Nu har jag lagt hela åbäket i vatten + såpa så får den ligga där och dra lite tills jag ids börja borsta alltihop.

Bra tips där, jag följer det lite halvhjärtat redan genom att jag hållit isär delarna utifrån om de hör till kroppen eller inte. När de är färdigborstade ska jag nog göra som du säger och sortera de i monteringsordning.Pipkin skrev:Något som underlättade arbetet nå enormt med Reavern var att packa alla delar i samma ordning som man ska sätta ihop dom sen.
Jag öppnade allt, kapade, slipade och skar bort mouldlines, tvättade sen allt och la ner det i påsar igen, men enligt ordningen på ritningen.
Då blev allt räknat också så att det inte saknades någonting.
Väldigt varierande hittills. Jag har ju inte börjat montera den än men av det jag sett hittills är många delar så gott som helt utan gjutlinjer eller felgjutningar och andra är som när fw är som sämst. Framförallt mycket av smådelarna till kroppen var riktigt dåliga medan de större delarna verkar vara bättre. Många av de stora delarna känns dessutom lite annorlunda, nästan som om de vore gjorda av ett mjukare material. Det kan ju iofs också bero på att de är just större så att materialet kan flexa och röra sig lite mer.Ismeno skrev:Hur är passformen?
Klar blir jag men jag gör inga utfästelser om när i tiden det blirIsmeno skrev:Resin av bra kvalitet är "mjukare" och mer böjbar, sämre resin är hårdare och splittras lättare när man skär i det.
Good luck, håller alla tummar för att du orkar dra det här i hamn!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kolla strikingscorpion82 på Youtube. Grymma apoc slagNurgle skrev:Size matter haha. Sjukt inspirerande, får sug att spana apocalypse batreps

Det är forgeworld, då brukar det bli snyggt. Skevt, tjocka moldlines och miscasts men snyggtOhman skrev:*dräggel* Grymt snygga pickadoller !!