Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Sista trappsteget på plats. Jag har även satt plattor på basen till trappan, satt väggar på översta våningen och börjat fixa till pelaren som håller uppe trappan.

Bild

Bild

Bild

Bild

xdanskx

Captains Corner

Inlägg av xdanskx »

Borde du inte vrida/rotera trappen typ minst 90 grader?
Om du skall få nån slags realism i trappen så borde väl första steget vara ut i rummet, åt nåt håll...

Twitter: xdanskx
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ikväll blev det ett trappräcke, nu känner jag att trappan är klar för målning.

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

xdanskx skrev:Borde du inte vrida/rotera trappen typ minst 90 grader?
Om du skall få nån slags realism i trappen så borde väl första steget vara ut i rummet, åt nåt håll...
Du har en poäng.. Det här bygget är dock inte planerat i detalj, jag lär mig efterhand.
Exempelvis så passade inte golvplattorna på yttervarvet så bra när jag kommit nästan ett varv, det fick bli ganska stora skarvar på slutet. Borde lagt ut alla torrt i förväg.. :roll:

Trappstegen satte jag bara på en höjd som kändes bra i förhållande till varandra, nu är jag begränsad av var de nådde jämnhöjd med de två våningsplanen för att det ska gå för modellerna att flytta från planen till trappan.
Jag kan göra en liten vridning för att ha entrén till trappan mer ut i rummet, men det blir inte så stor skillnad.
Minuset blir spelmässigt att gubbarna då inte längre kommer av trappan mitt på våningsplanen, utan istället vänsterkanten av dem, då tar det en runda till att ta sig till andra sidan av planet.

Sågningen av trappsteg och våningsplan är inte heller perfekt, trappan passar inte på sin plats om den är vriden hur som.
Det får helt enkelt vara en trappa som har sin entré lite snett. :D

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Golvet har kanske störtat ner precis där man borde gått av normalt?
(Jag vet, nu har du satt ett räcker överst i trappan som talar direkt emot mitt argument...)

frigobben

Inlägg av frigobben »

Ser bra ut! Jag gillar de nya terrängbilarna.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

MITTZ skrev:Golvet har kanske störtat ner precis där man borde gått av normalt?
(Jag vet, nu har du satt ett räcker överst i trappan som talar direkt emot mitt argument...)
Jag hade först tankar likt dina, men jag har ändrat mig längst byggets gång.
Tanken är numera "bombat men renoverat", som om Ernst varit där någon vecka.
Nu är jag sugen på ganska mycket interiör på temat att Tyranidkultisterna samlas här och har ställt upp bokhyllor igen och fyllt på med sina böcker och propagandablad.
frigobben skrev:Ser bra ut! Jag gillar de nya terrängbilarna.

Tack! :)

Baksidan på masoniten blev helt okej som räfflad plåt tycker jag.

Bild

Har målat en del på trappan, jag använder den som test till att se hur jag vill måla resten av bygget.

Bild

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Kaptenen skrev:Baksidan på masoniten blev helt okej som räfflad plåt tycker jag.
instämmer.. skönt att få något "gratis" i ett sånt här projekt.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Ser bra ut! Har du typhus corrosion? Den brukar jag använda i hörn och skarvar, t ex runt stolparna till räcket och närmsta biten på tappstegen mot pelaren i mitten, där smutsen samlas.
Här hade jag nog dragit lite corrosion i skarven mellan stolpe/pelare och sen duttat med en större sliten pensel för att jämna ut brytningen mellan rent och smutsigt.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Nu, så här nån vecka senare, hur mår larverna?

Skriv svar