Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:
Elevatorlake skrev:Jag har bytt till imgur och det funkar minst lika bra som photobucket.

Som herr kapitän säger så får du inte lämna oss, du är ju helt klart en av de största inspirationerna och forumet skulle verkligen förlora mycket på om du lämnar.

Du kan hotlinka på samma sätt som på photobucket om du vill visa bilderna direkt i tråden. Om du klicka på bilden sedan väljer i drop down menyn, jag tror det heter typ bb link eller bb code så får du "[img]"-taggen direkt.
Sweet, ska testa!
Nu har jag kollat och det är BBCode du ska använda, då är det bara att kopiera och klistra in.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Leffegnu »

HÄR SKALL ICKE LÄMNAS NÅGOT ALLS!
UPPS CAPS :D

Ta dig samman
Andas!
Din blogg har fått en bli så nersölad i detta träsk så flyttar ni kommer en tvingas flytta IRL till bredvid din brevlåda, bara så ni vet :)

Vad en vill ha sagt, ni bidrar massor till ett community som lever av plast, resin, ångor från lim och färg/olja/pulver i alla dess valörer. Det skulle bli ett stort tomt hålrum om ni drar vidare.
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:
Elevatorlake skrev:Jag har bytt till imgur och det funkar minst lika bra som photobucket.

Som herr kapitän säger så får du inte lämna oss, du är ju helt klart en av de största inspirationerna och forumet skulle verkligen förlora mycket på om du lämnar.

Du kan hotlinka på samma sätt som på photobucket om du vill visa bilderna direkt i tråden. Om du klicka på bilden sedan väljer i drop down menyn, jag tror det heter typ bb link eller bb code så får du "[img]"-taggen direkt.
Sweet, ska testa!
Nu har jag kollat och det är BBCode du ska använda, då är det bara att kopiera och klistra in.
Hmmm, får inte upp det när jag klickar på bilderna???

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ancalagon »

Ismeno skrev:
Hmmm, får inte upp det när jag klickar på bilderna???
Klicka in dig på en bild, till höger om bilden då finns en mängd val. Du ska använda den som heter BB code, och till höger om den raden finns en "Copy" knapp så slipper du markera hela länken manuellt. Sen bara klistra in på forumet :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Ancalagon skrev:
Ismeno skrev:
Hmmm, får inte upp det när jag klickar på bilderna???
Klicka in dig på en bild, till höger om bilden då finns en mängd val. Du ska använda den som heter BB code, och till höger om den raden finns en "Copy" knapp så slipper du markera hela länken manuellt. Sen bara klistra in på forumet :)
Nix, får inte fram några val till höger om bilden....behövs det göras via dator?

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ancalagon »

Ismeno skrev:
Ancalagon skrev:
Ismeno skrev:
Hmmm, får inte upp det när jag klickar på bilderna???
Klicka in dig på en bild, till höger om bilden då finns en mängd val. Du ska använda den som heter BB code, och till höger om den raden finns en "Copy" knapp så slipper du markera hela länken manuellt. Sen bara klistra in på forumet :)
Nix, får inte fram några val till höger om bilden....behövs det göras via dator?
Jag gör alltid sånt via datorn. Orkar inte pilla på mobilen. Tror det ska finnas någon app eller annan inställning när man gör det via mobilen dock :)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Ancalagon skrev:
Ismeno skrev:
Ancalagon skrev: Klicka in dig på en bild, till höger om bilden då finns en mängd val. Du ska använda den som heter BB code, och till höger om den raden finns en "Copy" knapp så slipper du markera hela länken manuellt. Sen bara klistra in på forumet :)
Nix, får inte fram några val till höger om bilden....behövs det göras via dator?
Jag gör alltid sånt via datorn. Orkar inte pilla på mobilen. Tror det ska finnas någon app eller annan inställning när man gör det via mobilen dock :)
Använder appen, orkar inte greja med datorn.... :D

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Elevatorlake »

Ah, jag använder mobilsidan, inte appen. Kanske ser annorlunda ut där?

Såhär ser det ut på mobilsidan för mig när jag klickat på en bild. I drop down menyn där det står "link" väljer jag bbcode och då får jag img-taggen. Supersmidigt.

Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Konfa
Inlägg: 712
Blev medlem: 11 apr 2010, 12:30

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Konfa »

Ismeno skrev:https://imgur.com/gallery/dUbMS

Hej hopp!
Tack för de glada tillropen och tack Kaptenen för tipset. Funkar ju utmärkt med imgur-yay!
Fick hem lite nya (för mig i alla fall) vädringsprodukter. Och en bild på stashen.....
En låt på temat:

https://www.youtube.com/watch?v=HRG4Y2v ... w&index=26

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

Konfa skrev:
Ismeno skrev:https://imgur.com/gallery/dUbMS

Hej hopp!
Tack för de glada tillropen och tack Kaptenen för tipset. Funkar ju utmärkt med imgur-yay!
Fick hem lite nya (för mig i alla fall) vädringsprodukter. Och en bild på stashen.....
En låt på temat:

https://www.youtube.com/watch?v=HRG4Y2v ... w&index=26
:D

Skriv svar