Farbror Patan målar och tjötar
Re: Farbror Patan målar och tjötar
Snyggt, jag gillar dina rosteffekter, strör du på pigment i fler omgångar?
Tack! Bilden är lite missvisande, är lite "rödare" i verkligheten. Jo, det är MIG-pulver i lager på lager, blandat med Citadel-färg ibland, har ingen fast teknik utan mixar och kletar på tills det känns bra! ;-D
Blir som vanligt fantastiskt snyggt när du rostar!Ismeno skrev:Tack! Bilden är lite missvisande, är lite "rödare" i verkligheten. Jo, det är MIG-pulver i lager på lager, blandat med Citadel-färg ibland, har ingen fast teknik utan mixar och kletar på tills det känns bra! ;-D
Tack kaptenen! 
Läääääängesedan jag gjorde nåt 40K-igt. (Eller nåt målningsartat överhuvudtaget....) men nu har jag äntligen tagit tag i den här filuren igen. Mycket, mycket jobb kvar, men man börjar ana varthän det lutar.
Fin gubbe. Inga tanks på gång? 
Tack!
Fick hem den här idag (tack för tipset!) så det finns väl en viss risk framöver......
Fick hem den här idag (tack för tipset!) så det finns väl en viss risk framöver......
Spännande. Jag har volym 1. Jag hör gärna mer om innehållet vid tillfälle.
Ni vet hur det är, vissa modeller sätter man sig bara ner och målar från start till finish. Det här var INTE en sådan modell. Jag tror jag har tillbringat dubbelt så mycket tid tittandes på den och funderandes på hur grannen den ska målas, än jag faktiskt målat.....
Hur som, någorlunda klar nu i alla fall. Kommer säkert att hå tillbaka till den framöver och lägga till lite smågrejer men nu är jag jävligt trött på den och andra spännande projekt väntar!

Hur som, någorlunda klar nu i alla fall. Kommer säkert att hå tillbaka till den framöver och lägga till lite smågrejer men nu är jag jävligt trött på den och andra spännande projekt väntar!

Grymt snyggt som vanligt!