Kreativitet är en komplicerad mental egenskap

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Death Korps of Krieg - En smurfs målande

Inlägg av Elevatorlake »

Leffegnu skrev:Isf har ni för mkt prylar herr Elevatorlake =)
Eller kanske en inte skulle säga något då en själv precis lyckats haha :D

När en började rota i lådan hade en ingen direkt tanke på vad som skapas skulles, tänkte bitzen får leda en fast i botten hittade 10!st troops at ease. Helt glömt bort en hade köpt dem / den squaden också. De bara låg där så snällt och väntade på husse <3 :D

Limmat, tvättat och snart klar med green stuff så blir det grundning imorgon på alla 30 troops en tejpat ihop sista tiden :>
Jag förstår inte alls vad du menar häromdagen hittade jag två razorbacks och en whirlwind i kartong som jag hade glömt bort att jag hade. Kom väl till pass när jag började snickra på mitt battle company :)

Mer dödskorpar till publiken, mer! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Elevatorlake skrev:
Leffegnu skrev:Isf har ni för mkt prylar herr Elevatorlake =)
Eller kanske en inte skulle säga något då en själv precis lyckats haha :D

När en började rota i lådan hade en ingen direkt tanke på vad som skapas skulles, tänkte bitzen får leda en fast i botten hittade 10!st troops at ease. Helt glömt bort en hade köpt dem / den squaden också. De bara låg där så snällt och väntade på husse <3 :D

Limmat, tvättat och snart klar med green stuff så blir det grundning imorgon på alla 30 troops en tejpat ihop sista tiden :>
Jag förstår inte alls vad du menar häromdagen hittade jag två razorbacks och en whirlwind i kartong som jag hade glömt bort att jag hade. Kom väl till pass när jag började snickra på mitt battle company :)

Mer dödskorpar till publiken, mer! :)
hahaaha =)
Skönt en inte är ensam i sitt virrande :)
Er upptäckt är förvisso en aning större (och roligare) än ens egen i den lilla lådan :D
Här får ni lite mer dödskorpar då (=

Inser bilden en tog var minst sagt kass (motljus, suddig o ja, allt sådant där) fast tror ni "anar konturerna" =)
Har badats och gjovtvättats sista dagarna :p

Har under något års tid köpt mig mig en ryttare där o någon ryttare där för billigare peng än FW (snål småläning som en är) :p
Fick tag på fem via Tradera för ett halvårsen eller så för typ 400sek bara =)
"Tror" inte säljaren riktigt visste vad det var, vilket en tackar för :o

Iaf, 15st ska det vara allt som allt :D

Commisarien däremot erkänner en är kina-grejs. Den verkar vara oop och de som dyker upp på ebay o likande ibland skenar så i pris :/

Bild
Senast redigerad av 1 Leffegnu, redigerad totalt 25 gånger.
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Det där rytteriet är bland det snyggaste i figurväg någonsin. Ska bli kul att se vad du gör med dem!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Älskar dödskorpar till häst!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Medvetet dragit mig för att ge mig på hästarna då en inbillar sig just hästarna är svåra att måla.
Eller kanske inte "svåra att måla", luriga att få till kanske ordet är :)
Vill få dem levande och värdiga o är lite lurig på en om är där än rent målarmässigt :p

I vart fall, de behöver en omgång greenstuff de flesta av dem, är någon som saknar ett halvt öra o någon limning som lämnat en glipa här och var så är lite kvar innan det blir färg på dem :)
Har i alla fall kommit fram till att de blir att grunda dem i olika färger för att få lite fler nyanser =)

Varit lite snålt med tid sista dagarna o nu när plugget börjat så ja, well, antar en får prioritera om lite framöver o passa på när tillfälle ges istället :>

Tejpat ihop fyra troops till iaf. Minus basning och weathering zzzZzzzz =)
Bild

Och en wip
Bild
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle

naturalselect

Inlägg av naturalselect »

jag har funderat på att köpa in lite death korps ett bra tag nu. men jag måste erkänna att det är tack vare dina figurer som jag har nu beslutat mig att det har hoppat upp i prio listan :D gillar det o ser fram emot mer!! :D

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Kul att höra en lyckats (lura) någon till dessa härliga figurer =)
Är så in i bombens mkt detaljer på dem, FW kan sina grejer även om priset svider :o

Har inte hänt mkt sista tiden i dkok-verksamheten, någon köpte / tog över en ny armé för par veckor sen o den snor lite uppmärksamhet för stunden, plus skola börjat igen för en.

Hoppas kunna komma med en uppdatering på ens senior officer / HQ snart då det byggs och målas en bas för denne filur (:
Har grundat och gjort de första penseldragen på fem ryttare också fast de är en lång väg kvar där :p

naturalselect

Inlägg av naturalselect »

ja dom är väldigt detaljerade :) målade en arme åt en kund då jag bodde i singapore men det var många år sen nu och sen gillade jag itne färgerna han hade valt men det va ju hans val och itne mitt :P hoppas allt går bra för dina oficerare!

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Får ni njuta av att välja dina färger framöver då >:))

Inte hänt mkt med målande sista tiden, skola o annat äter tiden atm

Börjat basningen på ens HQ iaf

Återstår lite lera, vatten, rost och sånt fast är iaf en början :)

Bild

Bild
Svårt se på bilden från en dålig mobil fast en har slipat ner några av patronerna i magasinet just för att kunna ha hylsor på marken brevid :p
En sådan där detaljs som ingen annan märker fast en detalj-nörd som en själv inte kan låta vara :o

Bild

Skriv svar