Bobo´s Space Hulk

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Leffegnu »

Jäsikens Bobo, det här bygget är i särklass :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Då var föregående veckas målning klar! Blev nöjd med det generella gröna från skärmarna men tyvärr så lyser inte dioden upp rummet :( Dock har jag en idé att använda gröna "flickering" LEDs i en lös belysningskonstruktion lik den ni sett innan och ställa upp bakom skärmarna och sticka fram förbi väggen! Detta skulle kunna ge en riktigt skön känsla av att skärmarna flimrar och ändrar text.....har beställt en massa "flickering" LED i olika färger som jag förhoppningsvis får denna veckan!
Bild
Bild
Bild

sen en liten detalj på ena hörnet........om terminatorsen får minnesförlust under ett mission så är det bara för dem att läsa så vet de var de är :) logan från 1:st ed space hulk kommer finns med på nån annan bit sen med.
Bild
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 8 gånger.

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Leffegnu »

Hmmmm, fler sådana här uppdateringar och det är snart så en snor en bil och våldgästar dig Bobo :D

Är så imponerande vad ni bygger =)

Gillar att det "kryper" varelser runt på yttersidan, skapar en dimension till.

Loggan säger det mesta haha, den är minst sagt kylig att ha med =D

Ni får väldigt gärna lägga upp en kort film om hur ditt LED-projekt blir. När en läste det tänkte en först epilepsi-anfall fast sen kom en på det är mästerbyggaren själv som står för ljussättningen så en andades ut .D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Vi hoppar raskt in på denna veckans bit! Får bli en enkel bit denna veckan då jag håller på att måla upp gubbarna till Lost Patrol med.
Bild
Bild

o en krälande stealer bakom dörren......
Bild
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 8 gånger.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Nurgle »

Det här är så "Alien". Grymt!!

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av frigobben »

Jag sitter mest och drägglar, som vanligt...

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Ismeno »

frigobben skrev:Jag sitter mest och drägglar, som vanligt...
+1

Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av Leffegnu »

"... en enklare bit"????

Joooodååå visst, host host

I ens värld är det en bit med mycket kärlek =)

Snyggt Bobo! :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
deakraft
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 nov 2016, 23:04
Ort: Hjo

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av deakraft »

Wow, man blir så otroligt inspirerad. Helt sjuka saker folk här på forumet gör.

Hur lång tid har allt tagit? Måste säga jag skulle bli euforiskt av att spela Space Hulk på din spelplan. (Har bara kört FFs spelkorts version)

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Bobo´s Space Hulk

Inlägg av BoBo »

Tackar
Lite svårt att säga hur mycket tid en bit tar...kanske från 2-3 timmar för de enkla bitarna upp mot 6 för de större?

Ligger back på veckans bit då det blivit lite spel och annat i veckan men ska försöka få klart den asap.
Dock har jag målat klart gubbarna till Lost Patrol och fått in några rundor med det! Måste säga att reglerna i grundboxen är skitdåliga.....vi testade sen med reglerna som kom med i WD för terminators istället och de var mycket bättre. Har konverterat scouterna lite för att få till lite roligare poser och alla gubbar har fått massor av extra vapen och väskor för att klara sig i djungeln.....utöver de reglerna som fanns med i WD'n för andra heavy weapons så tänkte jag att man kan köra med sniper som heavy valet. Ingen covering fire men träffar o dödar på 3+ eller 2+, har inte bestämt mig för vad som passar bäst?
Lite bilder på de målade gubbarna (inte space hulk men det är ju en försmak på färgval och stil på målning mm) dessa är ganska snabbmålade c:a 1h per gubbe
Bild
Bild

sen lite genestealers.........testade att måla med airbrush o sen washa fram färgerna........c:a 30min per gubbe.
Bild
Senast redigerad av 1 BoBo, redigerad totalt 8 gånger.

Skriv svar