultist, kommer att spelas som som Hormagaunts när hela enheten är klar, testmodell:

Tillsammans med Hormagaunts för att få en helhetsbild:

Jag tror det här blir en fin enhet när alla Kultisterna är klara, finns en massa krimskrams i den Skavenboxen som ger extra karaktär och variation åt gubbarna.
Vad tror ni?
Hur som helst, jag hade väldigt kul när jag målade honom, nya färger och en helt annan modell än jag brukar måla!
Kunde inte hålla mig!
I lokala butiken, dvs Skuggspel här i Visby, fanns den här sköna boxen till extrapris:

Bra pris för 20 gubbar!
Jag involverade familjen i projektet genom att berätta en fluffsaga om Genestealer Cults.
Med modeller på bordet som karaktärer i sagan. Kanske hade jag roligast.
Kortfattat:
Kultisterna är inte Tyranider, de är vanliga invånare på planeten, men förda bakom ljuset.
De tror att Tyraniderna är det bästa som kan hända dem, motarbetar försvaret och förbereder ankomsten.
Som barnen beskrev dem: Aha, de är alltså Tyranidernas fans?
Jepp, men som sen ändå blir uppätna.
Funderade på grå eller bruna kåpor för en allmänt skabbig look, varpå min sambo inflikar:
- Varför ska de vara mörka, det är ju tråkigt. De är ju inte fattiga. Mer Ku Klux än Trailer Trash. Gör vita kåpor!
Jag vet inte om jag är mest glad för att hon aktivt lyssnat på berättelsen eller för att det var ett bra förslag.
Jag har gjort en testmodell ikväll.
Vit kåpa, sedan lila krage för att det dels är min spot-colour i armén men också för att lila är en färg för de som har det gott ställt, historiskt sett. De här kultisterna har själv valt sin väg och sitter på resurser, typ.
Jag fick även in lite grönt på några runor för att ännu mera knyta till min gröna armé.
Jag känner mig nöjd!
Tyranid Kultist, kommer att spelas som som Hormagaunts när hela enheten är klar, testmodell:

Tillsammans med Hormagaunts för att få en helhetsbild:

Jag tror det här blir en fin enhet när alla Kultisterna är klara, finns en massa krimskrams i den Skavenboxen som ger extra karaktär och variation åt gubbarna.
Vad tror ni?
Hur som helst, jag hade väldigt kul när jag målade honom, nya färger och en helt annan modell än jag brukar måla!
Tycker du ska byta ut huvudet mot typ ett gaunt huvud eller något 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag förstår era tankar om Tyranidhuvuden och armar, men det här är inte de välkända Hybriderna.
Jag har djupdykt i fluffet!
Långt in i arkivet hade jag Januarinumret från 1992, med Tyranidfluff och regler från Andy Chambers och Jervis Johnson:

Hybrider:

Mina snubbar:

22 år gammalt fluff, men ändå bättre än mycket som släpps nu.
Tyraniderna har ju i de senaste codexarna förvandlats till en gräshoppssvärm som bara äter och äter, allt det här sluga pre-invasion har tyvärr försvunnit ur böckerna och reglerna.
Då fanns tex även "Mind Slaves", hopkok av fångade fiender som implanterats med brainbugs och slagits ihop till egna units.
Kom de utanför Synapse fick motståndaren kontroll över dem på 4+. Roligt!!
Jag har djupdykt i fluffet!
Långt in i arkivet hade jag Januarinumret från 1992, med Tyranidfluff och regler från Andy Chambers och Jervis Johnson:

Hybrider:

Mina snubbar:

22 år gammalt fluff, men ändå bättre än mycket som släpps nu.
Tyraniderna har ju i de senaste codexarna förvandlats till en gräshoppssvärm som bara äter och äter, allt det här sluga pre-invasion har tyvärr försvunnit ur böckerna och reglerna.
Då fanns tex även "Mind Slaves", hopkok av fångade fiender som implanterats med brainbugs och slagits ihop till egna units.
Kom de utanför Synapse fick motståndaren kontroll över dem på 4+. Roligt!!
Mmm.. Nostalgi.. 
Minns att det i tidigt Space Hulk-fluff nämnts just om kultister som hjärntvättats av purestrain genestealers, och startat "hylla kejsaren"-kulter, där det var en helt annan kejsare.
Minns att det i tidigt Space Hulk-fluff nämnts just om kultister som hjärntvättats av purestrain genestealers, och startat "hylla kejsaren"-kulter, där det var en helt annan kejsare.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Som ny nidsspelare hade jag ingen aning om sådant här. Det låter som att det faktiskt var bättre förr!
I vissa avseenden i alla fall.
Nostalgi![HEAVY BLACK HEART] Coola kultister, men undrar om inte minus svans hade varit läckrare? Mindre Skaven, mer nåt annat?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk