Madness och speed rätt genom kaklet till Wettcon
Med alla spräckta tidplaner av mitt byggande och målande inför min första turnering var det full fart. Dagen innan insåg jag att jag inte skulle hinna klart, fick erbjudande om att låna prylar men bestämde mig till slut för att köra på.
Hela natten innan gick åt till att måla och bygga drop podsen och allt annat. Den sista centurionen klippte jag loss och sprayade på en kvart, slängde ner bitsen och lim i en låda och sen var det dags att åka.
Limmade i bilen, sov en stund och sen dags för turnering. Inte helt snygg i huvudet dag ett.
Fantastiskt kul var det trots sömnbristen. Och roligt att första matchen var med Robin som jag skrivits med här på forumet utan att nån av oss förstod det. Inte förrän Robin sa "Ja, det var nån som har nicket Nurgle som skulle komma från Stockholm." trillade poletten ner...
En sån härlig känsla att få se min lista och mina modeller som jag själv köpt, byggt och målat i skarpt läge.

"Keep your eyes open"

Lordi goes 40k

"Look out sir!"

Och däär tog tiden slut. Fan!

Som upplagt för en episk strid som aldrig blev av. Istället kom mina Centurions in från reserves och blastade bort Bloodthirstern med typ 20 wounds.
Resultatet efter turneringen var två vinster, två förluster och en oavgjord. Känns bra med tanke på att målet var att inte bli barskrapad i alla matcherna. Och att ha roligt givetvis! Om du som jag är nybörjare och funderar på om turnering kan vara nåt så är min rekommendation: gör't!
Jag lärde mig massor - att spela med riktigt skarpa spelare som totalslaktar en vid misstag är otroligt lärorikt. De lärpunkterna sitter i ryggmärgen, jämfört med något som fladdrar förbi som hastigast på nätet.
Fick nästan lika många matcher under bältet som jag hunnit med hittills sen jag började och träffade en mängd skönt folk. Plus att jag fick färdigbyggt en lista som ändå fungerade att spela på tävling, även om den var långt från OP.
Framförallt är jag otroligt nöjd med att ha fått ihop armén. Nu får jag göra som Robin: efterputsa allt så det lyfter.