Not the average Tau army....

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Ismeno »

Full fart i Ma.k-fabriken idag. 6 småkillar väntar på att oljefärgerna ska torka så jag kan göra det sista. Super Jerryn ska få OPR. (Tack för plattan Hannes!)
ImageUploadedByTapatalk1414846557.894661.jpg
ImageUploadedByTapatalk1414846557.894661.jpg (32.76 KiB) Visad 2402 gånger

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Ismeno »

Satan, nu gjorde jag en sån där bildlänk man inte ska igen, sorry Katarsis....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Ismeno »

Produktiv helg, två squads till klara. Lite bilder av varierande kvalisort och så hela gänget so far.
Fridens!
Bild
Bild
Bild
Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Ismeno »

Super Jerry!
Det här blir alltså en Riptide. Hade alldeles överjävligt med strul under det här bygget. Satte dit grejer fel, tappade den i golvet, bröt av saker, fick göra om sprejmålandet.......listan är lång. Äntligen färdigt i alla fall. Två Broadsides skall bli klara härnäst och då klockar vi in på 1500pts, yay!
[img]http://i560.photobucket.com/albums/ss46/ismeno/92FF1F3F-0AA6-4941-BF97-CDF3A71AE05E.jpg[/img]
[img]http://i560.photobucket.com/albums/ss46/ismeno/4754D697-CB84-4BD5-B24C-B4EAE82E2F3D.jpg[/img]
[img]http://i560.photobucket.com/albums/ss46/ismeno/4AA93B33-A083-408F-B5A3-5A792C58CE7F.jpg[/img]
[img]http://i560.photobucket.com/albums/ss46/ismeno/31029667-3C3E-40BD-AF89-A53A6B4AD555.jpg[/img]




Sent from my iPhone using Tapatalk

adde_z
Inlägg: 246
Blev medlem: 07 feb 2011, 20:23
Ort: Uppsala

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av adde_z »

Vilka detaljer på kitten, svetsfogar runt handtag och grejjer...nice

Sen måste jag ju bara be att få tala om att du lyckats igen, med ytterligare en tråd villa bort mig (Tau i rubriken var inget som fick mig att titta till en början) Tror det är tredje gången nu jag försökt hålla koll på dig och så upptäcker man långt senare att du är i en ny tråd och härjar :P. Jag begär nu tydlig info när det är ett trådbyte på G ;)

Åter till ämnet, vart riktigt nyfiken på det röda och gula ägg-walker prylarna i bakrunden där. Allt ser ju riktigt bra ut som vanligt och som sagt riktigt häftiga kitt..
Hur ser byggherren sj på sina verk? Nått som vi betraktare inte ser direkt som du är extra nöjd lr missnöjd med? (konstig fråga kanske, men kan ju vara intressant att veta om det är fler än jag som ser sånt på sina egna grejer)

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Ismeno »

adde_z skrev:Vilka detaljer på kitten, svetsfogar runt handtag och grejjer...nice

Sen måste jag ju bara be att få tala om att du lyckats igen, med ytterligare en tråd villa bort mig (Tau i rubriken var inget som fick mig att titta till en början) Tror det är tredje gången nu jag försökt hålla koll på dig och så upptäcker man långt senare att du är i en ny tråd och härjar :P. Jag begär nu tydlig info när det är ett trådbyte på G ;)

Åter till ämnet, vart riktigt nyfiken på det röda och gula ägg-walker prylarna i bakrunden där. Allt ser ju riktigt bra ut som vanligt och som sagt riktigt häftiga kitt..
Hur ser byggherren sj på sina verk? Nått som vi betraktare inte ser direkt som du är extra nöjd lr missnöjd med? (konstig fråga kanske, men kan ju vara intressant att veta om det är fler än jag som ser sånt på sina egna grejer)
He he, lovar att annonsera bättre nästa gång. :D
Tack för de vänliga orden, roligt att du gillart. Ska försöka fixa bild på sista squaden också. Det här har varit och är ett väldigt roligt projekt och för att vara mig har det gått undan!

Det jag alltid tycker är svårast med spelfigursmålning är att hitta en lagom nivå. Målar man säg en tank i 1/35 får det ju ta den tid det tar, ett projekt kan pågå över ett år eller mer, det är bara tid/lust som styr. Ger man sig på ett figurspelsprojekt vill man bli KLAR. Visst, man kan alltid ha grejor man lägger till efter hand, men en grundstyrka på 15-2000 pts vill man få till inom en rimlig tidsperiod.

Det kommer jag lyckas med denna gång och det är helt klart det jag är mest nöjd med. :)
(Och att få arbeta med Sensei Kow's fantastiska modeller såklart!)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Ismeno »

Dålig telefonbild men här är No.6 squad. "Fall out boys".
ImageUploadedByTapatalk1415347524.286327.jpg
ImageUploadedByTapatalk1415347524.286327.jpg (29.31 KiB) Visad 2181 gånger

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Trulsante »

Så. Jävla. Balla!

*applåd*
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Ismeno »

Trulsante skrev:Så. Jävla. Balla!

*applåd*
Tackar!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Kaptenen »

:wub:

Skriv svar