Claras DE

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Asplund

Re: Claras DE

Inlägg av Asplund »

Excessus skrev:Hmm, färgerna är mycket snygga...och på något skumt sätt påminner de mig om en tv serie från 80- eller 90-talet med nåt transformerande fordon som jag bara minns bitvis...
Du tänker nog på Automan, och hans "Cursor" som kunde förvandla sig till olika fordon (som gärna svängde skitsnabbt i 90 graderskurvor).

Bild

Clara

Inlägg av Clara »

Halvar skrev:ser riktigt bra ut, framförallt det vita. halvhuvarna var kanske inte det finaste men lite eget så jag gillar det.
Jo, jag höll mig iaf från att ha halvhuvar på flygplanet.. fick höra att inte ens DE är så våghalsiga
Röde skrev:Ser bra ut även om det osar lite väl mycket Batman om bilarna för min smak.

Det är bara positivt tycker jag. Hellre Batman än Robin så att säga. Batman looken kanske försvinner om det händer något på de stora blå fälten.
egge skrev:Markeringen på raiderns frontdel var galet snygg. Saknar det lite på de andra fordonen.

Och väldigt enkel. Det är ju redan upphöjningar, så lite ice blue, blackline runt om saken för att "städa" upp lite och sedan vitt högst upp på kanterna. Jag har gjort gallren innuti båtarna på lite liknande sätt, men jag håller med om att det hade varit kul om det hade funnits fler sådana upphöjningar på modellen.
speedfreek skrev:Kanske göra såhär på seglen?

Njae.. prickiga segel känns inte så relevanta i mitt färgschema.. hör liksom inte ihop med batman-80-tals-synth looken som jag tydligen håller på med. Men det var en bra teknik.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Clara skrev:, men jag håller med om att det hade varit kul om det hade funnits fler sådana upphöjningar på modellen.
Svårt att göra i efterhand när det är målat, men med lite våld, vilja och vaselin (instamold, tålamod och fortfarande vaselin) så borde det gå att stämpla över symbolen på andra ytor.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Asplund skrev:Du tänker nog på Automan, och hans "Cursor" som kunde förvandla sig till olika fordon (som gärna svängde skitsnabbt i 90 graderskurvor).

Bild
Det gör jag definitivt! Wow, har försökt leta efter den, men min google-fu är inte lika stark som din verkar det som! :D

Hahaha, nåja, jag tycker att färgerna påminde om bilen, men det är väldigt snyggt! :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Clara skrev:Det är bara positivt tycker jag. Hellre Batman än Robin så att säga.
:shock: Jag har alltid favoriserat rödhaken framför hans stele, nattlige vän.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Håller med de andra, snygga färger och jag gillar din glödeffekt !
De dära halvrutorna tycker jag var nice ;)
Ger en liten oregelbunden effekt på det hela :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Var är det glödeffekter?

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Kanske inte glödeffekter, men jag tycker att det ser ut som om hennes figurer glöder ;)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Clara

Inlägg av Clara »

de är så heta..

Clara

Inlägg av Clara »

Paniken inför bsk har gjort att jag har målat några flaggor.. den absolut viktigaste detaljen i hela armén tyckte jag.
Målade bara massor av krumilurer på flaggorna, så alla är olika och visar ingenting särskilt. De är lite konstiga men jag tänkte att det kanske inte var helt fel. Har målat shock prows också.

Kvar att göra:

Måla klart ravagernas hull
basa alla flygbaser/razorwingbasen + måla baserna
Måla klart alla vapen
måla två segel
måla lite mer på flaggorna

och vssu-pojkarna ska hjälpa till att göra kratrar
Bilagor
IMG_0333.JPG
IMG_0333.JPG (96.25 KiB) Visad 1234 gånger
IMG_0331.JPG
IMG_0331.JPG (83.73 KiB) Visad 1234 gånger