Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

frigobben skrev:Japp, det var det jag syftade på, men det är det där med ironi i skriven text...

Helst skulle den vara 1cm hög om den skulle vara optimal ur spelsynpunkt. :) möjligen lite högre för att kunna skjuta/charga över en vägg...
Ah, missförstod. Ironi och sent på kvällen var ingen bra combo för mig. :D
katzenjammer skrev:Den blev riktigt jäkla bra!!! Du borde vara riktigt nöjd!

Tar du en paus nu inför nästa grej? Har du bestämt vad som kommer härnäst?
Tack! :D
Jo jag är nöjd! Det blir nog någon dags paus, har lite annat att komma ifatt med, sen tror jag det blir en Mawloc-conversion.
Ismeno skrev:Yay! Hon är så fin, snyggt målat och fiffigt byggt med magnetiserande vingar och grejer-imponerande! Den är verkligen ENORM den där modellen. (Och vi vet ju alla att storleken HAR betydelse....)
Bara att gratulera-vet hur gött det är när man får så stora projekt i hamn.

(Harridan the Knight killer; du får sätta en plåtbit på basen från varje knight hon mejar ner framöver! :D)
Jo hon är gigantisk, större än så här blir inte Tyranider sett till yta som behöver målas, med de stora vingarna.
Jepp det är en väldigt skön känsla att ro hem ett 2-månaders projekt som liksom aldrig ville bli färdigt, nu får hon knappt plats i bokhyllan men det känns jäkligt skönt att titta till henne där hon majestätiskt står. :mrgreen:
Får se till att min spelgrupp skaffar Knights, här ska det peppras i facing utan Voidshield!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Snyggt jobbat, fasen va bra hon blev.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Det finns så många film-citat som dyker upp i min hjärna. "Look at the size of that thing", "say hello to my little friend", "it's not the size, it's how you use it", men igenligen tänkte jag bara säga att jag tänkte jobba över idag men de där bilderna gör att jag hellre går hem o målar några timmar. :wub:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jörgen skrev:Snyggt jobbat, fasen va bra hon blev.
L3go skrev:Det finns så många film-citat som dyker upp i min hjärna. "Look at the size of that thing", "say hello to my little friend", "it's not the size, it's how you use it", men igenligen tänkte jag bara säga att jag tänkte jobba över idag men de där bilderna gör att jag hellre går hem o målar några timmar. :wub:
Jag tar det som en fin komplimang! :D
Det är precis så jag vill att Tyraniderna ska vara: Dels en jättehorde av små gribblies, "hur f-n ska vi få ihjäl allt det där", Starship Troopers-hålla-bunkern-känsla, men också "Vad i h-vete.. fy f-n vad stor den där är!" jagad-av-T-rex-i Jurassic-Park-känsla. :mrgreen:

Projekt Monster

Dags att plocka fram Monsterkartan för 2014 och fylla i Sherridans ruta!

Bild

Det är en sabla massa monster kvar innan jag kommer i mål, men det här var den i särklass största målarutmaningen, alla andra borde gå snabbare än vad Sherridan gjorde. Jag ligger nog hyfsat till för att klara det innan året är slut!

Nästa modell att tas tag i blir min version av en Mawloc.
Jag köpte en Forge World Dread Maw till det. Jag tycker att den ser ut som ett monster som dyker upp ur underjorden och käkar upp folk mycket mer än vad GW's Tyranidlösning, att ge en Trygon mindre armar och större mun, gör.

Jag har lite svårt för att se om den blir okej storleksmässigt just nu, den ligger ännu i en massa bitar, men jag hoppas det blir bra!
Så här ser den ut på FW's sida:

Bild

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Ja, Harridan blev en riktigt ståtlig dam när hon blev klar. Storleken är svår att ta in, t.o.m. med figurer för storleksjämförelse. Jag hoppas att hon får flyga över något trevligt bord någongång och sprida död och förintelse. :-)

Forge Worlds Mawloc (så att säga) tycker jag också är en snyggare modell. Ska bli intressant att se den färdig också.

Keep up the good work!
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Riktigt vacker Sherridan! Hon skulle kunna få leka med min Harry the Harridan varje dag i veckan! Det är så man får fler gargoyles har jag hört :lol:

Ser fram emot att se din Mawloc. Var själv sugen på att beställa tre sådana :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

RUNE skrev:Ja, Harridan blev en riktigt ståtlig dam när hon blev klar. Storleken är svår att ta in, t.o.m. med figurer för storleksjämförelse. Jag hoppas att hon får flyga över något trevligt bord någongång och sprida död och förintelse. :-)

Forge Worlds Mawloc (så att säga) tycker jag också är en snyggare modell. Ska bli intressant att se den färdig också.

Keep up the good work!
Hon ska få ut och flyga redan imorgon, mer om det längre ner!
Flogger skrev:Riktigt vacker Sherridan! Hon skulle kunna få leka med min Harry the Harridan varje dag i veckan! Det är så man får fler gargoyles har jag hört :lol:

Ser fram emot att se din Mawloc. Var själv sugen på att beställa tre sådana :)
Hehehe.. Custom special rule, om två friendly Harridans är base to base så spawnas Gargoyles :mrgreen:
Och tack!

Projekt Monster

Har tänkt en del:
Total riktiningsförändring på hobbyandet!
Jag har tidigare bara målat målat målat, då det har varit snålt med möjligheter till spel samtidigt som jag inte riktigt har haft suget efter det. Men nu är det andra bullar!
Lokala spelbutiken kör spel- och målarkvällar varje onsdag 18-22, och även spel på helgerna, plus Killteam turnering med just nu upp till 12 bord minst varannan månad.
Här vill inte jag sitta och missa smörgårdsbordet på grund av att jag lagt upp en målarplan, så härmed drar jag i handbromsen på projekt Monster.
Någon gång ska kartan vara full, men jag sätter inget slutdatum numera.

Istället ska jag hinna med att spela mera, bygga mera terräng och ta tag i andra hobbyprojekt!
Känns jättekul att ha en butik i stan som är drivande och en naturlig mötesplats för oss gamers! :wub:

Nu är det småstadsvarning över det här, men lokaltidningen hörde att det varit en turnering i helgen, och ville veta mera och se lite bilder. De skriver om en massa annat smått, som pingis, simhopp, dart och allt möjligt, nu kanske även figurspel! :D
Ska bli kul och se om vi hamnar i lokaltidningen med ett 40k-event!

Skattjakt!

Sherridan är färdig och vill flyga, men jag har inga stora slag på ingång.
Däremot liras det Killteam hejvilt nere på Skuggspel.

Så för att hon ska få debutera har jag tänkt ut ett fluffigt scenario och rotat fram terräng från förrådet:
Det här ska vi prova imorgon, jag hoppas det blir roligt för alla!

Killteam: Treasure Hunters

Inne i djungeln, ingen vet riktigt var, finns ett mytomspunnet Tempel. Uråldrigt.
En gång byggt av djungelfolk till ära av gudarna som steg ner till dem från himlen från sina slanka skepp.
Legenden säger att det ligger ett ägg mitt på templet. Ett drakägg.
Ovärderligt.
Ingen som har sökt ägget har någonsin återvänt. Berättelserna om att ägget är vaktat är många, och beskrivningarna av äggets väktare är fler.
Drakar finns inte. Eller..?
Eller kan Väktaren och Ägget vara något helt annat?
För den som finner templet, och ägget, väntar makt och rikedom i oändlighet.
Somliga vill förstöra denna Xenos-skapelse, andra vill äga den. Jakten är igång!

Mission:
Plocka upp ägget, för det av brädet för att vinna.
Förflytta det som The Relic.
Om Sherridan dödar alla motståndare har hon vunnit.
Inget bestämt antal rundor, spelet är slut när alla är döda eller ägget borta.

Jag tänker mig att det ska gå till så här:

1: Min motståndare har ett 200p Killteam, här representerat av ett gäng Blood Angels.
Bild

2: Jag tar ner djulgelbrädet med templet till Skuggspel
Bild

3: Ägget, dvs objektivet, placeras mitt på templet
Bild

4: Game On!
Bild

Det är förstås totalt obalanserat poängmässigt, men det spelar ingen roll.
Kanske knölar vi in mycket mera terräng, kanske kör två-tre lag samtidigt och kan välja att skjuta på Sherridan eller på varandra, kanske lägger vi in lite specialregler för att göra det roligare och mer spelbart, vi får se hur det blir.

För mig är 40k mycket en visuell hobby och sen är jag ett Fluffmongo, så jag kommer att ha väldigt kul hur det än går!
Förhoppningsvis tycker många det är kul att spela på ett fint bräde och få möta en sällsynt och jättestor modell.
Testomgång imorgon, sen ska scenariot finjusteras, och inför nästa vecka så pushar vi för det på Skuggspels FB-sida och hoppas många vill komma och titta och prova!

(För den som undrar: Templet har en LED-lampa som byter färg inuti sig och kräver såklart ström)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

[HEAVY BLACK HEART]️ sådär skall 40K spelas imho! Coola gubbs, snygg terräng och ett roligt scenario. RT-styleee! Me like.

Sent from my iPhone using Tapatalk

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

alltid kul att följa din tråd!
tycker dock lite synd om Iiiip med jämna mellanrum.

Snygg Sherry! och trevligt scenario.
För första gången är man nästan lite avundsjuk på folk som bor ute på öyn...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:[HEAVY BLACK HEART]️ sådär skall 40K spelas imho! Coola gubbs, snygg terräng och ett roligt scenario. RT-styleee! Me like.
Vi har nog ganska så samma syn på hobbyn! Storytelling rockar. :D
MITTZ skrev:alltid kul att följa din tråd!
tycker dock lite synd om Iiiip med jämna mellanrum.

Snygg Sherry! och trevligt scenario.
För första gången är man nästan lite avundsjuk på folk som bor ute på öyn...
Tack! Och Iiiip överlever ju alltid på något sätt, skumt det där.. :D

Killteamkväll

Som planerat testspelade vi "Killteam: Äggjakt" i onsdags, tweaked regler och kom på nya som passade till scenariot, vilket jag nu skrivit ihop och på onsdag kör vi igen!
Förbaskat kul med 3 Killteams plus en arg Harridan på ett och samma bräde :mrgreen:

Bild

Jag fick sånt sug efter att spela mera Killteam, det är en helt annan känsla att bara ha 200 poäng på brädet och dö en smula inombords varje gång en gubbe dör i spelet. Våndas när det ska rullas saves.
Matcherna går snabbt och det är lätt för nybörjare att kunna vara med.
Under tiden vi spelade så satt 5-6 stycken i butiken och byggde ihop och målade sina team, allt inför nästa turnering i April.
Gubbar som specialmoddas för att se ut som sina USR, som får namn och kärlek..
Jätteroligt! :wub:

Jag vill också!
Jag älskar mellanstorleken på Nids, och i Killteam är det ont om S8+, så här ska mina Warriors klara sig bättre från instagibb!
3 warriors, 3 Shrikes, lite uppgraderingar. 200p. Ska bli kul att lira!
Har byggt ihop den första Ravenern ikväll!

Bild

Skriv svar