Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE

Re: Captains Corner

Inlägg av RUNE »

Ser ut att bli ett riktigt trevligt hobbyrum.. jag menar MANCAVE!
Gillar den väggmonterade displayhyllan. Har själv ett par begagnade "vintrinskåp" från IKEA som ropades in av svärföräldrarna för 50 kr. Inte riktigt samma lyft.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Röde skrev: (Detta till skillnad från alla hästgrejer och stallkläder som alltid är undanhängda där de ska vara. :roll: )
Jag är med dig broder!
RUNE skrev:Ser ut att bli ett riktigt trevligt hobbyrum.. jag menar MANCAVE!
Gillar den väggmonterade displayhyllan. Har själv ett par begagnade "vintrinskåp" från IKEA som ropades in av svärföräldrarna för 50 kr. Inte riktigt samma lyft.
Tack! Allt här är också Ikea. Fast nytt. :D

Projekt Mancave

All belysning i väggskåpet är igång och fler modeller har fått komma ut ur kartongmörkret.
Även om jag bara har små styrkor av Eldar & Demoner så är det kul att ha dem uppe på display!

Bild
Varde ljus

Bild
Alla mina Eldar

Bild
Alla mina Demoner

Bild
Personliga favoriter - Iiiiip och Demonica :wub:

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Dina eldar..
Snacka om alvporr..
Ruskigt vackra.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Apnajs!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Denkan skrev:Dina eldar..
Snacka om alvporr..
Ruskigt vackra.
Röde skrev:Apnajs!
Tack! Väldigt fin komplimang Denkan! :D
På tal om modellporr, de här två luntorna dök upp i veckan, mycket ögongodis är det!

Bild

Ja allt sånt finns någonstans på nätet, men jag gillar böcker!

Projekt Mancave!

Det går framåt, men inte så fort som jag skulle vilja, det är en massa annat fix här hemma också som tar sin tid att fixa till.
Min heminredning är egentligen helt orelaterat till min målarblogg, men jag måste stolt dela med mig av hur mina hobbyskills nyss gjorde nytta i mitt vardagsliv!

I-landsproblem:
TV-bänken har lådor. Förstärkare, spelkonsoller, DVD'n och dylikt kan inte användas smidigt om de står i lådor.
Tar jag bort lådorna ser det inte lika snyggt ut.
Aj Aj Aj.. what to do? :D

Jag tog fronten till lådorna, köpte hyllplan och gångjärn, och magnetiserade Ikeabänken! :mrgreen:
Jag blev väldigt stolt och nöjd på en och samma gång!

Bild

När det gäller själv Mancaven så har stora hyllan blivit nermonterad och målning pågår:

Bild

Rummet på bilden har de senaste veckorna tjänstgjort som möbelfabrik, men där ska bli umgänge och spel när allt är klart här hemma! Ett bord framför soffan där spelbrädet kan placeras, sedan en likadan soffa på andra sidan.
Så lirar man figurspel i min drömvärld - i en skön soffa i ett rum med stora fönster och fin utsikt. :mrgreen:

När stora hyllan är på renovering så har jag gjort klart lilla vitrinskåpet - jag tror övriga arméer får bo i det då Tyraniderna behöver hela väggskåpet. Inte just nu, men sen när jag målat upp lite mera!

Bild

Jag har även gått igenom alla kartonger.. Lite väl mycket "Prylar som kan bli bra terräng i framtiden" kanske, men nu har jag full koll. Det här rummet blir min borg!
Jag funderar på att ha Al Bundy's No Ma'am logga på dörren. :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nu jäklar i min lilla låda!
Bra Mancavehelg med väldigt lite jobb och väldigt mycket fixande, så:

Mancave färdig! :D :D :D

Det blir en Bildbonanza utan förkaringar:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag är såklart otroligt nöjd med att vi till slut (10 års sparande) har kunnat köpa ett hus med allt av vi behöver, inklusive ett eget hobbyrum/kontor till mig! :mrgreen:
Nu har jag koll på alla grejer och kan börja måla igen inom kort, det är annat som går före i veckan som kommer men sen så ska det baske mig börja limmas ihop Tyranider igen!

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

*Djupt avundsjuk*
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Vackert :wub:

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Rasmus skrev:*Djupt avundsjuk*
+1 :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

av någon anleding dyker låten "everything is awesome!" upp i hjärnan.. jag kan inte förstå varför.. :roll:

det är lite så man känner sig som en 5-åring.. "jag vill också!!" :wub:

EDIT: men stort grattis iaf kaptenen.. föstår att du känner dig rätt nöjd just nu..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Skriv svar