Claras DE

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Clara

Re: Claras DE

Inlägg av Clara »

Jo, jag funderade lite på hur jag skulle göra med haemonculin. Det är väl inte så mycket som skiljer en haemonkuli från en wrack utseendemässigt i grund tänkte jag, och han fick en pistol för att vara wysiwyg. Jag ska kolla om jag hittar något lämpligare huvud.. men jag tror inte att jag hittar något som är tuffare än de till wracksen. Gubben får ju inte bli för tråkig heller. Sedan så tycker jag att modellbyggande är ruskigt tråkigt så jag undviker att komplicera saker så långt det går.

De trasiga/dåliga bitarna från wracksen åkte tillbaka till affären, så de finns inte kvar.

Clara

Inlägg av Clara »

Nu finns BSK-listorna ute och nervositeten stiger. Första turneringen med DE... som jag har tagit fyra matcher med. Å andra sidan så är de ju som eldarer.. men kan sikta.. typ..

Nåja. Jag har målat 3 venoms, 2 raiders och ett flygplan.

Venoms och flygplan behöver få sina vapen målade, och så saknas förarna till båtarna. Jag har lagt lite tid på vapnen, då vitt lätt blir klumpigt och fult. Så att måla alla missiler, lansar och sådant kommer att ta många timmar är jag rädd för.

Folk tycker säkert att det är lite fult med halvrutorna på venomsarna. Egentligen så är nog de hela rutorna finare, men efter att ha målat vanliga eldarer så var det kul att få måla lite annorlunda rutor.

Jag vet att det inte är några snirklar någonstans.. det kommer med tiden, just nu vill jag bara kunna spela på BSK.

synpunkter.. buu-bää.. allt välkomnas

Det kommer ett inlägg till snart..
Bilagor
IMG_0315.JPG
IMG_0315.JPG (87.45 KiB) Visad 1640 gånger
IMG_0310.JPG
IMG_0310.JPG (105.29 KiB) Visad 1640 gånger
IMG_0313.JPG
IMG_0313.JPG (92.6 KiB) Visad 1640 gånger

Clara

Inlägg av Clara »

WIP-bilder

Vect är inte sådär fruktansvärt upphetsande kanske. Det han har fått är en archon-kropp, wych-huvud och någon wych-arm tror jag.

hans stav är från bit-boxröran här hemma.. något fantasy-skräp tror jag.. och han fick sitt konstiga sfär-vapen representerat genom två knappnålshuvuden innanför kappkanten. Hans stav ska vinklas om lite så att han inte ser ut som om han föser folk framför sig med den.

Jag håller nu på att måla warriors. Jag är snart klar med det lila och då är det hud och vapen kvar, vilket kan målas samtidigt då det nästan bara är tunna lager med vitt. Jag målar en drös gubbar samtidigt för att vara lite effektiv, men oj vad tråkigt det är när man efter tre timmar upptäcker att man bara har lagt en grå grund på spandex-delarna under rustningen.
Bilagor
IMG_0320.JPG
IMG_0320.JPG (89.46 KiB) Visad 1615 gånger
IMG_0324.JPG
IMG_0324.JPG (190.28 KiB) Visad 1616 gånger

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Mycket tjusigt.

En sak jag tänkt på. På dina baser har du grön source lightning från kristallerna, och det ger ju en tuff effekt. Tror det skulle göra rätt mycket för "wow-effekt" att göra liknande source lightning från dom gröna grejerna på modellerna, typ motorerna, magasinen(?) på splinter vapnen, osv. Vet inte hur svårt det är få till, men om du kan vore det skit tufft.

Tycker ditt segel ser lite trist ut, ser liksom ofärdigt ut på nått sätt. Lite enkla dark eldar runor borde gå rätt fort att göra och ge rätt mycket.

Clara

Inlägg av Clara »

bra idé! kan ju gå igenom modellerna efter att allt är målat och lägga lite extra grönt runt om kanske. Borde gå att få till genom att först lägga grönt och sedan lite turkost-grönt för att det ska passa in med resten av highlightsen. På det vita borde det inte vara några problem att ha tunnt tunnt med ljusgrönt runt om.

Jo, seglen är dötrista. DE är dock inte som vanliga eldarer och har några enkla runor känns det som. De kanske blir mindre tråkiga när vimplarna kommer också, eller så får det motsatt effekt. Det är dock inte särkilt prioriterat inför BSK..

Halvar

Inlägg av Halvar »

ser riktigt bra ut, framförallt det vita. halvhuvarna var kanske inte det finaste men lite eget så jag gillar det.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ser bra ut även om det osar lite väl mycket Batman om bilarna för min smak.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

egge

Inlägg av egge »

Markeringen på raiderns frontdel var galet snygg. Saknar det lite på de andra fordonen.

Med andra ord så är det jätte snyggt och jag bara försöker hitta något att gnälla på. :)
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Hmm, färgerna är mycket snygga...och på något skumt sätt påminner de mig om en tv serie från 80- eller 90-talet med nåt transformerande fordon som jag bara minns bitvis...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Kanske göra såhär på seglen?
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... ge#3269352

Och jag gillar verkligen ditt färgval.
Blå-warlock-vit-grön funkar skitbra.

Skriv svar