Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
lonestar

Re: Captains Corner

Inlägg av lonestar »

Den blev kanon! Vapnet bryter av bra och jag gillar kulhålen i ryggen.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Vilken stillig krabat!
Gillar den blå färgen på kanonen, ser lagom giftig ut utan att dominera figuren. Battlescars är också något som hamnar i pluskategorin, både skotthålen och klösmärkena.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev:När du döper honom så där, kan jag inte låta bli att tänka på elite-dudes i diablo 3. :)
Ah jättelängesedan jag spelade det nu.. (typ när det släpptes), finns det snubbar som heter Blaarrgh?
lonestar skrev:Den blev kanon! Vapnet bryter av bra och jag gillar kulhålen i ryggen.
RUNE skrev:Vilken stillig krabat!
Gillar den blå färgen på kanonen, ser lagom giftig ut utan att dominera figuren. Battlescars är också något som hamnar i pluskategorin, både skotthålen och klösmärkena.
Tack!
Just vapnet var en chansning, jag har inget blått sedan tidigare, men jag tänkte om jag gör det gråblått så kan det smälta in ganska bra men ändå sticka ut, typ. :?
Kulhålen är också halvnya påfund, nu när de även har gult gojs, men jag tycker de blev bra.
Jag är nöjd med både dem och vapnet, det är kul att jämföra med modeller från förra året och känna att jag utvecklas blir bättre på att måla dem! :mrgreen:

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Nu har här varit tyst ovanligt länge. Det har väl inte hänt Kapten något?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

elaktomte

Inlägg av elaktomte »

KALLAKALLAKKALLALALLA på Kapten röd! Hela skutan går under utan ditt understöd!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nejdå inget som hänt. :D
Ibland blir det bara mer av familj, jobb och andra måsten och då får warhamrandet ta ett kliv tillbaka.
Jag har bl.a. jobbat mycket för att få klart saker så jag kan vara ledig mycket nu när barnen har påsklov.
De är dock ganska självgående så närmsta veckan borde jag få saker målade!

Vad kul att ni visar omtanke och märker när det inte uppdateras, ett tag kände jag att jag nog uppdaterade för mycket, lite spamvarning.

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Inlägg av Pappersbåt »

Även fast man inte svarar så mycket följer man tråden vid varje uppdatering med entusiasm och beundran:D

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Pappersbåt skrev:Även fast man inte svarar så mycket följer man tråden vid varje uppdatering med entusiasm och beundran:D
Vad kul! Tack! :D

Killteam

Fem sjättedelar av Teamet klara nu, för ikväll blev Shraargh också klar.
Tyranid Warrior med Devourer, inga uppgraderingar.
Jag har böjt och fixat lite för att få en mer dynamisk pose, jag tycker jag fick ganska bra liv i honom!
Alla mina Termagants med Deavourers har gula sådana, därav det färgvalet.

Bild

Teamet just nu, bara Garrm saknas, han sitter fortfarande på spröten.

Bild

Med de senaste två tillskotten till samlingen, Blaargh som en Tyranid Prime med Miasma Cannon och Shraargh som den Warrior med Devourer han även är i Killteamet, så är min Tyranidsamling nu uppe på Totalt 5068 poäng, räknat utefter wysiwyg.
5000p är ju en skön milstolpe att ha passerat! :mrgreen:

frigobben

Inlägg av frigobben »

Mycket trevliga poser måste jag säga!

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Garrm fortfarande kvar i en spawning pool? ;)

Grattis till 5k-gränsen. :L
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar