En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Naz87 »

Nurgle skrev:Målarutmaning!

Tjoho - jag & Mr Niceguy har tagit i hand på en målarutmaning. Färdigmålad först vinner!

Han ha 36 gubbar. Jag har 12 och 9 granatkastare. Detta blir spännande!

Bild
Haha känner jag dig rätt så kommer du torska stort :wub:
Din vinnarskalle kanske tar dig igenom det men minna pengar går nog på mr niceguy ;)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Naz87 skrev: Haha känner jag dig rätt så kommer du torska stort :wub:
Din vinnarskalle kanske tar dig igenom det men minna pengar går nog på mr niceguy ;)
Skönt med lite självförtroendeboost haha :D

Fast du har nog en bra poäng. Ligger rejält efter jämfört med kultisterna jag snabbmålade i vintras.

Bild

Bild

Att ta mig så här långt har tagit uppskattningsvis åtta timmar. Mycket tack vare pill med små lemmar och att eftermåla efter primer. Tidigare har jag gjort missen att dra på för mycket färg bara för att täcka alla skrevor klokt. Nu sprayar jag tunt och går efter med en pensel istället. Det tar tiiiid.

Bild

Jag har i vart fall dragit på zenith med airbrush. Känns som jag lyckades bra denna gång med att undvika färgstänk genom större försiktighet, mindre retarder och noggrann tvätt vid varje färgpåfyllning.

Men - missade att det är hela 18 + 1 gubbar. Och har även tänkt köra taggtråd & sandsäckar. Samt har fortfarande inte baserna.

Så jag satsar nog också på Mr Nice Guy :)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Röde »

Skrivit lite i din basletartråd...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Hmmm... funkar färgschemat?

Bild

Bild

Lite puts etc men funderar på om detta funkar i stora drag.

Gillar känslan av nåt som faktiskt ser ut som soldater och inte lyser illgult och skriker "skjut mig"!

Bäst att sova på saken innan jag plöjer 18 modeller.


Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Naz87 »

Boggalogg skrev:Det där blir skitbra!
Instämmer!

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Dags att basa!

Jag gillar verkligen baser. Det är baserna som får modellen i ett sammanhang. Tyvärr är jag inte jättebra på att göra egna små dioraman som vissa andra. Men tänkte i varje fall göra ett försök.

Målbilden är nåt som går i linje med mina tidigare alster med snabbt uppslängda miniförskansningar.

Bild

Lite sandsäckar. Innan du frågar, nej det är inte snus. Nån slags färdigpåse med sågspån från Greenstuffworld.

Bild

Samt taggtråd är ballt. Jag har tidigare gjort egen taggtråd. Fördelen med egen är att den ser väldigt riktig ut med vassa spetsar. Nackdelen är att det tar tid - och att det är vassa spetsar. Dessa är från GF9.

Allt köpt från Alphaspel. Support your local hobbystore!

(Och de var de enda som jag hittade dessa grejer hos i närområdet. Nu gäller det att speeda på.)

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Asphyxate »

Det ser snusfint(skämt på dina sandbags hehe) ut! Vad är det för figgar du kör? Hade fina detaljer. :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

@Boggalogg & @Naz87 - Tackar. Så får det bli då!
Asphyxate skrev:Det ser snusfint(skämt på dina sandbags hehe) ut! Vad är det för figgar du kör? Hade fina detaljer. :)
Tackar hehe, där fick du till det :D
Det är "byggsats" från Anvil Industry. Rätt kul att plocka ihop sina egna gubbar, speciellt nu när IG är i ropet och dessutom har en mängd olika teman & fluff.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Speed painting part femhundraåttio - Baserna redo för priming!

Bild

Blir lite naturist-tema på baserna. Hittade inte så mycket passande ruindelar & skrot tyvärr.

Bild

Bild

Skulle jag få igång tidsmaskinen är första hobbytipset till mig själv att skaffa bra lagring av alla småprylar redan från början. Hittade massor med fantastiska saker jag samlat på mig som trästubbar, en tidigare hemmagjord taggtråd, Vallejo gruspasta, all småsten från akvariebutiker och annat jag dykt på eller fått inspiration om från andra.

Nästa sak jag skulle tipsa mig själv om är att inventera så jag vet vad jag har. Jobbigt när man dyker på saker av en tillfällighet. "Ååååh, hade jag tre sådana redan? Det var som tusan.."

Tredje tipset är att hamstra skrot som passar till baser :) Det tipset får gå till presens-Nurgle.

Skriv svar