Rödes tråd...
- NilssonHarHund
Re: Rödes tråd...
Jag är med Röde här. När grund, shading och edges är klara börjar det roliga.
När man är klar?NilssonHarHund skrev:Jag är med Röde här. När grund, shading och edges är klara börjar det roliga.
- stormshaft
+1.NilssonHarHund skrev:Jag är med Röde här. När grund, shading och edges är klara börjar det roliga.
Grundfärgerna är skittradiga, dels för att det är så stora ytor som ska täckas och dels för att modellen ser ut som avföring innan man börjar med allt det göttiga pillandet.
Intressant diskussion sista inläggen =)
Personligen är jag faktiskt helt på andra sidan åsikterna får jag säga :)
Grunda, shada, fixa fösta layersen är för mig det roliga(re) då det bara är "skapa" och ösa på.
Ju mer detaljer det blir närmare slutet; ju mer behöver en "tänka" om hur det ska se ut, vad som är "logiskt" osv o i den tankesmedjan stannar mina projekt ofta upp.
Tänkandet får överhand gentemot det praktiska så att säga :p
Personligen är jag faktiskt helt på andra sidan åsikterna får jag säga :)
Grunda, shada, fixa fösta layersen är för mig det roliga(re) då det bara är "skapa" och ösa på.
Ju mer detaljer det blir närmare slutet; ju mer behöver en "tänka" om hur det ska se ut, vad som är "logiskt" osv o i den tankesmedjan stannar mina projekt ofta upp.
Tänkandet får överhand gentemot det praktiska så att säga :p
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
- NilssonHarHund
Jag blir oftast apatisk och omotiverad i steget precis efter shading jag börjar bygga de första lagren highlights. Då är modellen som fulast och det känns som att det är som mest kvar till färdig modell. Men ett av mina nyårslöften är att lära mig sänka kraven och måla horde.
Det, är ett mycket bra nyårslöfte!NilssonHarHund skrev:Jag blir oftast apatisk och omotiverad i steget precis efter shading jag börjar bygga de första lagren highlights. Då är modellen som fulast och det känns som att det är som mest kvar till färdig modell. Men ett av mina nyårslöften är att lära mig sänka kraven och måla horde.
En axelplåt kvar efter detta...

...på den här Kniggiten alltså...

...på den här Kniggiten alltså...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Sissodär 28347234 gånger mer freehand än jag någonsin orkat med.
Kul se någon orkar för det blir onekligen mycket stiligt! :)
Kul se någon orkar för det blir onekligen mycket stiligt! :)
Whoa, mycket snyggt! Gillar verkligen!