RUNE skrev:Ja, Harridan blev en riktigt ståtlig dam när hon blev klar. Storleken är svår att ta in, t.o.m. med figurer för storleksjämförelse. Jag hoppas att hon får flyga över något trevligt bord någongång och sprida död och förintelse.
Forge Worlds Mawloc (så att säga) tycker jag också är en snyggare modell. Ska bli intressant att se den färdig också.
Keep up the good work!
Tack!
Hon ska få ut och flyga redan imorgon, mer om det längre ner!
Flogger skrev:Riktigt vacker Sherridan! Hon skulle kunna få leka med min Harry the Harridan varje dag i veckan! Det är så man får fler gargoyles har jag hört
Ser fram emot att se din Mawloc. Var själv sugen på att beställa tre sådana

Hehehe.. Custom special rule, om två friendly Harridans är base to base så spawnas Gargoyles

Och tack!
Jag har tidigare bara målat målat målat, då det har varit snålt med möjligheter till spel samtidigt som jag inte riktigt har haft suget efter det. Men nu är det andra bullar!
Lokala spelbutiken kör spel- och målarkvällar varje onsdag 18-22, och även spel på helgerna, plus Killteam turnering med just nu upp till 12 bord minst varannan månad.
Här vill inte jag sitta och missa smörgårdsbordet på grund av att jag lagt upp en målarplan, så härmed drar jag i handbromsen på projekt Monster.
Någon gång ska kartan vara full, men jag sätter inget slutdatum numera.
Istället ska jag hinna med att spela mera, bygga mera terräng och ta tag i andra hobbyprojekt!
Känns jättekul att ha en butik i stan som är drivande och en naturlig mötesplats för oss gamers!
Nu är det småstadsvarning över det här, men lokaltidningen hörde att det varit en turnering i helgen, och ville veta mera och se lite bilder. De skriver om en massa annat smått, som pingis, simhopp, dart och allt möjligt, nu kanske även figurspel!

Ska bli kul och se om vi hamnar i lokaltidningen med ett 40k-event!
Så för att hon ska få debutera har jag tänkt ut ett fluffigt scenario och rotat fram terräng från förrådet:
Det här ska vi prova imorgon, jag hoppas det blir roligt för alla!
Killteam: Treasure Hunters
Inne i djungeln, ingen vet riktigt var, finns ett mytomspunnet Tempel. Uråldrigt.
En gång byggt av djungelfolk till ära av gudarna som steg ner till dem från himlen från sina slanka skepp.
Legenden säger att det ligger ett ägg mitt på templet. Ett drakägg.
Ovärderligt.
Ingen som har sökt ägget har någonsin återvänt. Berättelserna om att ägget är vaktat är många, och beskrivningarna av äggets väktare är fler.
Drakar finns inte. Eller..?
Eller kan Väktaren och Ägget vara något helt annat?
För den som finner templet, och ägget, väntar makt och rikedom i oändlighet.
Somliga vill förstöra denna Xenos-skapelse, andra vill äga den. Jakten är igång!
Mission:
Plocka upp ägget, för det av brädet för att vinna.
Förflytta det som The Relic.
Om Sherridan dödar alla motståndare har hon vunnit.
Inget bestämt antal rundor, spelet är slut när alla är döda eller ägget borta.
Jag tänker mig att det ska gå till så här:
1: Min motståndare har ett 200p Killteam, här representerat av ett gäng Blood Angels.
2: Jag tar ner djulgelbrädet med templet till Skuggspel
3: Ägget, dvs objektivet, placeras mitt på templet
4: Game On!
Det är förstås totalt obalanserat poängmässigt, men det spelar ingen roll.
Kanske knölar vi in mycket mera terräng, kanske kör två-tre lag samtidigt och kan välja att skjuta på Sherridan eller på varandra, kanske lägger vi in lite specialregler för att göra det roligare och mer spelbart, vi får se hur det blir.
För mig är 40k mycket en visuell hobby och sen är jag ett Fluffmongo, så jag kommer att ha väldigt kul hur det än går!
Förhoppningsvis tycker många det är kul att spela på ett fint bräde och få möta en sällsynt och jättestor modell.
Testomgång imorgon, sen ska scenariot finjusteras, och inför nästa vecka så pushar vi för det på Skuggspels FB-sida och hoppas många vill komma och titta och prova!
(För den som undrar: Templet har en LED-lampa som byter färg inuti sig och kräver såklart ström)