En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Ismeno skrev:Speedpainting FTW! Du fick saker gjort-det är alltid en seger.
(Föga förvånande gillar den här farbrorn den realistiska stilen på dem. ;) )
Snyggt jobbat!
Helt sant, bra sagt! Kul du gillar det och stort tack för berömmet!
Puddington skrev:Coola! Ser att du också diggar anvils heavy weapons. :)
Spanks :) Jajemen! De är grymt snygga, enligt min smak. Speciellt i kontrast till GWs klumpiga modelleringar från 80-isch. Du med förstår jag?

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev: @Elevatorlake
Nej, det visste inte jag heller :D
Det är väl just nu mer tänkt att ha som lite extrakomplement i form av ett billigt detachment vid behov. Sen har jag under en längre tid dreglat över en del alternativa modeller, främst till IG. Men att måla en hel armé på detta viset orkar jag inte. Plus att gunline är inte riktigt min spelstil.
Däremot är jag nog lite nomad nu jämfört med tidigare sett till vad jag spelar. Från att ha varit bokstavstrogen min codex är jag kanske lite som rymdmarinerna själva. Lätt förvirrade efter Guillimans återkomst. Ska vi inte dyrka kejsaren längre?
Läs hh-fluffet iställe, där är allt som det ska vara :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Bra tips! Gillar HH, så kör olden golden! Men vill ju spela mina fluffers också ;) Och orkar inte riktigt köra loss på HH-armé. Meeen man kan ju inte få allt. Oftast.

Puddington
Inlägg: 81
Blev medlem: 20 maj 2017, 11:38

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Puddington »

Nurgle skrev: Spanks :) Jajemen! De är grymt snygga, enligt min smak. Speciellt i kontrast till GWs klumpiga modelleringar från 80-isch. Du med förstår jag?
Oja, väntar på en leverans med fyra st (tillsammans med med diverse annat, Anvil rocks!). Mer kommer nog sen. :)

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av sefiii »

wow!

ser ritkigt väljort ut, jag gillar att du har lagt så mycket tid och inspiration på alla detaljerna, som en mer erfaren spelare sa tidigare, metodiken du har nyttjat får verkligen varje liten figur att se ut som ett minidiorama
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Asphyxate »

Jag diggar mortarsen! Ser ändå Guard ut vilket jag tycker är nice, även om de är mer "modernt" stuk på dem. :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

@Puddington: Åh, spännande! Nu blir jag nyfiken :) Ser fram emot att få en inblick i hur du valt att bygga dem.


@sefiii & Asphyxate: Stort tack! Alltid ärofullt att få cred från duktiga målare. Denna gång landade det ytterst väl med baser och allt. Det var nog lika delar tur, bra planering & tekniker jag snappat upp.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Never ending story...

Nu när mina mortars är klara och jag ska måla upp mina fyra Grand masters i Nemesis Dreadknight armour så upptäcker jag hela tiden fler saker att göra.

Bild

Varje liten sak skapar ett problem som förgrenar sig i två nya saker som behöver fixas. Jag upptäcker också en av de stora nackdelarna med att köpa färdiga grejer är att alla gjutlinjer stör som tusan. Och hur kan man bygga ihop en modell utan att ta bort utskjutande plast från gjutramen?

Bild

Har även börjat målat svärden. Fick inte alls till själva bladen tyvärr. Guldet blev häftigt med Vallejos liquid gold.

Bild

Försökte kompensera genom att köra blanklack. Blev inte bättre. Nåväl får köra AB eller retarder för wet blend nästa gång.

Nu finns ingen tid - turnering om exakt en vecka! Jobba, jobba!

Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Jobbajobba!!! Fem dagar kvar till avfärd!

Bild

Kom på att jag självklar måste ha svarta avgasrör & överdelar som GWs förlaga har. Men nu bör de vara redo för nästa steg - drybrush! Tror jag kör på plate mail för de stora plattorna och sen den ljusaste metallen på allt som edge highlight, för att få till lite kontrast mellan de olika delarna.

Bild

Testade köra lite blått i nederkant på alla plattor. Dock undrar jag om det är rätt att köra på före drybrush eller om det ska på efter. Kanske testar köra drybrush hårt upptill och sen bara edge highlight nertill, så då kan jag köra blå kant på alla plattor först.

Bild

Svärden blev bättre med vitt på alla edges. Så får duga så. Bara resten av highlights kvar på allt.

Bild

Även vapnen redo för highlights på svart & metall. Det röda är klart med tre nyanser av rött målat, strong tone & lava orange highlight drybrushat.
Körde näst ljusaste guldet men det är verkligen tydligt hur väl det ljusaste guldet bright gold passar allra bäst till Grey Knights.

Känns just nu lugnt trots allt. Detta borde väl gå som en dans på taggtråd...

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Heraldisk design för mina Dreadknights?

Kom på att jag såklart måste fixa maffig heraldik. Tänkte för ovanlighetens skull tänka igenom innan denna gång. Så nåt sånt här tror jag det blir;

Bild

Bild

Skriv svar